Visar 5 inlägg - 541 till 545 (av 545 totalt)
  • Författare
    Gilarski
    Deltagare

Här kommerr lite bilder, de får tala sitt egna språk.

Det är som sagt inte mycket kvar av bilen nu, lite invändiga detaljer ska ut här i dagarna sen åker skiten till skroten.

Har knackat lite med en hammare på de ställen där jag såg rost, och när lackat föll av insåg jag att det var MYCKET rost under….

När jag tog av listen ovanför vindrutan började det rinna in vatten på inre backspegeln när det regnade -> silikona igen där listen suttit, så j@vla skönt att bli av med skiten nu. Även om motorn aldrig skurit skulle jag itne kunna med att sälja skiten till nån utan att påtala alla brister.

Visste att allt inte var Ok men kunde aldrig fdrömma om att det var så mycket fel, krockskador osv. osv. Troligen en av Sveriges tattigast lagade Impreza. Minst 4 händelser har den råkat ut för har jag kommit fram till.

specialized
      Deltagare

Här kommerr lite bilder, de får tala sitt egna språk.

Det är som sagt inte mycket kvar av bilen nu, lite invändiga detaljer ska ut här i dagarna sen åker skiten till skroten.

Har knackat lite med en hammare på de ställen där jag såg rost, och när lackat föll av insåg jag att det var MYCKET rost under….

När jag tog av listen ovanför vindrutan började det rinna in vatten på inre backspegeln när det regnade -> silikona igen där listen suttit, så j@vla skönt att bli av med skiten nu. Även om motorn aldrig skurit skulle jag itne kunna med att sälja skiten till nån utan att påtala alla brister.

Visste att allt inte var Ok men kunde aldrig fdrömma om att det var så mycket fel, krockskador osv. osv. Troligen en av Sveriges tattigast lagade Impreza. Minst 4 händelser har den råkat ut för har jag kommit fram till.

Herrejävlar 😮 Rost var ordet !

Gilarski
        Deltagare

Ja, karossen var grymt sorglig 🙁

Nåväl, bara fortsätta söka nått kul objekt, man har ju lärt sig lite det sista året. den hårda/dyra vägen 😮

Gilarski
          Deltagare

Nu skall bara mattan, IP och några bromsrör ur kupén, sen släpar jag bilen till skroten, grymt skönt faktiskt 😀

Gilarski
            Deltagare

Du slänger inte hjulupphängningen va? Kan ju nämligen vara bra att ha liggande för att sedan sälja av till någon stackare som satt bilen i en trottoarkant nu när det blir vinter. 😉

Tack men f@n, det var omöjligt att få loss hub/broms paketet bak (en kille på forumt köpte bakpaketet) så för att separera det hela fick jag gå på med vinkelkapen på krängare & allt länkage så där finns inte mycket kvar. :rolleyes:

Fram har jag en bärarm kvar, annars är resten sålt/slängt.

Ska lyfta av båda resterade dörrar & bagageluckan innan det stora lyftet, tror karossen väger runt 250 kg sen 🙂

Visar 5 inlägg - 541 till 545 (av 545 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.