SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Turbotryck

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 49 totalt)
  • Författare
    SubaruTomas
    Deltagare

Tänkte hör om det är någon som vet hur mycket man kan höja upp Turbotrycket till..Nu har jag på 1,2 bar men är sugen på 1,4 bar…

SecretAgentMan
      Deltagare

FETGLÖM DET med standard ECU, IC och turbo.

/J

Banträffsansvarig SSI
        Stolt ägare till Silverpilen

Banzaiii
        Deltagare

Provade skruva upp trycket lite med hjälp av daves device, kom upp i ca 1,15 som max, varefter fuel cutten slog in…. Nä, gör som jag och satsa på en optimering raktigenom istället. (hunden, jag jobbar på det :*)

/Snart så…..

SecretAgentMan
          Deltagare

1. Turbon går över till varmluftsfläkt efter 1.2 bar (syntes markant på spiktendenser kan jag lova) – bra IC krävs.

2. Tändkurvan är inte förberedd på 1,4 bar, iofs backar ecu:n – men bara en liten bit…

3. Soppapumpen är för klen.

Skall det laddas hårt – se över soppa, tändning och BYT turbo (och helst IC).

/J

Banträffsansvarig SSI

SubaruTomas
            Deltagare

>1. Turbon går över till varmluftsfläkt efter 1.2 bar (syntes markant
              >på spiktendenser kan jag lova) – bra IC krävs.
              >
              >2. Tändkurvan är inte förberedd på 1,4 bar, iofs backar ecu:n – men
              >bara en liten bit…
              >
              >3. Soppapumpen är för klen.
              >
              >Skall det laddas hårt – se över soppa, tändning och BYT turbo (och
              >helst IC).
              >
              >/J
              >
              >Banträffsansvarig SSI
              >Stolt ägare till Silverpilen

SubaruTomas
              Deltagare

>>1. Turbon går över till varmluftsfläkt efter 1.2 bar (syntes markant
                >>på spiktendenser kan jag lova) – bra IC krävs.
                >>
                >>2. Tändkurvan är inte förberedd på 1,4 bar, iofs backar ecu:n – men
                >>bara en liten bit…
                >>
                >>3. Soppapumpen är för klen.
                >>
                >>Skall det laddas hårt – se över soppa, tändning och BYT turbo (och
                >>helst IC).
                >>
                >>/J
                >>
                >>Banträffsansvarig SSI
                >>Stolt ägare till Silverpilen

Tack..men jag har inte haft subaru länge så jag förstår inte så mycket om turbo bilar.Det är min första turbobil…men det går inte så mycke fick jag svar på

SecretAgentMan
                Deltagare

Klart det går, men det skall göras rätt! 🙂

Ser man till att motorn får rätt mängd soppa, och en vettig förtändning så kan man ladda en hel del….jag har kört med 1.4+….skall upp igen snart (kör in lådan just nu med lite fegistryck).

/J

Banträffsansvarig SSI

SubaruTomas
                  Deltagare

>Klart det går, men det skall göras rätt! 🙂
                    >
                    >Ser man till att motorn får rätt mängd soppa, och en vettig
                    >förtändning så kan man ladda en hel del….jag har kört med
                    >1.4+….skall upp igen snart (kör in lådan just nu med lite
                    >fegistryck).
                    >
                    >/J
                    >
                    >Banträffsansvarig SSI

Men kan man köra med orginal växellåda..jag har allt orginal,förutom 3 tum hela vägen utan katt….

SecretAgentMan
                    Deltagare

Pillar man får man vara beredd på tråkiga utgifter, har du råd att renovera en rasade låda – go for it!

Men det är ingen större risk att rasa lådan med standardturbo om du inte verkligen försöker ta livet av lådan – men du kan inte ladda mycket mer än vad du redan gör.

Vet du att du laddar 1.2 bar? Spärren ligger i de trakterna, vad har gjorts åt det?

/J

Banträffsansvarig SSI

SubaruTomas
                      Deltagare

>Pillar man får man vara beredd på tråkiga utgifter, har du råd att
                        >renovera en rasade låda – go for it!
                        >
                        >Men det är ingen större risk att rasa lådan med standardturbo om du
                        >inte verkligen försöker ta livet av lådan – men du kan inte ladda
                        >mycket mer än vad du redan gör.
                        >
                        >Vet du att du laddar 1.2 bar? Spärren ligger i de trakterna, vad har
                        >gjorts åt det?
                        >
                        >/J
                        >
                        >Banträffsansvarig SSI
                        jag har 1,1 till 1,2 bar ca..bilen har ca 280 hk nu…

Dawn
                        Deltagare

>jag har 1,1 till 1,2 bar ca..bilen har ca 280 hk nu…

Inte 280 hk med avgas och höjt laddtryck… Det bör ligga runt 230-240hk skulle jag gissa, om du har tur…
                          /Dawn

BUUU FÖR BPM SPORTS I UK GENOM MLS BIL OCH DÄCK I GBG!!!

Längtar till våren nu när snön inte vill ligga kvar…och så vill jag dricka ditt blod

Kvarnis
                          Deltagare

Inte för att var petig ..men vad har du års modell ??
                            Du får under inga omständigheter ur 280bhp ur en omappad TD04 vid 1.1-1.2bar
                            och den sitter standard from 97..om du nu inte rkar ha en STI 😉

Har du bromsat den eller …vill inte vara petig..men det är sanningen typ 😀

/Kvarnis

SubaruTomas
                            Deltagare

>Inte för att var petig ..men vad har du års modell ??
                              >Du får under inga omständigheter ur 280bhp ur en omappad TD04 vid
                              >1.1-1.2bar
                              >och den sitter standard from 97..om du nu inte rkar ha en STI 😉
                              >
                              >Har du bromsat den eller …vill inte vara petig..men det är sanningen
                              >typ 😀
                              >
                              >
                              >/Kvarnis

han som har haft bilen innan mig har lekt med motorn..det är en 00- års
                              jag bromsa den i helgen 281 hk.den drar ifrån audi rs2 utan problem…det är inget dåligt sug i bilen

Kvarnis
                              Deltagare

Hmm har du bromsat den och fått 281bhp i bänken så bör du kolla upp
                                A/F värden etc.., om jag var du skulle jag köpa en delta dash och logga bilen bara för att vara säker.. alt låna av nån som har…

Det är bara så allt är OK..skulle nästan tro att det sitter ett stycke unichip eller ecutek om du har dom där sifforona..dom är j-vligt bra även om den är rätt mappad !!!!!

Det är bara för att du ska slippa ev tråkigheter..som ras etc..
                                En knocklink kan vissa sig var en mycket bilig investering..bara som ett tips.

/KVarnis

Blocken
                                Deltagare

>
                                  >han som har haft bilen innan mig har lekt med motorn..det är en 00-
                                  >års
                                  >jag bromsa den i helgen 281 hk.den drar ifrån audi rs2 utan
                                  >problem…det är inget dåligt sug i bilen

*poff* …Åsså vaknade Du! 😉

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 49 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.