› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Turbotryck
- Detta ämne har 48 svar, 3,080 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 7 månader sedan av
minid.
-
FörfattareInlägg
-
18 februari, 2003 kl. 07:14 #48914
SecretAgentMan
DeltagareJag har sett mappade bilar med td04:an, som laddat 1,2 och fått DÄNG av en standard RS2:a – gång på gång – då på kortare sträckor (nattliga 201-meters 😉 ).
Och det var inga blyga chaufförer i någon av bilarna.
Det finns tyvärr inte en fysisk möjlighet att nå de effekter du talar om med td04:an på 1,1-1,2 bar (det skulle vara om du fick den att nå 1,2 bar över 6000 rpm – vilket den inte klarar).
Du har inte gömt en tank lustgas någonstans?
Eller sitter det en snurra från Turbonetics under huven? 😮😉
/J
Banträffsansvarig SSI
Stolt ägare till Silverpilen18 februari, 2003 kl. 11:28 #48949SubaruTomas
Deltagare>Jag har sett mappade bilar med td04:an, som laddat 1,2 och fått DÄNG
>av en standard RS2:a – gång på gång – då på kortare sträckor (nattliga
>201-meters 😉 ).
>
>Och det var inga blyga chaufförer i någon av bilarna.
>
>Det finns tyvärr inte en fysisk möjlighet att nå de effekter du talar
>om med td04:an på 1,1-1,2 bar (det skulle vara om du fick den att nå
>1,2 bar över 6000 rpm – vilket den inte klarar).
>
>Du har inte gömt en tank lustgas någonstans?
>Eller sitter det en snurra från Turbonetics under huven? 😮
>
>;)
>
>/J
>
>Banträffsansvarig SSIOm du har vägarn förbi norrköping någon gång så kan du slå en singnal..så kan du få åka med & se…Det är många som har trot att jag inte vet vad jag pratar om fram tills dom har satt sig i bilen sen…………….säger dom vilket jävla sug…..
>Stolt ägare till Silverpilen18 februari, 2003 kl. 12:14 #48915SecretAgentMan
DeltagareJaja…tro vad du vill.
🙂
/J
Banträffsansvarig SSI
Stolt ägare till Silverpilen18 februari, 2003 kl. 12:41 #48923GT_PG
Deltagare281 hk kanske skall vara 218 😉
nä men .. jag har 268 hk / 401 Nm
org turbo – fmic – unichip – 3″men detta var en vaaarm sommardag – kan det gjort ngt?
(negativt alltså)
är det ngn som vet om det stör mkt om man bänkar bilen med 18″?
.. jag menar .. 16″ är ju mkt lättare att få snurr på..men det kanske spelar noll roll i en bänk – men det var
kul o höra bilen … innan: lite blubb blubb – sen: wroom wroom 😀jaja.. jag skall nog med ner o testa bilen igen med Risto mfl
häng på du med o visa var skåpet skall stå … med 281 hk/GT_PG
18 februari, 2003 kl. 12:53 #48916SecretAgentMan
DeltagareLillturbon har kass flöde på toppen, så dina siffror är säkert alldeles utmärkt ärliga Philip. 🙂 Grymt vrid tyder på duktiga pojkar, och ett rackarns laddtryck i mellanregistret…. 😉
En kall dag kanske du har lite mera pållar?
/J
Banträffsansvarig SSI
Stolt ägare till Silverpilen18 februari, 2003 kl. 13:17 #48950SubaruTomas
Deltagare>281 hk kanske skall vara 218 😉
>
>nä men .. jag har 268 hk / 401 Nm
>org turbo – fmic – unichip – 3″
>
>men detta var en vaaarm sommardag – kan det gjort ngt?
>(negativt alltså)
>är det ngn som vet om det stör mkt om man bänkar bilen med 18″?
>.. jag menar .. 16″ är ju mkt lättare att få snurr på..
>
>men det kanske spelar noll roll i en bänk – men det var
>kul o höra bilen … innan: lite blubb blubb – sen: wroom wroom 😀
>
>jaja.. jag skall nog med ner o testa bilen igen med Risto mfl
>häng på du med o visa var skåpet skall stå … med 281 hk
>
>
>/GT_PGdu är jävligt stor i mun..men någon dag kanske vi träffar på varandra ska vi se om du är lika kaxig då…värden är lite…. till muppen GT_PG
18 februari, 2003 kl. 13:24 #48917SecretAgentMan
DeltagareHallå?
Missade du den här -> 😉 i hans inlägg?
Nu skall jag vara oerhört direkt, och inte skräda orden.
Om man ger sig in på ett forum där det pillats med Imprezor till förbannelse, och påstår rena dumheter får man nog finna sig i en del kommentarer.
Den där typen av attityd har vi än så länge sluppit, och jag hoppas att det var en engångsföreteelse! x(/Jerry Arvidsson
Banträffsansvarig SSI
Stolt ägare till Silverpilen18 februari, 2003 kl. 13:34 #48951SubaruTomas
Deltagare>Hallå?
>
>Missade du den här -> 😉 i hans inlägg?
>
>Nu skall jag vara oerhört direkt, och inte skräda orden.
>
>Om man ger sig in på ett forum där det pillats med Imprezor till
>förbannelse, och påstår rena dumheter får man nog finna sig i en del
>kommentarer.
>Den där typen av attityd har vi än så länge sluppit, och jag hoppas
>att det var en engångsföreteelse! x(
>
>/Jerry Arvidsson
>
>Banträffsansvarig SSI
>Stolt ägare till Silverpilenjag är lika kaxig som alla andra som är det… x(
18 februari, 2003 kl. 13:53 #48929Practos
Deltagarelugn…läs igenom hela tråden, du lär se att så länge du var lugn fick du sakliga svar från folk som har pillat på turbobilar och impreza i åratal. Tro mig, du kommer att vilja ha mer info i framtiden och med kaxighet kanske du inte får det…
18 februari, 2003 kl. 13:54 #48920OzO
DeltagareLäser du över huvudtaget något av vad t.ex. SecretAgentMan skriver???
Det är sanning och goda råd av en som verkligen kan bilen. Punkt.
Personangrepp som mupp utan smiley borde följas av en ursäkt annars kommer webbpolisen att definitivt få saker att göra.
________________________________________
http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif ::::: The Blue Pile Of… Cr@p! ::::: http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/smileys/smiley_ed16.gif
~ I will shadow o ye Precious Silver Piles with NOS tour 2003 ~
”It is not so difficult. Go flat-out before the corner and then go flat-out again”18 februari, 2003 kl. 14:07 #48932dlehtihet
DeltagareTagga ner nu boyz 🙂
Ingen som vinner något på att gapa på varandra 🙂
Ang. TD04:an så är det visa ord som SAM, OZO, GT_PG mfl beskriver. Orginalfläkten har svårt att pumpa luft över en viss gräns och så är det bara. Däremot går det att förbättra saker och ting väsentligt genom några mindre modifikationer + mappning. Jag har själv planer på (i väntan på en Vf-30, inväntar polisutredning på denna….) tänkt boka tid för en Tek2/3 i en snar framtid. Detta i kombination med kat-lös DP, öppnare blås bakåt och annat filter som redan sitter på hoppas jag kunna få loss runt 260 pållar och då är jag nöjd. Att tro på 280 med orginalturbon tror jag är väl optimistiskt, tyvärr.
Tomas, en bra snurra att kolla på för att VERKLIGEN nå upp till de siffrorna är en bättre beggad vf-35:a. Finns en till salu på engelska listan till ett bra pris (500 UKP).
M v h
Danne
18 februari, 2003 kl. 14:32 #48952SubaruTomas
Deltagare>Tagga ner nu boyz 🙂
>
>Ingen som vinner något på att gapa på varandra 🙂
>
>Ang. TD04:an så är det visa ord som SAM, OZO, GT_PG mfl beskriver.
>Orginalfläkten har svårt att pumpa luft över en viss gräns och så är
>det bara. Däremot går det att förbättra saker och ting väsentligt
>genom några mindre modifikationer + mappning. Jag har själv planer på
>(i väntan på en Vf-30, inväntar polisutredning på denna….) tänkt
>boka tid för en Tek2/3 i en snar framtid. Detta i kombination med
>kat-lös DP, öppnare blås bakåt och annat filter som redan sitter på
>hoppas jag kunna få loss runt 260 pållar och då är jag nöjd. Att tro
>på 280 med orginalturbon tror jag är väl optimistiskt, tyvärr.
>
>Tomas, en bra snurra att kolla på för att VERKLIGEN nå upp till de
>siffrorna är en bättre beggad vf-35:a. Finns en till salu på engelska
>listan till ett bra pris (500 UKP).
>
tack danne…men han som har bänkat min bil kan då inte ett skit om bilar..han fick den till 281 hk..och jag vet inte om det är störe turbo i bilen eller om den är chipad..jag vet inte vad föra ägaren har gjort med bilen…
>M v h
>
>Danne18 februari, 2003 kl. 14:35 #48953SubaruTomas
Deltagare>>Tagga ner nu boyz 🙂
>>
>>Ingen som vinner något på att gapa på varandra 🙂
>>
>>Ang. TD04:an så är det visa ord som SAM, OZO, GT_PG mfl beskriver.
>>Orginalfläkten har svårt att pumpa luft över en viss gräns och så är
>>det bara. Däremot går det att förbättra saker och ting väsentligt
>>genom några mindre modifikationer + mappning. Jag har själv planer på
>>(i väntan på en Vf-30, inväntar polisutredning på denna….) tänkt
>>boka tid för en Tek2/3 i en snar framtid. Detta i kombination med
>>kat-lös DP, öppnare blås bakåt och annat filter som redan sitter på
>>hoppas jag kunna få loss runt 260 pållar och då är jag nöjd. Att tro
>>på 280 med orginalturbon tror jag är väl optimistiskt, tyvärr.
>>
>>Tomas, en bra snurra att kolla på för att VERKLIGEN nå upp till de
>>siffrorna är en bättre beggad vf-35:a. Finns en till salu på engelska
>>listan till ett bra pris (500 UKP).
>>och när jag skriver MUPP menar jag inget DUMT..ber om ursäkt
>tack danne…men han som har bänkat min bil kan då inte ett skit om
>bilar..han fick den till 281 hk..och jag vet inte om det är störe
>turbo i bilen eller om den är chipad..jag vet inte vad föra ägaren har
>gjort med bilen…
>>M v h
>>
>>Danne18 februari, 2003 kl. 15:26 #48935Kvarnis
DeltagareTomas kolla in följande länk så ser du vad olika subber presterar http://dyno.scoobynet.co.uk/
Du ser även vad dom gjort oftast…Mr.Done som har~290bhp har lagt ner xxx timmar på mappning +delar, så du kan ju föreställa dig varför ev. reaktioner har kommit..
Om nu inte det är så att den som du bänkade bilen hos har köpt bromsbänken från USA eller vad säger du SAM 😉
Hade du haft en MY93-96 med en TD05 hade det varit annat..
/Kvarnis
18 februari, 2003 kl. 19:01 #48931skytiskapilen
DeltagareMen vänta nu, kärran kanske är silverfärgad…. Min är det och den har massa pållar i stallet http://216.40.249.192/mysmilies/ups/DeNiro/idiot.gif
/Andreas
http://216.40.249.192/mysmilies/contrib/sarge/Tire_anim.gif
– RE 010? You bet! – -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.