Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 75 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #77854
    LegacyLarsa
    Keymaster

      Stå på dig! håller tummarna för dig!

      /Larsa

      #77864
      Toni
      Deltagare

        >Jag har ingen lust att åka 30 mil till falkenberg för att få en förnyad >bedömning

        Du kanske kunde gå in på närmaste polisstation då istället och be att de besiktigar vingen där samt att du fotograferar dem och bilen med vingen synlig. Sen skickar du med i ditt nästa brev detta fotot på vingen samt den andra polisens utlåtande om denna vinge (som såklart bör vara grönt ljus). Om polis Henriksson då ser på fotot din bil och en polis som står bredvid bilen så kan det ju inte råda någon tvekan om att förnyad besiktning skett med just DENNA vingen.

        Upprepar också att jag tycker du ska gå till botten med VAD de egentligen frågat när de ringde bil-säljaren.

        #77895
        Subbarist
        Deltagare

          Säger som Larsa! Stå på dig! Samt att jag lider med dig

          Subbarist javisst!

          #77917
          Niklas
          Deltagare

            Kanske dax att trycka upp “Free Allan” klistermärke… 😉

            Subaru – All we’ll drive!

            #77884
            Allan
            Deltagare

              Älgen…du är ju för go! Jämför inte mig med kevin mitnick…ännu!

              http://www.kevinmitnick.com/

              #77896
              Subbarist
              Deltagare

                😀 😀 😀

                Subbarist javisst!

                #77885
                Allan
                Deltagare

                  Har varit kontakt med VV idag. Och de var först väldigt förvånade. (De är nog inte ens medvetna om hur mycket fel som begås av svenska trafikpoliser) Sedan blev de intresserade och ställde frågor om när var och hur. De frågade tom vad polismannen i fråga hette och vart han jobbade.

                  De verkade väldigt positiva till att hjälpa mig i mitt ärende. Jag skulle återkomma på måndag för de ville väl ha mer information.

                  Nu börjar man ana ljus i tunneln..

                  #77897
                  Subbarist
                  Deltagare

                    >Har varit kontakt med VV idag. Och de var först väldigt förvånade. (De
                    >är nog inte ens medvetna om hur mycket fel som begås av svenska
                    >trafikpoliser) Sedan blev de intresserade och ställde frågor om när
                    >var och hur. De frågade tom vad polismannen i fråga hette och vart han
                    >jobbade.
                    >
                    >De verkade väldigt positiva till att hjälpa mig i mitt ärende. Jag
                    >skulle återkomma på måndag för de ville väl ha mer information.
                    >
                    >Nu börjar man ana ljus i tunneln..

                    Låter gott det! håll oss uppdaterade! med SSI´s egna lilla dokusåpa Allan och Pålisen

                    Subbarist javisst!

                    #77886
                    Allan
                    Deltagare

                      Nils Elfwing på vv har idag skickat ett fax till Stig-Polis i falkenberg. Så här ser faxet ut..

                      http://w1.457.telia.com/~u45710847/temp/vv.pdf

                      Jag skickade ett fax igår till Stig-Polis som såg ut så här:

                      http://w1.457.telia.com/~u45710847/temp/kling&klang.doc

                      /Allan

                      #77918
                      Niklas
                      Deltagare

                        Hehe, najs…men Prodrive vingen är ju en P1 vinge, ingen sån som bla jag har. Och den stora vingen ser ut som den SAM (mfl) har – ifs finns det väl en äkta sån med som replikorna efterliknar. Oringalvingen är med där, utan tvivel. Dock undrar jag hurvida poliserna kan bli käftiga då det inte står “P1” på en metallskiva på sidan av vingen… 😮

                        Subaru – All we’ll drive!

                        #77919
                        Niklas
                        Deltagare

                          Läste genom ditt svar lite snabbt med. Allt var bra utom sista meningen, där fick du allt lite turk-stämpel på dig! Antingen blir hela grejen avskriven eller så får du en utvisning på halsen dessutom… 😀 😉

                          Subaru – All we’ll drive!

                          #77887
                          Allan
                          Deltagare

                            UPPRÄTTELSE!!!!:D 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀

                            Yes yes!

                            Stig ringde nyss och de hade haft en lite överläggning. Och de kom fram till att dra tillbaka mitt föreläggande. Men han hävdade fortfarande att han inte kunde veta om min vinge var laglig. Då vände jag på frågan och undrade om han var säker på att den var olaglig, vilket var mer intressant. Fick lite mummel till svar och sedan var det bra.

                            Jag hade aldrig klarat det utan Er hjälp..tack som fan! :7 :7 :7 :7

                            #77898
                            Subbarist
                            Deltagare

                              Grattis! Fan vad skönt och höra!

                              Subbarist javisst!

                              #77903
                              modulated
                              Deltagare

                                Skönt att det löste sig, men är dock lite oroväckande att det skall behövas så många turer för att få rätt, speciellt när vingen var orginal.

                                // Patrick P.

                                #77891
                                christopher
                                Deltagare

                                  LAST EDITED ON Sep-10-02 AT 06:44PM (GMT)
                                  fraSSe

                                  GRATTIS!!
                                  Det vekar ju lösa sig till slut!!!:)…….ställer du upp i valet? Så röstar jag på dej!

                                  Behövs flera som står upp mot myndigheter när man blivit felaktigt behandlad och inte ge med sig och glömma. Det tar en del energi och “dribbla” och kan ibland verka lättare att lägga locket på.

                                  /mvh fraSSe

                                Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 75 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.