Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1805
    Twala
    Deltagare

      Hej!

      Var inne på Impreza spalten på zon.se och läste lite…

      Jerry och ni andra som vet…

      Jag har ju en -96:a vad jag förstod så skulle jag ha en större turbo i den än vad ni har i era nyare (99-00), stämmer detta? *hoppas*

      Men mindre spridare… Är jag rätt ute…

      Skulle vara kul att veta.

      / Tobbe

      Hodie mini, cras tibi.

      #46997
      SecretAgentMan
      Deltagare

        Japp, 97 (jag hade för mig att man ändrade specen 98) började man använda Mitsubishis TD04, på tidigare modeller satt td05:an som tydligen pallar en hel del stryk – Pat (legendarisk boxerfyra-demolatör i England) rekommenderar varmt denna stressfläkt om man inte vill slanta ut på en kullagrad IHI dito.

        Och japp, spridarna är mindre, vilket innebär att det inte är någon bra ide att ställa på den allt för mycket utan att kontrollera hur mycket de får jobba (subarus select monitor), och luft/bränsleblandning under fullt gaspådrag.

        Jag hittar inga siffror på 96:an, skicka ut en fråga på Scoobynet under drivetrain.

        🙂

        Byt spridare och stoppa i en Link Tobbe, du vet att du vill det. 😀

        /J

        #46999
        Twala
        Deltagare

          Vad kostar ett par bättre spridare?

          Och hur mycket kan man ladda då? En polare till mig tjatar om att jag ska skruva upp trycket…

          En link är ju inte spec billig… Finns det inga lite mer snik alternativ 😉

          Ja jag vill… Men min plånbok säger STOPP!!!

          / Tobbe
          Hodie mini, cras tibi.

          #46998
          SecretAgentMan
          Deltagare

            Höj INTE trycket utan att du ser till att den får tillräckligt med soppa, gör du det skickar jag Blocken på dig. 😉 😀

            In med en lambdamätare först ifall du skall pilla på trycket.
            Problemet med vanliga billiga blödventiler är att trycket reagerar olika beroende på varvtal och last (avgasflöde)…så tydligen kan trycket spika lite otäckt ibland.
            En elektrisk pryttel a’la HKS eller Blitz är det som gäller, men en sådan kostar ~4-5000:-….

            Hör med Prospeed vad deras billiga kit gör för något.
            Annars är det Unichip hos Trollspeed a´ ~10.000:-.

            Har du bytt avgassystem än?

            /J

            #47000
            Twala
            Deltagare

              Ska få systemet levererat till kontoret mellan kl. 08.00 & 10.00… Så det är därför som jag är här så tidigt… Annars hade jag tagit en låååång sovmorgon idag…

              fre-lör 4h sömn, Jobba 8h på lördan… lör-sön 3h sömn,åka till Mantorp kl. 06.00… sön-mån 4h sömn… *kisar för att se skärmen*

              Nej, man ska inte klaga… Det kunde ha varit värre 😉

              Så nu i veckan blir det att fixa en ramp/lyft och göra ett litet byte…
              Någon som har monterat Olles avgassystem tidigare och vet ca hur lång tid det tar? Är det jättejobbigt?

              / Tobbe

              Hodie mini, cras tibi.

            Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.