› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › turbo val???
- Detta ämne har 12 svar, 2,726 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 4 månader sedan av
Ozze.
-
FörfattareInlägg
-
8 maj, 2005 kl. 18:46 #784
Ozze
DeltagareTjena
Jag skall trimma min bil (lancia 2.0L 8v turbo) och tänkte höra efter lite här, verkar finnas en hel del här som har testat lite olika turbos…
Tanken med bilen är att den skall gå på bana, och jag har satt upp en effekt på ca 350-400 hk på hjulen… (fast tror det blir svårt då jag hellre väljer bra spoolup på turbon) Så vad skulle ni rekomendera för turbo? vill ha ett agg som spoolar up tidigt och helst håller ut till varvstopp, 7000v/min.
Lurar på om det finns något std agg i impreza bilarna som skulle kunna fixa detta, då jag inte har någon mångmiljon budget för mitt bygge.
Kannske finns någon som skall sälja en turbo?
MVH Ozze
8 maj, 2005 kl. 18:55 #40434SecretAgentMan
DeltagareUpp mot 400 hk på hjulen? 😀 De vassaste aggregaten som Imprezan levererats med peakar alla runt 350…på veven.
Du lär nog kika på något hårigt om du skall upp på de nivåerna, vad sitter det för aggregat på en sådan tingest från början?
/J
8 maj, 2005 kl. 19:32 #40437Ozze
Deltagaresom jag skrev… så tror jag det blir svårt att få 350 på hjulen… då jag har lite begränsat varvtalsområde att jobba på…
Vad vilket aggregat brukar man skruva på om vi säger 350-400 på veven istället? Vilket/vilka agg är dom bra på imprezan då? jag kan ev få tag i ett aggregat från en -00 är det något schysst agg på dessa?
Jag har hellre en bil med bra respons och bra drag (gärna en liten turbo kick) Än att hänger upp mig på effekten på bilen… den skall som sagt få smaka på bana och då är ju respons att föredra.
Org så sitter det ett T3 agg med 50trim… dvs inte det största agg… med 60 trim skall det ju räcka till ca 300hk sägs det, men en sådan upgradering går ju på ca 7000… och ett beggagnat agg kan man ju få tag i för 1-4000 … så jag satsar på ett begg agg..
//Ozze
8 maj, 2005 kl. 20:38 #40443Subaru Robban
DeltagareJa kör med respons med en orginal subaru snurra du, det blir nog kanon 😉 /Robban Gävle
8 maj, 2005 kl. 20:42 #40444Subaru Robban
DeltagareNähä nu hajja jag va det stog, jag läste först som att du skulle köra me respons…:D natti natti
9 maj, 2005 kl. 14:56 #40439Ozze
DeltagareOch som jag sa… skippa effekten då… häng inte upp er på effekten… det är responsen jag är ute efter.
Vad sitter det för agg på en -00 subba ? är det td05hl 16g agget??
//Ozze
9 maj, 2005 kl. 15:17 #40435SecretAgentMan
DeltagareTd04-13, 250 hk, bra respons.
350 hk med ett elakt klipp – td05-16g.Men du har väl den vanliga fyrbultade flänsen mot grenröret, det lär ju drälla av agg som passar rätt av utan en massa strul (subaruturbos har en trebultad fläns mot grenröret).
/J
9 maj, 2005 kl. 18:57 #40440Ozze
DeltagareAng fläns så skall jag iaf bygga eget grenrör så det spelar ingen roll. Blir till att hålla utkick efter ett td05 agg då…
//Ozze
9 maj, 2005 kl. 21:55 #40436Kvarnis
DeltagareGarrett i med nån nyare kompressor typ en GT28
15 maj, 2005 kl. 11:50 #40445matte-sthlm
Deltagarehmm… testa o fråga på lanciadelta.nu , dom har nog massa råd o tips till dig =)
/Matte
15 maj, 2005 kl. 17:41 #40441Ozze
Deltagaredom flesta på lanciadelta.nu kör med mitsu td04 agg…
Men nu har jag iaf fått tag i ett agg… blev ett T34 från en cossie som upgraderats med kullager samt nyligen renoverat… blir nog kalas
Tacksam för alla svar och idéer på agg.
//Ozze
19 december, 2005 kl. 06:21 #40438Ozze
Deltagareförresten vad sitter det för agg på dem gammla leone 1800 turbo? har nämligen några sådanna aggregat ligger… vad säger ni om dessa? Dom kommer från -86 (136hk istf 120hk) <- om nu det spelar någon roll... //Ozze
19 december, 2005 kl. 06:21 #40442MarieT
Deltagareförresten vad sitter det för agg på dem gammla leone 1800 turbo? har nämligen några sådanna aggregat ligger… vad säger ni om dessa? Dom kommer från -86 (136hk istf 120hk) <- om nu det spelar någon roll...//Ozze
Hoppla pålle! 🙂 😉 :+
Nä, några 400 hästar får du inte ut med hjälp av ett
turboaggregat från en Leone, det säger väl sig själv?
Inte för att jag är speciellt hävlig på vad olika
aggregat levererar, men så mycket förstår jag…
Även om jag är av det kvinnliga släktet… 😉Som jag har förstått det är det största, mest effektiva
aggregatet som sitter standard på Imprezorna, de som
sitter på de äldsta modellerna. Det kallas TD05. Vi hade
en -96;a med ett sånt aggregat original./M
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.