- Detta ämne har 544 svar, 37,036 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 2 månader sedan av Gilarski.
-
FörfattareInlägg
-
8 juni, 2010 kl. 19:07 #195537edbeDeltagare
Såg en maserati med matt svart lack i Stockholm i helgen…helt klart snyggt…och väldigt ovanligt 🙂 hoppas du får till det!
8 juni, 2010 kl. 19:31 #195803GilarskiDeltagarehttp://sv.wikipedia.org/wiki/Sarkasm
😉
Haha, okej okej, jag är med på noterna specialized 🙂
8 juni, 2010 kl. 19:35 #195804GilarskiDeltagareSåg en maserati med matt svart lack i Stockholm i helgen…helt klart snyggt…och väldigt ovanligt 🙂 hoppas du får till det!
Tackar, jag hoppas också det för det vore för jäkla kul med nåt lite ovanligt. 😎
Volvo PV testade detta med matt för 5-6 år sedan, det såg rått ut även på en S80 faktiskt, men man ‘vågade’ aldrig lansera det på marknaden.
9 juni, 2010 kl. 18:19 #195513MuminDeltagareDin GT kommer bli RÅ! när den bli klar!! ska följa den varje dag 😀
Kul att du har kört bana med din nu också.. själv står min nerplockad…. kommer upp fler bilder ikväll på missnöjen 😮 jävla cp kamaxelgivare!!! men men allt löser sig.
Har du fixat sti vinge änu?9 juni, 2010 kl. 19:56 #195805GilarskiDeltagareDin GT kommer bli RÅ! när den bli klar!! ska följa den varje dag 😀
Kul att du har kört bana med din nu också.. själv står min nerplockad…. kommer upp fler bilder ikväll på missnöjen 😮 jävla cp kamaxelgivare!!! men men allt löser sig.
Har du fixat sti vinge änu?Börjar vackla på den eftersom den kommer ‘förstöra’ utseendet tror jag, är mer inne på nån lite råare aluminiumhistoria :rolleyes: Däremot är jag intresserad av B22 fronten, min nuvarnade ser ut som skit, en dåligt omlackad (grön egentligen) 98’ans dessutom 😡
Har sett en kille som säljer B22 frontar i Polen för ~1000 + frakt, det är halva mot HT Autos men jag är lite skeptisk för jag ställde en fråga och fick inget svar, vilket jag tycker är dåligt om man driver en seriös verksamhet. :confused:
Vad har hänt med dig kamaxelgivare, kass ?
9 juni, 2010 kl. 20:21 #195514MuminDeltagareBörjar vackla på den eftersom den kommer ‘förstöra’ utseendet tror jag, är mer inne på nån lite råare aluminiumhistoria :rolleyes: Däremot är jag intresserad av B22 fronten, min nuvarnade ser ut som skit, en dåligt omlackad (grön egentligen) 98’ans dessutom 😡
Vad har hänt med dig kamaxelgivare, kass ?
Kolla min projekt tråd :p
10 juni, 2010 kl. 20:41 #195806GilarskiDeltagareHelt klart OT men är ju lite glad över att jag nu fått hem SBF’s licens för banracing. Delar med mig lite bilder från Kullen (1 mån sedan).
Såhär blir det om man ligger i ‘fel’ spår, trodde jag fått punktering för hela bilen skakade när gummiresterna fastnade på däcket.
Tyvärr är det ibland lätt att man gasar mer än det var tänkt.
Själv stod jag på lite väl i böjen efter start/mål -rakan så jag åkte bredställ ut i salladen, tog med mig Apexkonen men höll in bilen för hårt så det släppte. Spräckt kofångare & lossad skylt 🙁
Instruktörens egna bil, Ford C-Tech motor, relativt prisvärd klass.
Inför besiktning fick man rensa ut det mesta. Okej, baksätet kunde suttit kvar men jag ville se
om det var lätt att plocka ur 🙂Lite tjöt med instruktören Emil (till vänster) inför banåkningen dag 2.
Dag 3 blev det lite kört, då min klossarna bak tog slut.
11 juni, 2010 kl. 09:27 #195477BodyshotDeltagareÅh bana,grymt kul! Fan va man längtar!
15 juni, 2010 kl. 21:14 #195515MuminDeltagareKul att se en kossa på bana 😀 hoppas min kommer dit en vacker dag också 🙂
19 juni, 2010 kl. 19:39 #195807GilarskiDeltagareIdag åkte STI baklysena på, damn va fräshat det blev, kamerans batteri var dock tomt så bilder kommer imorgon.
Hann även med att byta ena dimsljuset som var spräckt.
Imorgon blir det blästring & lite målning av stolskonsol, byta till lite trevligare backspeglar samt nu ska jag göra ett alvarligt försök att motera den där STI intercoolern från en -03, kommer bli lite svetsjobb på konsolerna 😮
Ska imorgon även lägga upp nån bild på de oranga Goodridge snören som sitter på sedan ~1 månad.
20 juni, 2010 kl. 20:59 #195808GilarskiDeltagareNär jag fått in STI intercoolern från -03’en helt perfekt så skall jag montera dumpen från orginal IC varpå jag ser att denna dump är mycket mindre än ‘avtrycken’ från tidigare monterad dump, :confused: nåväl tänkte jag och skurvar fast dumpen (samma bultfästen) och då inser jag att dumpen inte kommer funka för den täcker inte hålet över IC’t, dvs. om jag skulle montera dumpen så kommer det läcka luft vid sidan om 😡
Så, bara & riva ut IC och montera orginal igen. Nu måste jag jaga ikapp nån dump som passar :rolleyes: Orginaldumpen var nån millimeter ifrån gasspjällsensorn så jag får funder på vad som kan passa, tips emottages tacksamt 🙂
20 juni, 2010 kl. 21:09 #195809GilarskiDeltagareFörutom att ena glödlampan till skyltbelysningen förstör intrycket 😮 så satt STI lysen som en smeck :rolleyes:
20 juni, 2010 kl. 21:13 #195810GilarskiDeltagareHittade backspeglar som var snygga som jag monterade :
MEN, passformen var så j@vla tattig så jag mailade webshoppen som sålde dem & kolla så jag verkligen fått rätt adapterplatta :confused:
Spegeln monterades ner igen för det såg som sagt ut som skit på nära håll, får köra med orginal ett tag till 😡
20 juni, 2010 kl. 21:15 #195811GilarskiDeltagareOch så en bild på de nya bromsslangarna 😉
20 juni, 2010 kl. 21:42 #195516MuminDeltagareMåste bara säga fina bakljus 😀 hade inte mitt 2.0 blivit mångo så hade jag köpt dom 😀
Men ska försöka få igång bilen nu i veckan det är prio ett 😀 sen mappa inom kort!
Sen hittade jag stakar + kovlar för 6500 ungefär till ej205 och ej25 bra pris 😀 var cp kolvar eagel stakar 😀 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.