Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #786
    Patrik.L
    Deltagare

      Har läst runt lite i trådarna men hittar ingen riktig samanställning… problemet jag har är att jag tycker det är dålig acceleration i bilen samt att när man kopplar ur så känns det som att gasen ligger efter… dvs att när jag kopplar ur så säger den “brumm” hehe ah ni förstår nog 😀 det som är gjort med bilen är endast att det sitter ett 3″ system från turbon…
      har bytt lmm:en för 4v sen så det är inte den som spökar… (borde inte vara iaf) något förslag?

      #40468
      VictoRRR
      Deltagare

        Är inte så jätte hajj på sånt här ännu men i mina öron låter det som om du behöver byta koppling…. rätta mig någon annan om jag har helt fel nu.
        men alltså om den känns som om den inte kopplar på drivningen som den ska alltså slirar rejält som om kopplingen vore lite nedtryckt så tänker vi nog på samma sak. 🙂

        lycka till med problemet

        #40463
        Patrik.L
        Deltagare

          funderade på det jag med! men då är min nästa fråga!? hur ska den vara då? trådarna säger olika! ska den gå att blåsa igenom? eller ska det bara gå från ett håll?

          #40467
          AK_Impreza
          Deltagare

            går turbo trycket ojämt samtidigt?

            #40464
            Patrik.L
            Deltagare

              har tyvär inte hunnit koppla in en mätare…
              så svårt att se…
              men jag kom och tänka på det nu när jag åkte hem att man hör att turbon börjar ladda vid typ 2000rpm normalt?

              #40465
              Patrik.L
              Deltagare

                ingen som vet ang “backventilen”? om det är en backventil eller filter?

                #40458
                SecretAgentMan
                Deltagare

                  Det är ett filter.

                  /J

                  #40466
                  Patrik.L
                  Deltagare

                    ok med andra ord så borde det inte vara det som är problemet? så jag borde inte ens lägga ner engergi på att ta bort det?
                    hur är det med solenoiden då? kan den skapa detta fenomen om den är geggad?

                    #40459
                    Manor
                    Deltagare

                      Orsaken till den dåliga accelerationen har jag inget svar på…att gasen “släpar efter” hänger ihop med (typ) avgasreningen. Det är ECU:n som ser till att ge detta fenomen som många ogillar. Detta märks mest vid hårdare körning vid växling på högre varvtal.

                      mvh Mats N

                      #40460
                      Manor
                      Deltagare
                        #40461
                        Patrik.L
                        Deltagare

                          har bytt lamell precis så det bör inte vara det heller 😀

                          #40462
                          Patrik.L
                          Deltagare

                            ok men om vi säger såhär min kompis har samma modds och det märks inte lika mycket på hans bil som på min… så något bör det ju vara? samt att dne känns lite ryckig ibland…

                          Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.