Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #35466
    LnACE
    Deltagare

      Hej,

      Är lite inne på att investera i en begagnad Outback av årsmodell mellan 2010-2012. Främst kikar jag på dieselmodellen även om bensinaren hade varit intressant pga automatlåda.

      Det jag funderar på är vilka utrustningspaket som fanns till dessa bilar, samt vad de innehöll? Fanns det tillval som ej ingick i något specifikt utrustningspaket, och vilka tillval var det isf?

      Har även ytterligare tre generella funderingar innan ett eventuellt köp:

      Jag har lyckats hitta information om att det är 20 cm markfrigång på dessa årsmodeller, stämmer det?

      Stämmer det att kamrem ska bytas med ett intervall om 15.000 mil? Uppgifterna går isär.

      Ser på YouTube (Engelska samt amerikanska klipp?) att Outbacken ska ha integrerat takräcke i railsen. En bekant till mig har en 2011 som saknar detta, fanns det ej på europeiska modeller?

      #286863
      zanoii
      Deltagare

        Nu är jag mer hemma på 2003-2009, så någon får gärna rätta mig i nedanstående om jag snackar goja.

        Markfrigången ska vara oförändrad sedan tidigare så 20 cm stämmer.

        Utrustningspaketen har jag för mig är Exclusive, Business samt ett Adventure-paket som jag tror sattes ihop av Subaru Nordic som nån kampanj. Har dock aldrig lyckats få någon klarhet i vad som ingått i respektive paket.

        Om du kollar på tillbehörskatalogen så ser du de tillbehör som kunde beställas utöver utrustningspaket. Tror att dessa monterades av importören och att även Adventurepaketet bestod av några av dessa tillbehör.

        Bytesintervall kamrem brukar vara 10500 och jag vad jag har lyckats söka mig till gäller det även 2010+, men som med allt annat kan ju nån rätta mig om jag har fel. 3.6R och 2.0D har kamkedja.

        Takrailsen skiljer sig ordentligt åt mellan USA-modellerna och våra och det gäller bara USA-modellerna. Se här hur det funkar: https://www.youtube.com/watch?v=4qs279kbkYY

        #286865
        LnACE
        Deltagare

          Nu är jag mer hemma på 2003-2009, så någon får gärna rätta mig i nedanstående om jag snackar goja.

          Markfrigången ska vara oförändrad sedan tidigare så 20 cm stämmer.

          Utrustningspaketen har jag för mig är Exclusive, Business samt ett Adventure-paket som jag tror sattes ihop av Subaru Nordic som nån kampanj. Har dock aldrig lyckats få någon klarhet i vad som ingått i respektive paket.

          Om du kollar på tillbehörskatalogen så ser du de tillbehör som kunde beställas utöver utrustningspaket. Tror att dessa monterades av importören och att även Adventurepaketet bestod av några av dessa tillbehör.

          Bytesintervall kamrem brukar vara 10500 och jag vad jag har lyckats söka mig till gäller det även 2010+, men som med allt annat kan ju nån rätta mig om jag har fel. 3.6R och 2.0D har kamkedja.

          Takrailsen skiljer sig ordentligt åt mellan USA-modellerna och våra och det gäller bara USA-modellerna. Se här hur det funkar: https://www.youtube.com/watch?v=4qs279kbkYY

          Jag får tacka för tillberhörskatalogen. Dock så kvarstår ju frågan om vad respektive utrustningspaket innehöll, lyckas inte hitta information om detta.

          Gällande kamremmen så är det som vanligt, många sitter inne på olika information! 🙂

          #286864
          zanoii
          Deltagare

            Gällande kamremmen så är det som vanligt, många sitter inne på olika information! 🙂

            Skoja inte. Jag hade en USDM WRX förut och där var bytesintervallet 10500 MILES, dvs 168000 km. Trots att samma motor i Europa hade 105000 km.

          Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.