Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 545 totalt)
  • Författare
    Adam K
    Deltagare

nyligen såldes en vf34 för 2000 här. O jag har kvarnis gamla lågmilade td04 hybrid för 2500…

Gilarski
      Deltagare

Tackar. Kollade runt lite och inser att VF30/34 inte är dåliga med VF35 verkar vara the #### to have. Nåväl, jag skall inte gapa för mycket om det där kompressorspåret, när jag funderat färdigt & ev. byggt allt återkommer jag med en surprise, alternativ återkommer jag & be er om hjälp att finna den potenta snurran. 😛

Oavsett vilket alternativ jag väljer måste mappning ske samt ev. spridare & pump, men som sagt, nu skall jag inte skriva mer om detta 🙂

Inom kort kommer en bild på hur jag vill att bilen se ut när allt är klart :9

Kvarnis
        Deltagare

OM du har en 99/00 motor så är det gula 440 spridare iden.
          Dom funkar upp till 350Bhp med höjt soppa tryck, dvs förmodligen mer äv vad drivlinan överlever i längden 😀

Gilarski
          Deltagare

.

Gilarski
            Deltagare

.

Gilarski
              Deltagare

På pappret är det en 99’a men man vet ju att det är lite si & så när de reggas in. Jag har kollat några saker som är kännetecknande för 99’an och dessa är LMM = runt rör, ratten är samma som i 99, ett konsolfack uppe på brädan (plats för 3 mätare) sitter i, främre ok har texten SUBARU ingraverad så jag hopps det är en 99’a. 🙂

Nån tipsade om en sajt man kunde kolla ramnummret för att säkerställa bilens årgång, har inte lyckats kolla detta ännu dock.

Tack för alla tips & råd förresten.

Gilarski
                Deltagare

Här kommer en bild, men fy f@n va kass man är på photoshop 🙁

http://www.manschettknapparna.se/images/images_extra/Subba_redigerad.jpg

Nåväl, här kommer en bild på en annan bil som jag gillar skarpt, claen. Kommer bli min förebild när jag skall fräsha upp min :9

http://www.manschettknapparna.se/images/images_extra/5010321227.jpg

Gilarski
                  Deltagare

Jag håller med 🙂 Allt blir så mycket bättre vad gäller motor, styling etc., så det känns kalas. Den där kofångaren fram skall ersättas med nån annan kul historia, blir dock inte orginal -99/00.

Gilarski
                    Deltagare

Har nu fått besked om att mina ROTA fälgar äntligen lämnat England, efter 10 email !!!!!! De kunde inte bjussa på nåt trots att de var 6V försenade x( Kommer inte rekommendera dessa amatörer, därtill kunde de inte fixa fram de däck jag beställt (Toyo) så det kommer bara fälgar.

Gilarski
                      Deltagare

En takskena från Subaru kostar 1410 kr. Funderar på 2 sånna när railsen åker av, känns dock lite svittigt. Måste åka till en skrot & kolla om sedanens skenor är lika långa, då kan jag ju likväl plocka av 2 sådana, kan gå några hundrignar istället.

Gilarski
                        Deltagare

Ojojoj, äntligen kom fälgarna!!!:o

De är snyggare än på bild vill jag lova 🙂

Nåväl, nu skall jag beställa gummi & sen skall dessa giftas ihop med fälgarna 😛

http://www.manschettknapparna.se/images/images_extra/rota_fighter.jpg

Gilarski
                          Deltagare

Kjolarna som sitter längst ner består av 2 delar. Skall kika på kjolar som är i ett stycke (ser lite mer clean ut), kanske de till sedanen är ett stycke/passar kombi, nån som vet ? 🙁

Gilarski
                            Deltagare

Tackar 🙂

Perfekt, då skall jag jaga nådana kjolar istället.

Gilarski
                              Deltagare

Aha, tack. 🙂 f@n, då blir det till & leta nåt stylingkraffs som är i ett stycke. :7

Gilarski
                                Deltagare

Bra jobb varar länge som en kompis sa’. I och med att jag avser lyfta ur innertaket i samband med avmontering av railsen kom en lite kul tanke in. Utöver att isolera lite i plåttaket tänkte jag färga innertakets ‘tyg’ i svart. Det beiga ser lite sunkigt ut tycker jag och svart skulle bli rätt ‘rått’.

Därtill noterade jag att det finns många stora plastdetaljer som är hårdplast, så dessa funderar jag på att lacka i mattsvart. Nej, hoppas inte det kommer se ut som en pipad VW Corrado G60 från södra Tyskland. 😉

Nåväl, tankarna får gro lite till innan jag bestämmer mig.

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 545 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.