Ingen vidare laddtryckskontroll med andra ord… 😉 Ett hett tips är att fimpa blödventilen dom använder idag (tror inte det är Unichips elektroniska laddkontroll som använts) och pilla dit en s.k. Dawes Device – fungerar otroligt bra.
Spikning låter som en påse bult skramlandes i en plåtburk ungefär….du märker det tydligt, i kombination med detta och höga avgastemperaturer (om den går något snålt) så kommer du att få nya fina hål i kolvarna.
Har man otur kan spikningarna vara så kraftiga att man skadar vevstakslagren…då är det riktigt kört inom kort… 😮
Jag skulle se till att den inte går över 1,3 bar på 5:an i alla fall.
Ett ovärderligt “verktyg” är Knocklinken – då du direkt ser om det för oväsen under topparna.
/J
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
Banträffsansvarig SSI
12,7@177 – Gelleråsen 1.21 – under 1.20 2003?