- Detta ämne har 544 svar, 37,036 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 3 månader sedan av Gilarski.
-
FörfattareInlägg
-
18 juli, 2010 kl. 14:08 #195380KvarnisDeltagare
Jag get bra råd i rätt riktning och det utesluter inte din kompressor senare heller för den delen 😉 😀
18 juli, 2010 kl. 19:08 #195846GilarskiDeltagareJag get bra råd i rätt riktning och det utesluter inte din kompressor senare heller för den delen 😉 😀
Jepp, stakarna är de du nämner art# på så det är Ok. 🙂
Ok, skall kolla lite på vev med längre ‘slag’, hittar jag nåt fynd så kanske jag slår till, blir dock mycket övertid framöver ändå känner jag redan :rolleyes:
18 juli, 2010 kl. 22:13 #195381KvarnisDeltagaretycker du $350 för en ny vev r dyrt ;). ..men jag vet hur det funkar många timmar på jobbet blir det ..:D
Köp en ny det är det värt om inte, STI Red har någon som ligger som är fräsch dvs.
22 juli, 2010 kl. 09:04 #195847GilarskiDeltagaretycker du $350 för en ny vev r dyrt ;). ..men jag vet hur det funkar många timmar på jobbet blir det ..:D
Köp en ny det är det värt om inte, STI Red har någon som ligger som är fräsch dvs.
350$ är Ok skall erkännas, har bara hittat för ~700$. Ska kolla med STI Red om han har nått av intresse, tack för tipset. 🙂
23 juli, 2010 kl. 18:26 #195848GilarskiDeltagareKrängde på ny LMM sensor & lambda precis. Men helv£te, felkoderna består, så jag skall köra några körcykler till men risken är att de inte kommer raderas 😡 Lyfte även batteriet efter körningen men skiten kommer upp igen så det är nåt fuffens här. Ska kolla om det är nån gemensam jordpunkt för dessa 2 sensorerna, vägrar tro att båda nya är felaktiga 😮
Om nån har upplevt samma problem så hojta till. Ev. har jag nån luftläcka som gör att båda sensorerna lackat ur och motorstyr tror de är felaktiga när de defacto är hela. 🙁
23 juli, 2010 kl. 21:22 #195423STIredDeltagareHar en 79mm STi vev liggandes. Har köpt den ny och kört ca 50mil med den så den är i princip ny. 2800pengar kostar den om jag ska sälja
/r
23 juli, 2010 kl. 22:22 #195849GilarskiDeltagareHar en 79mm STi vev liggandes. Har köpt den ny och kört ca 50mil med den så den är i princip ny. 2800pengar kostar den om jag ska sälja
/r
Skickar PM imorron, klart intressant. :rolleyes:
24 juli, 2010 kl. 09:05 #195382KvarnisDeltagare27 juli, 2010 kl. 10:15 #195850GilarskiDeltagareNågra trådrar att läsa 😀
http://bbs.scoobynet.com/707719-enginetuner-2-1-stroker-engines-2.html
http://bbs.scoobynet.com/trader-announcements-363/834657-latest-results-from-the-2-1-stroker.html/Kvarnis
Tack Kvarnis, såg ju shysst ut. Du har PM, behöver rådfråga dig.
27 juli, 2010 kl. 11:48 #195383KvarnisDeltagareSvarat 🙂
4 augusti, 2010 kl. 11:25 #195851GilarskiDeltagareH£lvetes skit, igår lämnade motor & snurran in. Lyckades köra hem bilen från Kolmården till Göteborg men den är nu avställd. 😡
Vad hände: För ~2 veckor sen kollade jag oljan, såg fin ut & i mitten på stickan. Den har aldrig dragit nått vidare olja (max 0,5L på 500 mil).
Igår när den började bete sig konstigt stannade jag & kollade, då var det strax under min på stickan!!! 😮 skadan var då redan skedd eftersom den börjat gå konstigt innan samt att det kännts oljelukt, strax innan jag stannade kom dessutom lite blårök. (varpå jag insåg att nu är jag torsk)
Hur kan det blivit såhär, jag misstänker att jag kört med för lite olja i kombination med att den var av modell billigare eftersom jag ändå kör relativt standard setup.
Turbon laddar inget, motorn går trögt, startmotorn orkar knappt dra runt samt att den går på ‘hög belastning’ ( knappt vakuum’ även när jag kör på liten last).
Tanken var att jag på vägen hem skulle köra förbi Klew och kolla på hans chassie då mitt är under all kritik, så blev det nu inte. Jag hade förvisso ändå tänkt riva motorn så detta är i sig ingen katastrof men jag börjar nu fundera på om det inte är bättre att skaffa ett fint exemplar av en R eller RA och stycka upp min i delar. UK har hyfsade priser men jag måste åka över & kolla ordentligt några dagar innan jag i så fall slår till på ett ex. Pundet är hyggligt så man kan finna ett fint exemplar runt 75000 men jag kommer även kolla lite i Sverige, om det blir atkuellt.
Jamen tänker nån, köp chassiet om du ändå skall bygga en motor, jovisst men kombin köptes för att vi skulle ha den som familjebil urspungligen, men nu har vi en ‘riktig familjebil’ på ingång, därtill när nu allt blivit som det blivit så tappar man all energi :(.
Jag får fundera på detta, men eftersom jag egentligen vill köra mera bana känns kombin som fel fordon även om det är en lite kul grejj. Jag älskar fortfarande Subaru så R/RA spåret kommer utvärderas noga innan jag ens funderar på att springa iväg & köper nåt annat märke.
Lägger troligen upp en jävla massa delar redan ikväll.
4 augusti, 2010 kl. 12:10 #195874Zippo_Deltagareaj aj, inte roligt 🙁
En Ra är ju alltid lite roligare också, om du endå har en annan familjebil på G så känns det som du inte behöver en kombi längre…
mvh
4 augusti, 2010 kl. 13:35 #195339ManorDeltagareJättetrist att det rasade :(.
Bit ihop och kom igen…och helst i en kombi såklart.4 augusti, 2010 kl. 14:15 #195485BodyshotDeltagareUsch och fy, detta är sjukt drygt. Hoppas det löser sig smidigt!
4 augusti, 2010 kl. 17:26 #195519MuminDeltagareJättetrist att det rasade :(.
Bit ihop och kom igen…och helst i en kombi såklart.Kunde inte sagt det bättre själv.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.