Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #33612
    syke
    Deltagare

      Hej på er!

      Böt till sommarhjul på legacyn precis och såg detta bakom vänster framhjul. Någon som vet vad det är som är av och hur det påverkar? Den delen jag håller i handen verkar gå till en kontakt.

      #276129
      Fladric
      Deltagare

        Nivågivare för nivåreglering av fjädringen kanske? 🙂

        #276132
        Forren
        Deltagare

          automatiskt nivåreglering av strålkastarna ?

          #276130
          Fladric
          Deltagare

            automatiskt nivåreglering av strålkastarna ?

            Låter troligare då inte så många Subaru har sådan modell av nivåreglering som behöver en nivågivare 🙂

            #276127
            Andersson
            Deltagare

              Japp till strålkastarna, sitter en fram och en bak.

              #276124
              syke
              Deltagare

                Tack! Strålkastarna it is.

                Var sitter givaren för nivåreglering av dämparna? För just nu ser den jäääkligt baktung ut.

                #276131
                Fladric
                Deltagare

                  Vad är det för årsmodell av Legacy?
                  Vad jag vet så är det inte vanligt på Subaru att ha elektriskt styrd nivåreglering, brukar vara mekaniskt inuti dämparna (på t.ex. Forester)! Några modeller av Legacy har luftfjädring (fanns från 90-03 vad jag vet) men har inte koll på hur de känner av höjden (bör ju vara elektriskt) 🙂

                  #276125
                  syke
                  Deltagare

                    Det är en Legacy 3.0R 2007. Kan ju vara dämparna som är på väg att ge upp förstås..

                    #276128
                    Christian S
                    Deltagare

                      vad jag vet brukar det inte vara någon givare till nivåreleringen utan den brukar vara mekanisk och pumpar upp sig själv till ursprungsläget när man börja köra.

                      #276126
                      syke
                      Deltagare

                        Är det bara mjuka bakdämpare som gör att de går i botten väldigt lätt?

                        #276133
                        akesson_83
                        Deltagare

                          Har du xenon så är den till den automatiska just av dem. Finns nya kulskålar? Att köpa på biltema. Har bytt på min både fram o bak. Ska du köpa oem får man köpa hela givaren för 3000

                          #276134
                          fraskajsa
                          Deltagare

                            Hur ser den delen ut som man kan köpa på Biltema? Har du (akesson_83) kanske t o m ett artikelnummer? Håller på att byta ut en del slitagedelar på ‘Sune’, bl annat är leden mellan ‘pinnen’ som går ut från motorn till den automatiska nivåregleringen fram, och den som går vidare till ljuset trasig. Har letat vilt på laga.se, bildelsdatabasen m. m. men inte hittat något. Vill gärna slippa 3000 TILL i reservdelar när nu såväl avgassystem, drivaxlar fram och bromsskivor/belägg ska bytas, för det blir vatten och bröd denna månad ändå 😮
                            ALLA tips mottages tacksamt på hur jag kan fixa nivåregleringsproblemet utan hiskeliga utgifter 🙂

                          Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.