Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2179
    SecretAgentMan
    Deltagare

      LAST EDITED ON Jun-11-03 AT 10:00AM (GMT)
      För mig som hobbymeck låter det riktigt vanskligt…det låter som att risken finns att skräp lossnar vid den omilda behandlingen – och *kanske* täpper till någon av de viktiga oljekanalerna….

      😮

      Jag skulle personligen inte göra det i Silverpilen – den lever på en kost av svindyr olja och OK:s 98 idag. 😀

      Men det kanske är annorlunda för drag-kombis? :p 😀

      /J

      Banträffsansvarig SSI
      Stolt ägare till Silverpilen

      #49998
      dlehtihet
      Deltagare

        Skämmer man bort någon med rysk kaviar (=västeråspilen) så vill sällan personen (=bilen) nöja sig med radhusbiff/blodpudding (=bilstein spolning) 😉 Fast jag skulle definitivt kunna tänka mig att testa proceduren på gammalsaaben med 27000 mil på nacken. Kan ju bara bli bättre på ett sånt gammalt härke.

        //Danne

        http://www.gamers-forums.com/smilies/contrib/edoom/Wizard.gif

        #49997
        Manor
        Deltagare

          Hej !

          Jag läste nyligen i någon biltidning om möjligheten att “tvätta motorn invändigt”. Jag tror att utrustningen för detta kom från Bilstein, men helt säker på detta är jag inte. Maskinen kopplas in via oljepluggen och oljefilteringången, och pumpar runt (i omgångar) ett lösningsmedel som filtrerades kraftigt. Därefter tror jag att motorn torkas ur med hjälp av tryckluft, och slutligen monteras ett nytt oljefilter och ny olja hälls i. Hela proceduren tar cirka 20 minuter, och kostar under 1000-lappen.

          Jag tycker att det låter som en bra grej, och journalisten som testat detta på sin gamla bil upplevde en positiv förbättring (ej uppmätt utan bara en känsla…vilket kanske inte säger så mycket).

          Är det någon som har testat detta (maskinen finns på några få ställen i Sverige), eller hört något positivt/negativt om det?

          mvh Mats N

        Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.