Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #662
    Adam K
    Deltagare

      Hej allihop,
      Jag håller på att titta på några beg. GT, ca 98-00or,
      en har unichip och ferrita 3″ avgas, några är standard.
      Jag undrar vad som ryker (går sönder) på bilarna, och på hur många mil det börjar hända? (Kopplingen?)
      Och hur mycket mer å mer slitage gör unichip-boxen?
      Och hur lirar den med att köra på olika (3″ resp. original) avgassystem?

      Adam

      #39637
      Larry
      Deltagare

        Min GT -99 som jag precis sålde var helt orginal och den
        behövde jag aldrig byta några vitala delar på. Kopplingen
        håller fint om man kör vettigt, släpp kopplingen först innan
        du börjar gasa… du kör ändå ifrån det mesta! 😉
        Har precis köpt en något trimmad WRX med 3″ avgassystem, låter
        helt underbart bör tilläggas! }(
        Dock började min motorlampa att lysa för O2-givaren fick fel värden,
        men det är fixat med ett litet motstånd!
        Har inte haft några problem alls annars!

        Spring o köp! Roligare bil får du leta länge efter 🙂

        #39636
        ExOrdis
        Deltagare

          Det handlar om några “enkla” saker:
          1. Vem har gjort vad och på vilket sätt?
          2. Serviceintervall och kvalitet på dessa?
          3. Körstil och allmänt underhåll?(mekanisk empati?)

          Om ovanstående sköts korrekt går sällan något sönder.
          Missköts det kan ALLT gå sönder.

          #39638
          Larry
          Deltagare

            MYCKET korrekt analys…
            …servar mina bilar var 500 mil och är allmänt
            pedantisk… 😛 Då håller prylarna för det mesta, om
            byggena som sagt är gjorda på rätt sätt av rätt person.
            Klart att det finns taskiga hemmabyggen och skojare som
            man får passa sig för…:-(

            Lycka till!

          Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.