› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Turbotryck
- Detta ämne har 48 svar, 3,080 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 7 månader sedan av
minid.
-
FörfattareInlägg
-
18 februari, 2003 kl. 21:51 #48927
Blocken
Deltagare😛
Scanna bromspappret och lägg ut det här, så är det ju solklart! AAAaaaaiiiitt?
/AB – kan sälja en scanner om du inte äger nån 😉 😀
19 februari, 2003 kl. 07:15 #48921Perra
DeltagareLAST EDITED ON Feb-19-03 AT 08:25AM (GMT)
SubaruTomasJag är i Nkpg ganska ofta och jag har inget emot att ta en provtur med din bil för att jämföra med min som om jag har tur kanske kommer upp i 250-260 hk. Den 28-29feb är jag i Nkpg, om det skulle passa herrn??
Mvh Perra
19 februari, 2003 kl. 08:00 #48937Mange
DeltagareNär det ändå snackas turbotryck så passar jag på att fråga. Hur mycket hk skulle det ge att höja trycket från 0.9bar till 1.1bar på en orginal Impreza?
/Mange
19 februari, 2003 kl. 08:07 #48918SecretAgentMan
DeltagareMax teoretisk effekthöjning är 10 kusar / psi….bilar med runt 1 bar efter 6000 rpm (ungefär vad td04:an fixar) på standardgrejor brukar landa runt 250 kusar – om inget onaturligt inträffat. 😉
Men mera laddtryck i mellanregistret genererar vridet vi alla älskar – dock krävs bra laddluftkylning.
/J
Banträffsansvarig SSI
Stolt ägare till Silverpilen19 februari, 2003 kl. 20:10 #48938Snart_subba
Deltagare>Max teoretisk effekthöjning är 10 kusar / psi….bilar med runt 1 bar
>efter 6000 rpm (ungefär vad td04:an fixar) på standardgrejor brukar
>landa runt 250 kusar – om inget onaturligt inträffat. 😉
>
>Men mera laddtryck i mellanregistret genererar vridet vi alla älskar –
>dock krävs bra laddluftkylning.
>
>/J
>
>Banträffsansvarig SSI
>Stolt ägare till SilverpilenSecret: vad tycker du att ja borde satsa på .. dawes Device eller Ecu2/3 .. ?
Lite skillnad i pris, men vad e mest prisvärt ?MVH
Micke———————————–
Kan göra ett komplett rostskydd på en Subaru Impreza för 3000:-
Prudukten heter Noxudol och är samma medel som Volvo o Saab andvänder från fabrik. Intresserade? Mejla!
———————————–19 februari, 2003 kl. 20:21 #48919SecretAgentMan
DeltagareSniktrimmet är klart mest prisvärt – MEN man tar en risk också, EcuTEK (eller något annat sätt att få bilen inställd) ser till att bilen får rätt mängd soppa och tändning.
Men håller man sig i skinnet med laddtrycket skall det inte vara någon fara.Det beror ju till största del på vad din plan är med bilen…är det värt stora slantar?
Tek3 är väl egentligen det man skall sikta på (och ha grejat det som skall grejas INNAN man åker till mapparen) om man vill pressa bitarna.
/J
Banträffsansvarig SSI
Stolt ägare till Silverpilen20 februari, 2003 kl. 18:48 #48939Snart_subba
Deltagare>Sniktrimmet är klart mest prisvärt – MEN man tar en risk också, EcuTEK
>(eller något annat sätt att få bilen inställd) ser till att bilen får
>rätt mängd soppa och tändning.
>Men håller man sig i skinnet med laddtrycket skall det inte vara någon
>fara.
>
>Det beror ju till största del på vad din plan är med bilen…är det
>värt stora slantar?
>
>Tek3 är väl egentligen det man skall sikta på (och ha grejat det som
>skall grejas INNAN man åker till mapparen) om man vill pressa bitarna.
>
>/J
>
>Banträffsansvarig SSI
>Stolt ägare till SilverpilenOk, tack.. ska fundera på o kika i plånet .. det finns ju så
mkt man vill ha .. till blåpilen… 😉———————————–
Kan göra ett komplett rostskydd på en Subaru Impreza för 3000:-
Prudukten heter Noxudol och är samma medel som Volvo o Saab andvänder från fabrik. Intresserade? Mejla!
———————————–24 februari, 2003 kl. 16:36 #48924GT_PG
Deltagarefan vad det skrivs när jag är borta en stund
(och inte ett enda från Äljen)Jag laddar 1,3-1,35 enligt herrarna (och mätaren)
på Trollspeed.
De försökte även med att dra upp trucket lite
för att få ut mer hästar … men det blev
tvärtom istället … blev ju bara en stor hårfön iställetSå det e ju turbon som är bromsklossen nu
(kan man säga så om en turbo?)
så den dagen kunde man inte få ut mer än 268 hk
ur MIN motorSen om siffrorna stämmer kollar jag ju
nu med Risto mfl.
(Enligt Trollspeed så var deras rullar noga
kollade och visade bra)
Men det säger väl alla som har rullar…/GT_PG – fortfarande Mupp? my ass…
18 mars, 2003 kl. 22:05 #48928Blocken
Deltagare>Jag är i Nkpg ganska ofta och jag har inget emot att ta en provtur med
>din bil för att jämföra med min som om jag har tur kanske kommer upp i
>250-260 hk. Den 28-29feb är jag i Nkpg, om det skulle passa herrn??
>
>Mvh PerraDir. Värsting>> Har du fått dig ’the ride of your life’ ännu? 😉
/AB18 mars, 2003 kl. 22:29 #48922Perra
DeltagareLAST EDITED ON Mar-18-03 AT 11:32PM (GMT)
>>Jag är i Nkpg ganska ofta och jag har inget emot att ta en provtur med
>>din bil för att jämföra med min som om jag har tur kanske kommer upp i
>>250-260 hk. Den 28-29feb är jag i Nkpg, om det skulle passa herrn??
>>
>>Mvh Perra
>
>
>Dir. Värsting>> Har du fått dig ’the ride of your life’ ännu? 😉
>/ABNix, det verkar som att SubaruTomas inte ville anta mitt erbjudande. Konstigt… lr? Vad säger du Tomas? Var det bara skrävel eller ska jag få ta en runda med din 300-kusars-Subba?
Hör av dig eftersom jag är i Nkpg ganska ofta som sagt.
Mvh Perra11 april, 2003 kl. 17:31 #48941JB
DeltagareHejsan allihopa!!! Längesen man plinkade några rader på detta fina forum!!
>SUBARUTOMAS>
han som har haft bilen innan mig har lekt med motorn..det är en 00- års
jag bromsa den i helgen 281 hk.den drar ifrån audi rs2 utan problem…det är inget dåligt sug i bilenTomas vad jag vet så är det jag som sålt bilen till dig och det enda jag gjorde med bilen när jag ägde bilen var ett 3″avgas och en avlastare från evo6:an.
Men de e klart jag lekte ju lite med gasenpedalen…
det kanske e det du syftar på?? 😉När jag sålde bilen till dig var det 218hk
kanske +8 med downpipen inte en åsna mer.Ps. Jag åkte på käpp av polarns chippade s2:a med rs2 aggregat på vägen upp till norrköping, då jag lämnade bilen till dig.
Så en RS2:a kan du feeeeeet glömma att du smiskar hahaha 😀
(Motor utan turbo suger)
11 april, 2003 kl. 17:49 #48955Rooster
Deltagarehahahahahahahaha,,,,skäms på dig SubaruTomas,
du ljuger så du tror dig själv 😀 Nu har vi ju fått bekräftat av JB
att du bara har 218 hk,,,,,Va har du o säga till ditt försvar ??11 april, 2003 kl. 17:58 #48936Imp
Deltagareskule va jävligt surt om jag spenderat alla dessa pengar på å få ca 275kusar när nånannan kör med 281 på orginal pryttlar.. ta inte detta fel men jag har otroligt svårt att tro på detta.
11 april, 2003 kl. 18:21 #48954SubaruTomas
DeltagareNär jag köpte bilen av dig så kan jag fan säga att den inte va orginal..så mycket fattar alla som har kört bilen…men det är ju själv klart du inte säger att bilen är trimad när du ska sälja den…x(
11 april, 2003 kl. 19:18 #48940Henrik
Deltagare>När jag köpte bilen av dig så kan jag fan säga att den inte va
>orginal..så mycket fattar alla som har kört bilen…men det är ju
>själv klart du inte säger att bilen är trimad när du ska sälja
>den…x(Asså detta ämne må ha visst underhållningssyfte för vissa, men är det inte dags att typ lägga ner? Liksom vad spelar det för roll? Har du en bil som spöar skiten ur en RS2 så okej då. What goes around comes around som man brukar säga.
Som kuriosa utan att känna vare sig personer eller specifika detaljer;
1) Har svårt att tro att en säljare påstår att bilen är MINDRE trimmad än vad den är (om det är bra gjort), däremot kan man ljuga om hur man har kört den och ev demontering av trim.
2) Om man mot förmodan skulle ljuga, vad finns det för anledning att stå fast vid det EFTER en försäljning…?
3) Jag är relativt ny på forumet, men en sak har jag lärt mig – det finns grym kunskap och erfarenhet här. Utnyttja den istället!!! Sen när du har fakta och vet vad som är gjort på bilen så kan du ta fram linjalen…
bara en tanke 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.