- Detta ämne har 544 svar, 37,036 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 2 månader sedan av Gilarski.
-
FörfattareInlägg
-
29 maj, 2010 kl. 09:40 #195795GilarskiDeltagare
Har nu fått hem mitt Apexi motorstyr, hade suttit i en -99 Tybe R mappad av Autotech, så jag är tveksam om den funkar på min rakt av. Ska först fixa kabel & Datalogit sw så jag kan börja mappa själv 🙂
Fick även med AVC-R på köpet, dock sakans allt kablage & actuatorer så detta får jag ragga upp nånstans 😮
29 maj, 2010 kl. 10:30 #195796GilarskiDeltagareHar sedan tidigare tjatat om kommande färgsättning på utsidan, antingen matt eller nån form av askgrå a la JAS39. Nu är det dock definitivt bestämt, alla chassi detaljer i vit epoxy/hammarlack + interiören, medan exteriören blir mattsvart, blev helt såld när jag såg denna 😎
29 maj, 2010 kl. 17:10 #195866JimzonDeltagaremen dåligt fet! men du vet väll att underarbetet måste verkligen vara perfekt för att ha en hel mattfärg.
30 maj, 2010 kl. 22:18 #195797GilarskiDeltagaremen dåligt fet! men du vet väll att underarbetet måste verkligen vara perfekt för att ha en hel mattfärg.
Hehe, ja riktigt fet 🙂 Jag tänkte lägga mycket tid på underarbetet, har hört vissa lackerare som kör just med mattsvart innan de lackar ‘skarpt’ för att säkra att allt är jämnt & fint innan, så jepp, kommer krävas en insats utöver det vanliga :rolleyes:
31 maj, 2010 kl. 11:51 #195798GilarskiDeltagareTestade igår med APEXI boxen, bilen startade inte. Skall kolla men gissar det antingen är IMMO handskakning eller nån givare som sitter på fel pinne jämfört med orginalboxen.
Den AVC-R som jag fick på köpet var rätt avancerad, satt en stor display med vita siffror. Kollade i instruktionshandboken, verkade bra som f@n. Har beställt ny sensor & actuator fron Japan (1000 kr inkl frakt) + kablage frpn Apexi i US för ~350 kr eftersom killens bil blev robbad på dessa delarna. Återkommer med lite mer info när allt monterats 🙂
31 maj, 2010 kl. 12:26 #195437Adam KDeltagaresoppapumpens kablar eller vev/kamaxelgivare.
31 maj, 2010 kl. 14:43 #195499NickeHDeltagareNu är r-däcken på väg, kommer bli stor skillnad mot gatdäcken på bana.
Angående bur så borde väl en halvbur räcka(det går besikta), du ska väl inte köra 200km/h på smala skogsvägar som rallybilarna gör 🙂
/N
31 maj, 2010 kl. 15:28 #195799GilarskiDeltagaresoppapumpens kablar eller vev/kamaxelgivare.
Tackar, har hört nåt om swappade positioner för just vev/kamaxelgivare, ska kolla på detta samt surfa in på Apexis sajt, tror de har nåt bra forum också som man kan hitta lite info på.
31 maj, 2010 kl. 15:29 #195800GilarskiDeltagareNu är r-däcken på väg, kommer bli stor skillnad mot gatdäcken på bana.
Angående bur så borde väl en halvbur räcka(det går besikta), du ska väl inte köra 200km/h på smala skogsvägar som rallybilarna gör 🙂
/N
Tackar, fick SMS’et för en stund sen, ska bli kul som F att köra med riktiga däck 🙂
Halvbur kanske är nåt ja, får lura på detta helt klart. Nä, Rally vågar jag mig inte på, även om det verkar sjukt kul det lilla jag testat med subban här i skogarna, men träden står alldeles för nära vägen :rolleyes:
31 maj, 2010 kl. 15:39 #195535SnofiDeltagareAngående bur så borde väl en halvbur räcka(det går besikta), du ska väl inte köra 200km/h på smala skogsvägar som rallybilarna gör 🙂
/N
Säker på att den går igenom med halvbur på en helbilsgokänd?
1 juni, 2010 kl. 09:47 #195500NickeHDeltagareGick ju bra för Strat(kolla gymkhana projektet) att regga en halvbur i en GT -99 som är helbilsgodkänd. Nu kanske reglerna har ändrats senaste tiden, så man får nog kolla med SBP.
Skillnaden med en halvbur är ju att du gör en regbesiktning och då blir bilen 2 sitsig dvs ingen sitter ju bak där buren är. Med fullbur ska du ju sitta i buren, tror det har mycket med saken att göra, sen brukar det vara mindre noga med sånt som är bakom b-stolpen. Tona rutorna är ju okej på bakre sidorutorn men inte de främre t.ex.
Jag har sett flera som tar bort de främre rören som siiter mellan dörren och framstolarna när de ska besikta med halvbur, det brukar underlätta.
Att sätta in halvbur borde vara ganska likt att lastbilsregga en bil, dvs ta bort baksäte och sätta dit ett galler.
Hittade två bilder bilder
http://www.claeswikdahl.com/impreza/i06/fyp2006_027.jpg
http://www.claeswikdahl.com/impreza/i06/fyp2006_026.jpg8 juni, 2010 kl. 18:38 #195801GilarskiDeltagareGrymt, fick hem Stig Blomqvists co-drivers overall idag från http://www.davidsuttoncars.com/dsc/dsc.htm
Tror knappast jag kommer kapa några tider men alltid kul med lite mera racekänsla när man rattar subban på banan . :rolleyes:
8 juni, 2010 kl. 18:44 #195463specializedDeltagareMysigt att få känna Ana Goni`s gamla intvättade svettlukt 😀 😉
8 juni, 2010 kl. 18:53 #195802GilarskiDeltagareMysigt att få känna Ana Goni`s gamla intvättade svettlukt 😀 😉
Ja, nån här tycks ha våta drömmar om henne, om vi träffas så kan du få chansen att ta en djupt andetag under armhålan 😉
8 juni, 2010 kl. 19:01 #195464specializedDeltagareJa, nån här tycks ha våta drömmar om henne, om vi träffas så kan du få chansen att ta en djupt andetag under armhålan 😉
http://sv.wikipedia.org/wiki/Sarkasm
😉
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.