Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2002
    lunkan
    Deltagare

      Jag håller på att uppgradera bilen lite, målet är 300-330hk. Har 3″system med dp från ferrita, k&n filter, större tmic och så väntar jag på en ny bensinpump. Tänkte mappa till våren. Då undrar jag vad jag mer behöver för att nå mitt mål? (vill ha driftsäkra hästar) Ska köpa en fmic lite senare, men vad jag har läst så ska det inte vara några problem med den jag har för att få ut runt 300hk. Kollar runt lite just nu efter en turbo…. Nåt mer jag behöver????

      #48515
      SecretAgentMan
      Deltagare

        Kopplingen *kan* bli ett problem, det beror lite på vilket vrid man får ur maskinen.
        Skall du köra med Motec eller Ecutek åker du till Prospeed, Link kan jag hjälpa till med om det skulle vara så, Autronic vet jag inte någon som direkt pysslar med på Imprezan.

        Men annars så behöver du en redig turbo (24:a, 23:a eller en 30:a – den första spoolar up snabbast – men ger minst marginal på 300, och vice versa).

        🙂

        /J

        Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
        Banträffsansvarig SSI
        12,7@177 – Gelleråsen 1.21 – under 1.20 2003?

        #48517
        Kvarnis
        Deltagare

          Det är ~som jag har just nu…men 300hk har jag passerat 😀
          Vet inte exakt hur många kusar jag har men, det finns inte mycket kvar att ta av spridarna även med en annan bränsle regulator, å rätt snål blandning..så ~340-350hk är nog en rimlig uppskatning..men nu börjar det bli på gränsen 😉

          Det du gärna vill införskaffa är om du nu inte redan har det..är
          lite mätare för att ha koll på saker och ting.
          Du kan även kompletera med ett WI system för ännu mer säkerhet, fungerar även när du köper en Fmic senare.

          Spridarna är ok om du har en MY99>

          Annars så är det väl ev kopplingen som kommer att ge sig..om den inte är byt.

          För att få +300hk så är det bara att skaffa en VF turbo av någon typ.
          Känner du att du har ~18-20.000 över så kan du alltid skaffa en hybrid.
          sedan så är det bara att få det hela mappat av nån som kan..så ska målet vara uppnåt..

          Jag har som sagt en VF30 över om du är intresserad, räcker utan problem till +300hk.

          Vill du ha +300hk utan att ta allt ur turbon är det nog endast VF22,23 30/34 som duger.. VF24/28/29 kommer att börja ligga på gränsen.
          sedan finns ju hur stora turbos som helst..;):D

          Skulle nog vara lite försiktig med en VF22 då dom har vissat sig vara väldigt opålitliga.

          SAM kanske kommer på nått mer som jag glömt 😉

          /Kvarnis

          #48518
          Kvarnis
          Deltagare

            Ja se där han svarade medans jag skrev 😀

            /Kvarnis

            #48519
            Kvarnis
            Deltagare

              Autronic mappar Claus på Turbo center..har jag för mig 😀

              /Kvarnis

              #48521
              vskogh
              Deltagare

                Dessa turbos med VF-beteckning, vad är det för något märke?
                Vilka säjer dessa och vad kostar de?
                Kvarnis, jag vet att du har en beg. till salu 😉

                Mvh Viktor
                Söker: GT -00:a

                #48516
                Practos
                Deltagare
                  #48520
                  Kvarnis
                  Deltagare

                    >Kvarnis, jag vet att du har en beg. till salu 😉
                    >
                    >Mvh Viktor
                    >Söker: GT -00:a

                    Nix inte längre 😀

                    /Kvarnis

                  Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.