Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #34938
    Bubben
    Deltagare

      Hej, kör moddade 05sti dämpare på min forester, hålen är alltså igen svetsade och sedan uppborrade efter mått som jag fann på en guide på nasoic. Dock så verkar jag få en himla massa positiv camber. Enligt mina beräkningar så ger en förskjutning, i nåt eller utåt, av något av hålen på stötdämparen med 1,5mm en ändring i camber med ca 2,5 grader. Det är alltså fullt möjligt att jag råkat borra lite snett. Nu har jag precis installerat powerflex camberbolt även i det undre hålet på främre stötdämparen men jag tycker fortfarande inte att jag får tillräckligt med camber, om någon alls. Bak där stötdämparna ej är moddade så fungerar camberboltsen ypperligt och man kan tydligt se att det är någon grad negativ camber.

      Är det ok att ta loss stötdämparna, mäta upp hålen för att se hur lika dom är, och sedan vidga dom först och främst så att dom får samma mått, men främst så att jag kan få duglig camber för banan?

      Har hört att man måste dra bultarna exakt upp till Nm specen när man kör tandem cambeebolts och har slottade dämpare men att det är många som kör så i USA i autox och att det generellt inte rör på sig.

      Det ska tilläggas att det redan idag glappar i hålen, så att vidga mer borde inte ge större risk för att det skulle glida under belastning utan snarare att det bara kan glida “längre” .

      Alternativet är väl att köpa camberplattor men dom kostar deg som jag inte har. :/

      Skickat från min F8131 via Tapatalk

      #283778
      Bubben
      Deltagare

        Jag har iaf slipat upp hålen med 2mm. Hoppas det ska räcka att gå förbi den positiva cambern och väl in i negativ camber.

        Skickat från min F8131 via Tapatalk

      Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.