› SSC › Allmänt snack › Projekt › Update’n refresh
- Detta ämne har 544 svar, 37,036 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 4 månader sedan av Gilarski.
-
FörfattareInlägg
-
21 juni, 2010 kl. 08:08 #195812GilarskiDeltagare
Måste bara säga fina bakljus 😀 hade inte mitt 2.0 blivit mångo så hade jag köpt dom 😀
Men ska försöka få igång bilen nu i veckan det är prio ett 😀 sen mappa inom kort!
Sen hittade jag stakar + kovlar för 6500 ungefär till ej205 och ej25 bra pris 😀 var cp kolvar eagel stakar 😀Hehe, men nu får du ordentligt med kräm under huven verkar det som.
Jag får nog leva med min 2.0 ett bra tag till är jag rädd. Om det hinns med kommer dock en kompressor åka på i vinter när jag ändå plockar ur motorn & monterar STI-topparna, så då hoppas jag på lite bättre bottenkaraktär 🙂
21 juni, 2010 kl. 08:23 #195478BodyshotDeltagareDumpen får du nog aldrig att passa om du inte gör en adapterplatta själv.
Men nu har du ju annars en anledning att ta hem en bättre dump från tex staterna 😉
SJUKT SNYGGA bakljus måste jag säga!21 juni, 2010 kl. 10:31 #195871Zippo_Deltagaresti lamporna är riktigt snygga 😉
Men du, tvätta bilen 😀
21 juni, 2010 kl. 10:45 #195479BodyshotDeltagareGilarski du har mail!
21 juni, 2010 kl. 11:16 #195813GilarskiDeltagareGilarski du har mail!
Tackar, får kolla ikväll, Gmail är spärrad här på jobbet 😡
21 juni, 2010 kl. 11:17 #195814GilarskiDeltagaresti lamporna är riktigt snygga 😉
Men du, tvätta bilen 😀
Tack.
Haha, jag vet, den ser ut som f@n så nu måste jag fixa till den, just nu grisigaste Imprezan i stan 😮
21 juni, 2010 kl. 20:18 #195815GilarskiDeltagareHelv£tes j@vlar, åkte från jobbet idag varpå jag noterar att bilen inte vill ladda mer än atmosfärstryck -> på mätaren 0 bar. Tänkte att det måste vara nåt jag missat när jag provmonterade STI intercoolern i helgen, säkert nån slang som jag inte dragit åt ordentligt, men så tänkte jag, f@n, bilen gick ju fint till jobbet.
Åkte iväg en tur till stan & märkte att så fort laddet tangerade 0 bar började den gå ojämnt, snudd på hacka. 🙁
Ok, skall kolla om det har med luftflödet att göra tänkte jag så jag varvade upp den i 4500 rpm men då gick det fint så jag blev j@vligt fundersam, ok, då bör det inte vara luftmängdsmätare. Kan det vara laddtrycksregleringen eller nått tjall med dumpen tänkte jag. :confused:
Väl hemma så läste jag ut felkoderna via CEL, 2 korta & 2 långa -> knacksensorn (gammal som jag visste om) men nu fick jag även ut en till felkod, 2 långa & 3 korta -> LMM 😮
Så nu verkar det som LMM lagt av men jag får inte ihop det riktigt för som sagt, den går att varva upp (även under last) så länge laddet inte går över 0 bar. Luftflödet utan ladd vid 4500 borde ju kunna motsvara ~2500 med lite ladd (gissning bara) så därför får jag inte ihop att det är LMM för då borde jag få prolem på högre luftflöden tycker jag.
Ska lura lite på detta men om nån har liknande erfarenhet så får ni gärna dela med er. Jag skall även kolla lite på forumet & se vad jag hittar i ärendet.
21 juni, 2010 kl. 20:42 #195465specializedDeltagareSå nu verkar det som LMM lagt av men jag får inte ihop det riktigt för som sagt, den går att varva upp (även under last) så länge laddet inte går över 0 bar. Luftflödet utan ladd vid 4500 borde ju kunna motsvara ~2500 med lite ladd (gissning bara) så därför får jag inte ihop att det är LMM för då borde jag få prolem på högre luftflöden tycker jag.
Ofta så går det att varva som vanligt med trasig LMM.
Det är när du går på laddtryck som bilen börja hacka, rycka, spotta och fräsa.
Dock så brukar man kunna ladda 0.3-0.4 utan ovanstående symptom när bilen går i nödprogrammet.
Nödprogrammet tilllåter ju bilen gå på grundladd ( wg-tryck)..0.5-0.6-0.7 eller vad det nu är..detta har jag dock aldrig varit med om.21 juni, 2010 kl. 20:53 #195816GilarskiDeltagareOfta så går det att varva som vanligt med trasig LMM.
Det är när du går på laddtryck som bilen börja hacka, rycka, spotta och fräsa.
Dock så brukar man kunna ladda 0.4-0.5 utan ovanstående symptom när bilen går i nödprogrammet.
Nödprogrammet tilllåter ju bilen gå på grundladd ( wg-tryck)..0.5-0.6-0.7 eller vad det nu är..detta har jag dock aldrig varit med om.Tack Specialized, låter som min LMM är torsk då. 🙁
Vid några tillfällen laddade den faktiskt ~ 0,3 minns jag men oftast hamnade den runt 0 bar så jag får snällt beställa en ny MAF-elektronikdel från Scoobyworld ikväll.
21 juni, 2010 kl. 21:05 #195517MuminDeltagareMin gick att ladda max 0.4 typ när min lmm var trasig.. sen att varva på tomgång gick den inte över 4500..
21 juni, 2010 kl. 21:13 #195466specializedDeltagareMin gick att ladda max 0.4 typ när min lmm var trasig.. sen att varva på tomgång gick den inte över 4500..
LITE HÖÖÖG TOMGÅNG kanske ? 😉
21 juni, 2010 kl. 21:29 #195480BodyshotDeltagareLITE HÖÖÖG TOMGÅNG kanske ? 😉
Haha
22 juni, 2010 kl. 06:44 #195817GilarskiDeltagareTack grabbar. Jag körde till jobbet i morse med LMM urkopplad å det ni stämmer hyggligt för mig.
Om jag bara stampar upp rpm’et så går det till 4500 sen börjar det ’kvävas’. lufttrycket går upp ~atmosfärstryck (0 bar relativt). Om jag därefter lite försiktigt trycker mera så ökar varvet men trycket förblir strax under 0 bar, motorn sväljer mer luft än det som flödar fram, helt OK.
På 4’an kunde jag få ~0,3 bar, på 5’an ~0,4 bar, annars bara strax över 0 bar.
Beställde LMM elektroniken igår kväll så nu håller jag tummarna för att det blir bra. Denna gången läste jag faktiskt ut LMM felkod, vilket jag inte fick förra gången jag trodde det var LMM, så det känns rätt ’bra’ nu 🙂
22 juni, 2010 kl. 21:08 #195818GilarskiDeltagareHar nu beställt en beggad underdel till STI scoopet via japperformanceparts.co.uk. 700 kr inkl. frakt 🙂
Mitt nuvarande scoop är förvisso GT standard men får duga för nu får jag i vart fall ner luften över hela IC (monteras snart…).
23 juni, 2010 kl. 06:28 #195819GilarskiDeltagareGilarski du har mail!
Bodyshot, du har mail 😉
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.