SSC Allmänt snack Projekt Update’n refresh

Visar 15 inlägg - 451 till 465 (av 545 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #195812
    Gilarski
    Deltagare

      Måste bara säga fina bakljus 😀 hade inte mitt 2.0 blivit mångo så hade jag köpt dom 😀
      Men ska försöka få igång bilen nu i veckan det är prio ett 😀 sen mappa inom kort!
      Sen hittade jag stakar + kovlar för 6500 ungefär till ej205 och ej25 bra pris 😀 var cp kolvar eagel stakar 😀

      Hehe, men nu får du ordentligt med kräm under huven verkar det som.

      Jag får nog leva med min 2.0 ett bra tag till är jag rädd. Om det hinns med kommer dock en kompressor åka på i vinter när jag ändå plockar ur motorn & monterar STI-topparna, så då hoppas jag på lite bättre bottenkaraktär 🙂

      #195478
      Bodyshot
      Deltagare

        Dumpen får du nog aldrig att passa om du inte gör en adapterplatta själv.

        Men nu har du ju annars en anledning att ta hem en bättre dump från tex staterna 😉
        SJUKT SNYGGA bakljus måste jag säga!

        #195871
        Zippo_
        Deltagare

          sti lamporna är riktigt snygga 😉

          Men du, tvätta bilen 😀

          #195479
          Bodyshot
          Deltagare

            Gilarski du har mail!

            #195813
            Gilarski
            Deltagare

              Gilarski du har mail!

              Tackar, får kolla ikväll, Gmail är spärrad här på jobbet 😡

              #195814
              Gilarski
              Deltagare

                sti lamporna är riktigt snygga 😉

                Men du, tvätta bilen 😀

                Tack.

                Haha, jag vet, den ser ut som f@n så nu måste jag fixa till den, just nu grisigaste Imprezan i stan 😮

                #195815
                Gilarski
                Deltagare

                  Helv£tes j@vlar, åkte från jobbet idag varpå jag noterar att bilen inte vill ladda mer än atmosfärstryck -> på mätaren 0 bar. Tänkte att det måste vara nåt jag missat när jag provmonterade STI intercoolern i helgen, säkert nån slang som jag inte dragit åt ordentligt, men så tänkte jag, f@n, bilen gick ju fint till jobbet.

                  Åkte iväg en tur till stan & märkte att så fort laddet tangerade 0 bar började den gå ojämnt, snudd på hacka. 🙁

                  Ok, skall kolla om det har med luftflödet att göra tänkte jag så jag varvade upp den i 4500 rpm men då gick det fint så jag blev j@vligt fundersam, ok, då bör det inte vara luftmängdsmätare. Kan det vara laddtrycksregleringen eller nått tjall med dumpen tänkte jag. :confused:

                  Väl hemma så läste jag ut felkoderna via CEL, 2 korta & 2 långa -> knacksensorn (gammal som jag visste om) men nu fick jag även ut en till felkod, 2 långa & 3 korta -> LMM 😮

                  Så nu verkar det som LMM lagt av men jag får inte ihop det riktigt för som sagt, den går att varva upp (även under last) så länge laddet inte går över 0 bar. Luftflödet utan ladd vid 4500 borde ju kunna motsvara ~2500 med lite ladd (gissning bara) så därför får jag inte ihop att det är LMM för då borde jag få prolem på högre luftflöden tycker jag.

                  Ska lura lite på detta men om nån har liknande erfarenhet så får ni gärna dela med er. Jag skall även kolla lite på forumet & se vad jag hittar i ärendet.

                  #195465
                  specialized
                  Deltagare

                    Så nu verkar det som LMM lagt av men jag får inte ihop det riktigt för som sagt, den går att varva upp (även under last) så länge laddet inte går över 0 bar. Luftflödet utan ladd vid 4500 borde ju kunna motsvara ~2500 med lite ladd (gissning bara) så därför får jag inte ihop att det är LMM för då borde jag få prolem på högre luftflöden tycker jag.

                    Ofta så går det att varva som vanligt med trasig LMM.
                    Det är när du går på laddtryck som bilen börja hacka, rycka, spotta och fräsa.
                    Dock så brukar man kunna ladda 0.3-0.4 utan ovanstående symptom när bilen går i nödprogrammet.
                    Nödprogrammet tilllåter ju bilen gå på grundladd ( wg-tryck)..0.5-0.6-0.7 eller vad det nu är..detta har jag dock aldrig varit med om.

                    #195816
                    Gilarski
                    Deltagare

                      Ofta så går det att varva som vanligt med trasig LMM.
                      Det är när du går på laddtryck som bilen börja hacka, rycka, spotta och fräsa.
                      Dock så brukar man kunna ladda 0.4-0.5 utan ovanstående symptom när bilen går i nödprogrammet.
                      Nödprogrammet tilllåter ju bilen gå på grundladd ( wg-tryck)..0.5-0.6-0.7 eller vad det nu är..detta har jag dock aldrig varit med om.

                      Tack Specialized, låter som min LMM är torsk då. 🙁

                      Vid några tillfällen laddade den faktiskt ~ 0,3 minns jag men oftast hamnade den runt 0 bar så jag får snällt beställa en ny MAF-elektronikdel från Scoobyworld ikväll.

                      #195517
                      Mumin
                      Deltagare

                        Min gick att ladda max 0.4 typ när min lmm var trasig.. sen att varva på tomgång gick den inte över 4500..

                        #195466
                        specialized
                        Deltagare

                          Min gick att ladda max 0.4 typ när min lmm var trasig.. sen att varva på tomgång gick den inte över 4500..

                          LITE HÖÖÖG TOMGÅNG kanske ? 😉

                          #195480
                          Bodyshot
                          Deltagare

                            LITE HÖÖÖG TOMGÅNG kanske ? 😉

                            Haha

                            #195817
                            Gilarski
                            Deltagare

                              Tack grabbar. Jag körde till jobbet i morse med LMM urkopplad å det ni stämmer hyggligt för mig.

                              Om jag bara stampar upp rpm’et så går det till 4500 sen börjar det ’kvävas’. lufttrycket går upp ~atmosfärstryck (0 bar relativt). Om jag därefter lite försiktigt trycker mera så ökar varvet men trycket förblir strax under 0 bar, motorn sväljer mer luft än det som flödar fram, helt OK.

                              På 4’an kunde jag få ~0,3 bar, på 5’an ~0,4 bar, annars bara strax över 0 bar.

                              Beställde LMM elektroniken igår kväll så nu håller jag tummarna för att det blir bra. Denna gången läste jag faktiskt ut LMM felkod, vilket jag inte fick förra gången jag trodde det var LMM, så det känns rätt ’bra’ nu 🙂

                              #195818
                              Gilarski
                              Deltagare

                                Har nu beställt en beggad underdel till STI scoopet via japperformanceparts.co.uk. 700 kr inkl. frakt 🙂

                                Mitt nuvarande scoop är förvisso GT standard men får duga för nu får jag i vart fall ner luften över hela IC (monteras snart…).

                                #195819
                                Gilarski
                                Deltagare

                                  Gilarski du har mail!

                                  Bodyshot, du har mail 😉

                                Visar 15 inlägg - 451 till 465 (av 545 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.