Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2032
    hogmark
    Deltagare

      Hej allihopa.

      Har en mycket trevlig granne som har en A4 STCC-edition.

      Han köpte den ny och färdigmodad…
      Och nu har han problem med att turbon laddar för mycket. När den är kall går den bra säger han, men när den blir varm så laddar den 1.9 bar! och skall enl verkstaden bara ladda 1.4 bar. Och efter att den laddat 1.9 bar så slår turbon av helt, och han måste reseta ECUn för att turbon skall börja funka igen.

      Kan det vara LMM som strular ?
      Kan nåt i stil med dawes device vara något, för att sänka på trycket ?
      (vad kan det kallas det till audi?)

      Förslag till felsökning och lösningar är VARMT välkomna 🙂

      /Hogis

      #48747
      skytiskapilen
      Deltagare

        >Kan nåt i stil med dawes device vara något, för att sänka på trycket ?
        >(vad kan det kallas det till audi?)

        Den heter dawes device även till Audi…

        /Andreas
        http://216.40.249.192/mysmilies/contrib/sarge/Tire_anim.gif
        – RE 010? You bet! –

        #48746
        ExOrdis
        Deltagare

          LAST EDITED ON Feb-04-03 AT 04:36PM (GMT)
          Låter som wastegatekrångel eller tempsensorfel.
          Kan oxå ha något att göra med att det är en VAG produkt. 😉
          Är det inte dom som är kända för sin bristande service?

          Varför inte lösa problemet med att byta in den mot en sprillans Sti-03?:P

        Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.