- Detta ämne har 544 svar, 37,036 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 3 månader sedan av Gilarski.
-
FörfattareInlägg
-
4 augusti, 2010 kl. 17:44 #195384KvarnisDeltagare
Tråkigt med ras.
Jag är inte helt 100 på att det blir billigare med en R/RADu har ju det mesta för att renvoera/bygga en ny motor.
Det är ju iofs väldigt tråkigt med ras, och det sätter ner motivationen.Men det är bara bryta i hop och komma igen.
4 augusti, 2010 kl. 18:20 #195539edbeDeltagaretråkigt 🙁
4 augusti, 2010 kl. 20:28 #195852GilarskiDeltagareTack alla, det värmer. Mitt beslut kanske inte är helt rationellt men jag har efter ett år här på forumet insett att Imprezan är en riktig entusiastbil och inte en brukis i grov mening. När jag köpte min visste jag att den inte var i perfekt skick men tänkte att jag fixar detta under resan, dock är det f@n i mej banditer som haft den då allt är så tattigt lagat så jag nästan gråtit blod de 2 sista månaderna. 🙁
När nu motorn lackade ur så kunde jag tagit det som en man & fixat skiten samt köpt bättre chassie & vips var ‘all okay’ men jag är nu för frustrerad för att göra detta, som sagt, inte helt rationellt, men min subba är i så kass skick att den är en skam för alla sanna subaruvänner ärligt talat. 😮
Jag skickar nu av allt, därefter får jag kolla på nåt i mycket bättre skick, då jag egentligen är väldigt pedant men jag var ärligt talat för impreza-kåt för att backa när jag väl stod framför min silviga kombi för ett år sen, nåväl, alltid lär man sig något under resan :rolleyes:
4 augusti, 2010 kl. 21:13 #195540edbeDeltagareJag skickar nu av allt, därefter får jag kolla på nåt i mycket bättre skick, då jag egentligen är väldigt pedant men jag var ärligt talat för impreza-kåt för att backa när jag väl stod framför min silviga kombi för ett år sen, nåväl, alltid lär man sig något under resan :rolleyes:
Rätt tänkt tycker jag 🙂 gör om gör rätt från början! 🙂
4 augusti, 2010 kl. 21:17 #195875Zippo_Deltagaresåg ditt pm gilarski, men kunde inte svara på det, då du inte kan ta emot pm :confused:
men maila till min mail ist, ssipola@gmail.com, så kan vi snacka vidare där 🙂
mvh
5 augusti, 2010 kl. 08:29 #195853GilarskiDeltagaresåg ditt pm gilarski, men kunde inte svara på det, då du inte kan ta emot pm :confused:
men maila till min mail ist, ssipola@gmail.com, så kan vi snacka vidare där 🙂
mvh
Mail på väg 🙂
6 augusti, 2010 kl. 18:37 #195854GilarskiDeltagareKollade oljestickan för skoj skull & såg att den var långt & he£ve!e över max nu när bilen står i garaget:eek: Fattar inte men mins att det lutade lite uppåt och kan ju varit därför stickan visade låg nivå.
Ok, så då tänker man varför går motorn trögt, kan vara att det var tungt för veven att skvalpa igenom all olja efter att jag fyllt på, inte vet jag :confused: Oljeröken då, har inte kollat ännu på turbon men tittade in i IC och såg lite olja där så jag misstänker att min VF43 lämnat in.
Jag skall kolla mera på detta men det KAN vara så att motorn faktiskt är OK, oavsett ångrar inte jag mitt beslut att riva skiten :rolleyes:
Har fått ut rätt mycket ur motor-rummet, IC & insug åker ur imorron sen är det nästan bara motor/låda kvar. 🙂
8 augusti, 2010 kl. 19:12 #195855GilarskiDeltagareVerkar som turbon lagt av. Jag plockade av IC och fann då endel olja inne i turbon. Det skumma är dock att det var inte mer spel på axeln än när jag köpte turbon (dvs ~0,5 mm) men det kanske ändå kan vara lagrena :confused:
9 augusti, 2010 kl. 05:52 #195856GilarskiDeltagareOljan i intercoolern är väll ifrån vevhusventilationen?
Mmmmm, tror du har rätt. Turbon verkar vara fin-fin faktiskt så jag fattar inte vad som orsakade det där jävla blå molnet. När jag tog bort insuget igår såg jag att det sg ut som lite olja i insuget till den cylinder som sitter närmast föraren så att säga.
Fundera på om det rent av av nåt tillfälligt vajsing med vevhusventialtionen då jag marshade 120-150 i närmare timmen men vet inte. När jag lyfter ur motor & topparna kanske jag ser nåt mera, skumt som faan ör det i vart fall. 🙁
9 augusti, 2010 kl. 23:31 #195501NickeHDeltagareEtt litet tips, om jag va i din sits skulle jag titta på en sån här bil.
http://mobile.pistonheads.com/sales/1714414.htm
Skitfin i vitt, bara mappa den med ecutek så har du runt 330 vilda pållar i en väldigt lätt bil typ 1250kg ?
Sva imports ligger dessutom nära dover dvs bara ta färjan till frankrike och köra hem. Om du tänkt importera kan jag ge lite tips har ju just tagit hem en bil från uk.
Lycka till
10 augusti, 2010 kl. 06:43 #195857GilarskiDeltagareEtt litet tips, om jag va i din sits skulle jag titta på en sån här bil.
http://mobile.pistonheads.com/sales/1714414.htm
Skitfin i vitt, bara mappa den med ecutek så har du runt 330 vilda pållar i en väldigt lätt bil typ 1250kg ?
Sva imports ligger dessutom nära dover dvs bara ta färjan till frankrike och köra hem. Om du tänkt importera kan jag ge lite tips har ju just tagit hem en bil från uk.
Lycka till
Grymt ju, tackar!!!! Jepp, detta är precis i min smak, har haft vit bil i mitt tidigare liv & är väldigt inne på en vit igen, det är ruggigt snyggt.
SVA imports har många bilar & som du säger, de ligger till bra geografiskt.
Har snackat med en del folk nu och det verkar som många biler är fina men maskinellt är det lite si & så om de gått i england då engelsmännen inte är så rädda om sina bilar rent generellt så det får nog bli en som kommit i princip direkt från Japan :rolleyes:
Tack ännu en gång. 🙂
10 augusti, 2010 kl. 20:16 #195858GilarskiDeltagareTråden kommer nog snart dö ut med tanke på att bilen inte finns mera. 🙁
Kollade ner i den cylinderbank som sitter på förarsidan, samtliga ventiler är stängda och tallrikanra syns knappt för det ligger massa olja när 😮 Måste hänt nåt med toppen, troligen ventiltätningen som gett upp 😡
11 augusti, 2010 kl. 23:56 #195486BodyshotDeltagareTråkigt med bilen, hade gärna sett en snabb smidd kombi för renodlat banbruk, hade varit one of a kind!
12 augusti, 2010 kl. 11:43 #195859GilarskiDeltagareTråkigt med bilen, hade gärna sett en snabb smidd kombi för renodlat banbruk, hade varit one of a kind!
Tack, ibland blir det inte som man tänkte sig 🙁 men jag har redan börjat kolla runt på vad som finns & kan man tänka sig styret på högersidan så finns grymt mycket prisvärda objekt i UK, men det verkar även finnas mycket skit där, denna gången tänkte jag inte dra nitlotten :rolleyes:
8 september, 2010 kl. 20:43 #195860GilarskiDeltagareSnart är bara skalet kvar, ska lägga upp några bilder imorron.
Summerat, grymt rätt beslut att riva skiten, sååååå mycket gravrost, kan ju f@n tro bilen legat på havets botten ett år & sen lackats efteråt, helt otroligt!
Kunde inte låta blir att klappa på med hammaren på vindrutan några gånger ikväll, jag vet, jag är en sjuk människa men det var kul som f@n 😀
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.