› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Turbotryck
- Detta ämne har 48 svar, 3,080 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 6 månader sedan av
minid.
-
FörfattareInlägg
-
16 februari, 2003 kl. 21:12 #2050
SubaruTomas
DeltagareTänkte hör om det är någon som vet hur mycket man kan höja upp Turbotrycket till..Nu har jag på 1,2 bar men är sugen på 1,4 bar…
16 februari, 2003 kl. 21:24 #48910SecretAgentMan
DeltagareFETGLÖM DET med standard ECU, IC och turbo.
/J
Banträffsansvarig SSI
Stolt ägare till Silverpilen16 februari, 2003 kl. 23:46 #48943Banzaiii
DeltagareProvade skruva upp trycket lite med hjälp av daves device, kom upp i ca 1,15 som max, varefter fuel cutten slog in…. Nä, gör som jag och satsa på en optimering raktigenom istället. (hunden, jag jobbar på det :*)
/Snart så…..
17 februari, 2003 kl. 05:59 #48911SecretAgentMan
Deltagare1. Turbon går över till varmluftsfläkt efter 1.2 bar (syntes markant på spiktendenser kan jag lova) – bra IC krävs.
2. Tändkurvan är inte förberedd på 1,4 bar, iofs backar ecu:n – men bara en liten bit…
3. Soppapumpen är för klen.
Skall det laddas hårt – se över soppa, tändning och BYT turbo (och helst IC).
/J
Banträffsansvarig SSI
Stolt ägare till Silverpilen17 februari, 2003 kl. 14:30 #48944SubaruTomas
Deltagare>1. Turbon går över till varmluftsfläkt efter 1.2 bar (syntes markant
>på spiktendenser kan jag lova) – bra IC krävs.
>
>2. Tändkurvan är inte förberedd på 1,4 bar, iofs backar ecu:n – men
>bara en liten bit…
>
>3. Soppapumpen är för klen.
>
>Skall det laddas hårt – se över soppa, tändning och BYT turbo (och
>helst IC).
>
>/J
>
>Banträffsansvarig SSI
>Stolt ägare till Silverpilen17 februari, 2003 kl. 14:32 #48945SubaruTomas
Deltagare>>1. Turbon går över till varmluftsfläkt efter 1.2 bar (syntes markant
>>på spiktendenser kan jag lova) – bra IC krävs.
>>
>>2. Tändkurvan är inte förberedd på 1,4 bar, iofs backar ecu:n – men
>>bara en liten bit…
>>
>>3. Soppapumpen är för klen.
>>
>>Skall det laddas hårt – se över soppa, tändning och BYT turbo (och
>>helst IC).
>>
>>/J
>>
>>Banträffsansvarig SSI
>>Stolt ägare till SilverpilenTack..men jag har inte haft subaru länge så jag förstår inte så mycket om turbo bilar.Det är min första turbobil…men det går inte så mycke fick jag svar på
17 februari, 2003 kl. 14:40 #48912SecretAgentMan
DeltagareKlart det går, men det skall göras rätt! 🙂
Ser man till att motorn får rätt mängd soppa, och en vettig förtändning så kan man ladda en hel del….jag har kört med 1.4+….skall upp igen snart (kör in lådan just nu med lite fegistryck).
/J
Banträffsansvarig SSI
Stolt ägare till Silverpilen17 februari, 2003 kl. 17:53 #48946SubaruTomas
Deltagare>Klart det går, men det skall göras rätt! 🙂
>
>Ser man till att motorn får rätt mängd soppa, och en vettig
>förtändning så kan man ladda en hel del….jag har kört med
>1.4+….skall upp igen snart (kör in lådan just nu med lite
>fegistryck).
>
>/J
>
>Banträffsansvarig SSI
>Stolt ägare till SilverpilenMen kan man köra med orginal växellåda..jag har allt orginal,förutom 3 tum hela vägen utan katt….
17 februari, 2003 kl. 17:59 #48913SecretAgentMan
DeltagarePillar man får man vara beredd på tråkiga utgifter, har du råd att renovera en rasade låda – go for it!
Men det är ingen större risk att rasa lådan med standardturbo om du inte verkligen försöker ta livet av lådan – men du kan inte ladda mycket mer än vad du redan gör.
Vet du att du laddar 1.2 bar? Spärren ligger i de trakterna, vad har gjorts åt det?
/J
Banträffsansvarig SSI
Stolt ägare till Silverpilen17 februari, 2003 kl. 18:44 #48947SubaruTomas
Deltagare>Pillar man får man vara beredd på tråkiga utgifter, har du råd att
>renovera en rasade låda – go for it!
>
>Men det är ingen större risk att rasa lådan med standardturbo om du
>inte verkligen försöker ta livet av lådan – men du kan inte ladda
>mycket mer än vad du redan gör.
>
>Vet du att du laddar 1.2 bar? Spärren ligger i de trakterna, vad har
>gjorts åt det?
>
>/J
>
>Banträffsansvarig SSI
>Stolt ägare till Silverpilen
jag har 1,1 till 1,2 bar ca..bilen har ca 280 hk nu…17 februari, 2003 kl. 20:11 #48930Dawn
Deltagare>jag har 1,1 till 1,2 bar ca..bilen har ca 280 hk nu…
Inte 280 hk med avgas och höjt laddtryck… Det bör ligga runt 230-240hk skulle jag gissa, om du har tur…
/DawnBUUU FÖR BPM SPORTS I UK GENOM MLS BIL OCH DÄCK I GBG!!!
Längtar till våren nu när snön inte vill ligga kvar…och så vill jag dricka ditt blod
17 februari, 2003 kl. 20:15 #48933Kvarnis
DeltagareInte för att var petig ..men vad har du års modell ??
Du får under inga omständigheter ur 280bhp ur en omappad TD04 vid 1.1-1.2bar
och den sitter standard from 97..om du nu inte rkar ha en STI 😉Har du bromsat den eller …vill inte vara petig..men det är sanningen typ 😀
/Kvarnis
17 februari, 2003 kl. 20:31 #48948SubaruTomas
Deltagare>Inte för att var petig ..men vad har du års modell ??
>Du får under inga omständigheter ur 280bhp ur en omappad TD04 vid
>1.1-1.2bar
>och den sitter standard from 97..om du nu inte rkar ha en STI 😉
>
>Har du bromsat den eller …vill inte vara petig..men det är sanningen
>typ 😀
>
>
>/Kvarnishan som har haft bilen innan mig har lekt med motorn..det är en 00- års
jag bromsa den i helgen 281 hk.den drar ifrån audi rs2 utan problem…det är inget dåligt sug i bilen17 februari, 2003 kl. 20:51 #48934Kvarnis
DeltagareHmm har du bromsat den och fått 281bhp i bänken så bör du kolla upp
A/F värden etc.., om jag var du skulle jag köpa en delta dash och logga bilen bara för att vara säker.. alt låna av nån som har…Det är bara så allt är OK..skulle nästan tro att det sitter ett stycke unichip eller ecutek om du har dom där sifforona..dom är j-vligt bra även om den är rätt mappad !!!!!
Det är bara för att du ska slippa ev tråkigheter..som ras etc..
En knocklink kan vissa sig var en mycket bilig investering..bara som ett tips./KVarnis
17 februari, 2003 kl. 22:53 #48926Blocken
Deltagare>
>han som har haft bilen innan mig har lekt med motorn..det är en 00-
>års
>jag bromsa den i helgen 281 hk.den drar ifrån audi rs2 utan
>problem…det är inget dåligt sug i bilen*******
*poff* …Åsså vaknade Du! 😉
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.