Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #784
    Ozze
    Deltagare

      Tjena

      Jag skall trimma min bil (lancia 2.0L 8v turbo) och tänkte höra efter lite här, verkar finnas en hel del här som har testat lite olika turbos…

      Tanken med bilen är att den skall gå på bana, och jag har satt upp en effekt på ca 350-400 hk på hjulen… (fast tror det blir svårt då jag hellre väljer bra spoolup på turbon) Så vad skulle ni rekomendera för turbo? vill ha ett agg som spoolar up tidigt och helst håller ut till varvstopp, 7000v/min.

      Lurar på om det finns något std agg i impreza bilarna som skulle kunna fixa detta, då jag inte har någon mångmiljon budget för mitt bygge.

      Kannske finns någon som skall sälja en turbo?

      MVH Ozze

      #40434
      SecretAgentMan
      Deltagare

        Upp mot 400 hk på hjulen? 😀 De vassaste aggregaten som Imprezan levererats med peakar alla runt 350…på veven.

        Du lär nog kika på något hårigt om du skall upp på de nivåerna, vad sitter det för aggregat på en sådan tingest från början?

        /J

        #40437
        Ozze
        Deltagare

          som jag skrev… så tror jag det blir svårt att få 350 på hjulen… då jag har lite begränsat varvtalsområde att jobba på…

          Vad vilket aggregat brukar man skruva på om vi säger 350-400 på veven istället? Vilket/vilka agg är dom bra på imprezan då? jag kan ev få tag i ett aggregat från en -00 är det något schysst agg på dessa?

          Jag har hellre en bil med bra respons och bra drag (gärna en liten turbo kick) Än att hänger upp mig på effekten på bilen… den skall som sagt få smaka på bana och då är ju respons att föredra.

          Org så sitter det ett T3 agg med 50trim… dvs inte det största agg… med 60 trim skall det ju räcka till ca 300hk sägs det, men en sådan upgradering går ju på ca 7000… och ett beggagnat agg kan man ju få tag i för 1-4000 … så jag satsar på ett begg agg..

          //Ozze

          #40443
          Subaru Robban
          Deltagare

            Ja kör med respons med en orginal subaru snurra du, det blir nog kanon 😉 /Robban Gävle

            #40444
            Subaru Robban
            Deltagare

              Nähä nu hajja jag va det stog, jag läste först som att du skulle köra me respons…:D natti natti

              #40439
              Ozze
              Deltagare

                Och som jag sa… skippa effekten då… häng inte upp er på effekten… det är responsen jag är ute efter.

                Vad sitter det för agg på en -00 subba ? är det td05hl 16g agget??

                //Ozze

                #40435
                SecretAgentMan
                Deltagare

                  Td04-13, 250 hk, bra respons.
                  350 hk med ett elakt klipp – td05-16g.

                  Men du har väl den vanliga fyrbultade flänsen mot grenröret, det lär ju drälla av agg som passar rätt av utan en massa strul (subaruturbos har en trebultad fläns mot grenröret).

                  /J

                  #40440
                  Ozze
                  Deltagare

                    Ang fläns så skall jag iaf bygga eget grenrör så det spelar ingen roll. Blir till att hålla utkick efter ett td05 agg då…

                    //Ozze

                    #40436
                    Kvarnis
                    Deltagare

                      Garrett i med nån nyare kompressor typ en GT28

                      #40445
                      matte-sthlm
                      Deltagare

                        hmm… testa o fråga på lanciadelta.nu , dom har nog massa råd o tips till dig =)

                        /Matte

                        #40441
                        Ozze
                        Deltagare

                          dom flesta på lanciadelta.nu kör med mitsu td04 agg…

                          Men nu har jag iaf fått tag i ett agg… blev ett T34 från en cossie som upgraderats med kullager samt nyligen renoverat… blir nog kalas

                          Tacksam för alla svar och idéer på agg.

                          //Ozze

                          #40438
                          Ozze
                          Deltagare

                            förresten vad sitter det för agg på dem gammla leone 1800 turbo? har nämligen några sådanna aggregat ligger… vad säger ni om dessa? Dom kommer från -86 (136hk istf 120hk) <- om nu det spelar någon roll... //Ozze

                            #40442
                            MarieT
                            Deltagare

                              förresten vad sitter det för agg på dem gammla leone 1800 turbo? har nämligen några sådanna aggregat ligger… vad säger ni om dessa? Dom kommer från -86 (136hk istf 120hk) <- om nu det spelar någon roll...//Ozze

                              Hoppla pålle! 🙂 😉 :+

                              Nä, några 400 hästar får du inte ut med hjälp av ett
                              turboaggregat från en Leone, det säger väl sig själv?
                              Inte för att jag är speciellt hävlig på vad olika
                              aggregat levererar, men så mycket förstår jag…
                              Även om jag är av det kvinnliga släktet… 😉

                              Som jag har förstått det är det största, mest effektiva
                              aggregatet som sitter standard på Imprezorna, de som
                              sitter på de äldsta modellerna. Det kallas TD05. Vi hade
                              en -96;a med ett sånt aggregat original.

                              /M

                            Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.