SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Turbocenter?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Stanley
    Deltagare

Börjar med att presentera mig, jag heter Pavel och är ny på forumet.

Har under en längre tid varit sugen på en Impreza och läst en hel del om bilen här på SSI. Nu har jag kollat in en gt -00 som enligt uppgift gått Ca 7000 mil. Till frågan då, den har trimmats av Turbocenter för ca:5 år sedan och i annonsen står att den har ”chippats” av turbocenter. Har sökt efter Turbocenter i sökfunktionen men inte riktigt hittat på vilket sätt de trimmar. Frågade även säljaren men han sa att han inte hade riktigt koll på vad som gjorts.
      Någon som vet hur Turbocenter jobbar(eller jobbade för 5 år sen)? Kanske någon som har egna erfarenheter? länkar till annonsen, kanske nån som känner igen bilen, kanske rent av är någons på forumet?

http://www.blocket.se/vi/11745969.htm?ca=9_s

Oerhört tacksam för hjälp.

Mvh Pavel

syke
      Blockerad

I dagsläget är det inte mycket gott man hör om turbocenter.. Det är allt jag vet. 🙂

Stanley
        Deltagare

Ok tack för svaret! Det verkar ju som om bilen gått rätt länge med detta iofs. Någon annan?

SecretAgentMan
          Deltagare

På den tiden gick det inte att mappa om originalsprutet, och det finns inga ”chip” till de senare imprezorna som ställer om tändning och bränsle.

Jag vill minnas att TC använde någon variant av det otäcka superchipset (som enbart tar bort laddtrycksspärren), höjde laddtrycket och pillade lite med luftfilterboxen.

Personligen skulle jag budgetera för en riktig ”ecutek”-mappning hos JRM eller Trollspeed.

/J

Stanley
            Deltagare

Hmm, det låter ju inget vidare. Driftsäkerhet är prio ett. Är ju helst ute efter en ecutec mappad eller original då det helt klart verkar vara att föredra. Tror ju visserligen att originaleffekten gott räcker till för mina körkunskaper, men vet också av erfarenhet att man efter en stund gärna önskar sig liiite mer effekt. Då kanske man kan köpa någon som är lite småpreppad från början lika gärna.
              Tack för svaren!

/P

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.