SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Vad bör bytas ut i en GT

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Red_Mike
    Deltagare

Jag ska nämligen ut med imprezan på isen i vinter och undrar vad som troligen kommer att behövas bytas ut på bilen i vår? Bilen kommer ju självklart köras rätt hårt och med isdäck. Växellådan vet jag kommer att ryka i vinter men den ska bytas/förstärkas i vår. Är det något annat som troligen kan rasa som är kännt med GT? kopplingen är dock redan fixad och förstärkt.

Tacksam för svar
      Mvh Micke

Mumin
      Deltagare

kan du köra bil dvs växla som man ska så håller lådan.. jag har kört hårt med min gt nu i 2 år jag haft den… köptes vid 12000 mil gått 17500 nu så.. bara bättre brommsar på. och lite bond trimm som alla säger 😛 funkar kanon.. ta man hand om grejjerna så håller dom!
        men visst vill man ha en 6 petad sti låda.

Red_Mike
        Deltagare

jo det är sant, håller man reda på grejorna så håller det självklart. Min har också gått 17500 och jag har bara kört ca 1000 av dom milen sen jag köpte den. förra ägaren verkar ha misshandlat lådan då både backen, 2:an och 3:an är dåliga. Men någon 6 petad STI låda blir det inte. växellådan och rost på bakskärmar är ju en liten svaghet när vi pratar subaru men jag tänkte mer på hur det ligger till med drivaxlar,drivknutar osv, Om dom grejorna är bra gjorda för dom som åker brett och hårt med sina bilar. Om det finns något kännt fenomen som brukar gå sönder förutom växellådan.

Mumin
          Deltagare

nje mitt hjullager pallade inte bana så fick byta det men annars funkar min kanon.. eller nja.. läcker olja mella låda och motor men det tar jag när kopplíngen rasar 😛 annars har min funkat kanon!!
            bara slitage delar som är bytta.. thats is!! so far.. muahahah

NickeH
            Deltagare

Nog håller Gt:n för isåkning, visst sliter det lite extra mycket med rallydäck men inga problem om man kör med lite känsla. Dock lätt hänt att man sabbar lite plast i direktkontakt med en snödriva.

Lycka till

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.