SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Vad behövs för montering av HKS SSQV dump

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    edbe
    Deltagare

Kan jag montera en universal HKS dump i min impreza gt ’00 genom att bara byta ut den befintliga dumpen eller behvöver jag ett ”kit” från hks? Har inte tänkt att montera den återcirkulerande.

nuvarande installation:
      http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_35/29250000-29259999/640×480/29256055.jpg

Kvarnis
      Deltagare

Behåll återciruklerande om du tänker åka med org ecu.
        Alt så köp en hybrid som dumpar både till atmo och åter cirkulerar.

Fanns en till salu här på forumet.

HKS’n är inte värt pengarna om man ska vara ärlig.

.zip
        Deltagare

Och för att svara på din fråga så är svaret nej.
          Du behöver en ”adapter” eftersom foten på t,ex SSQV dumpen är plat som en tallrik.
          Du behöver alltså ett helt kitt och inte bara dumpen.

http://lh5.ggpht.com/_wYpwIZw3Quc/RNJjzFB2ABI/AAAAAAAAAAs/jitfQuW_UEk/s640/HKS%20SSQV%20bottom.JPG

http://i46.photobucket.com/albums/f145/leviz501/DSC00147.jpg

//.zip

edbe
          Deltagare

Och för att svara på din fråga så är svaret nej.Du behöver en ”adapter” eftersom foten på t,ex SSQV dumpen är plat som en tallrik.Du behöver alltså ett helt kitt och inte bara dumpen//.zip

ok synd, hade ju blivit lite billigare 😛

Kvarnis: inte ens värt det om man vill ha mycket ljud (pys och kanske nån smäll 😛 )? hks har ju fint ljud och håller bra kvalite.

Tack för svaren!

Kvarnis
            Deltagare

Hm

Ska jag helt ärlignej, men vid högre ladd etc så behövs en bättre dump.

Som jag sa köp en hybrif variant, finns en apstill salu här på forumet.

Eller köp en annn du vill ha, men ren atmo dump är inte bra med maf passerade ecus

edbe
              Deltagare

HmSka jag helt ärlignej, men vid högre ladd etc så behövs en bättre dump.Som jag sa köp en hybrif variant, finns en apstill salu här på forumet.Eller köp en annn du vill ha, men ren atmo dump är inte bra med maf passerade ecus

Ok, du verkar gilla hybriddumpen så jag ska fundera på saken. Men nästa fråga blir då hur jag monterar APS:en? Den modellen är ju för FMIC vilket jag inte har. Jag tycker det borde gå att bara koppla på den på slangarna som finns, men jag har ju haft fel förut 🙂

Jag hade gärna haft en original dump, men litar inte på den där som sitter där nu 🙁

Kvarnis
                Deltagare

Med tanke på hur din nuvarande dump är monterad så borde en hybrid dump vara myvket enekel att sätta ditt 🙂

Finns andra märken oxå själv anädejag en mgfb en gång i tiden.

edbe
                  Deltagare
                    edbe
                    Deltagare

vet du vart man kan få tag på ett sådant installationskit?

Kvarnis
                      Deltagare

Allstå det är inget större problem med en atmo dump med lmm.
                        Men det ger ingen effekt vist what ever etc så länge man inte laddar mer än org.laddtryck

Vill du spendera onyga(läs dyra) pengar på en dump visst inga problem.
                        Men för att få lite ljud så så skulle jag göra som jag gjorde själv en gång i tiden köpa en hybrid dump.

HKS är helt ok men det är inte mycket av värde per inveterad krona, köpa avgas från turbon, laddtrycks mätare, avsnorkla och köp en dawes.
                        Vips så har du en bil som låter trevligt och går bättre.

edbe
                        Deltagare

Jo, jag har förstått att uppgradering av dumpen är en ganska ”onödigt” utgift men den beggade APS:en ligger ju på 1500kr och en ny HKS går ju at hitta för nästan samma pengar

http://cgi.ebay.co.uk/NEW-HKS-BLACK-SSQV-BLOW-OFF-VALVE-UNIVERSAL-FREE-FLANGE_W0QQitemZ140348028878QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item20ad64f7ce&_trksid=p3911.c0.m14#ht_3900wt_1111

och med en sån ”flange” som följer med borde jag väl kunna plugga den i de slangarna som finns för nuvarnade. Alternativt köpa dessa:

http://www.stylingbutiken.se/Shop/Index.php?sArtId=BOVSIZ*

Måste man svetsa fast dessa adaptrar på dumpen?

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.