Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #35476
    GoRzA
    Deltagare

      Håller på att städa min wrx, en 95a och hittade denna kabel bakom mattan i fotbrunnen på passagerarsidan. Någon som vet vad det är? Jag gissar på att man kan koppla in någon typ av dator till ecu i den…. Någon som vet?

      Sent from my GT-I9295 using Tapatalk

      #286891
      GoRzA
      Deltagare

        Vid vidare undersökning går den bak under sätet, kanske högtalarkabel eller cd växlare….

        Sent from my GT-I9295 using Tapatalk

        #286892
        GoRzA
        Deltagare

          Går till den här grungkan. Mer säker på högtalare…. Den gick definitivt inte till ecu, kollade där.

          Sent from my GT-I9295 using Tapatalk

          #286890
          zanoii
          Deltagare

            Larm?

            #286893
            GoRzA
            Deltagare

              Larm?

              Skulle det mycket väl kunna vara men konstigt att larmet fungerar när sladden inte är inkopplad…

              Sent from my GT-I9295 using Tapatalk

              #286889
              Simon.x
              Deltagare

                Skulle det mycket väl kunna vara men konstigt att larmet fungerar när sladden inte är inkopplad…

                Sent from my GT-I9295 using Tapatalk

                Hej

                Jag känner inte till vad det är men jag har monterat larm Cargard och Defa med flera med åren och jag har inte sett en sådan dossa. 😀

                CD växlare NEJ. (låter lite lång sökt då dessa går ju via andra typer av kablar)

                Ev en vrid ställare som montetas i handsfacket för att styra Ett 4 högtalar system eller en EQ Var av den främre kontakten ska sitta i EQ…. EV

                Lossa på locket så kan du ev se var det är för något (om det står Subaru eller något under locket)

                Det kan vare till cenrrallås/dörrkontakter eller nogot eftermarknads stuff om du kan lossa en av dom 4 så kan du se vad denna gör, följ en av dom ute gående kablarna så ser du vart denna går till.. Har den ingen funktion tejpa in denna kontakt och låt den vara..

                Sedan om du hittar vad denna är till och är det inget du behöver så kan du montera bort denna.. d—0.o—b

                //Simon

                #286888
                Zlasher
                Deltagare

                  Det där är jag ganska säker på går till lysrör/ledrör man brukar ha under bilen. Hade sånt kitt i en av mina gamla bilar. Såg precis ut sådär. Så förmodligen har det suttit lysen under din bil förut.:) och kontakten du hittade i fotbrunnen gick garanterat till kontrollenheten för ljuset.

                Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.