Har läst runt lite i trådarna men hittar ingen riktig samanställning… problemet jag har är att jag tycker det är dålig acceleration i bilen samt att när man kopplar ur så känns det som att gasen ligger efter… dvs att när jag kopplar ur så säger den ”brumm” hehe ah ni förstår nog 😀 det som är gjort med bilen är endast att det sitter ett 3″ system från turbon…
har bytt lmm:en för 4v sen så det är inte den som spökar… (borde inte vara iaf) något förslag?
Är inte så jätte hajj på sånt här ännu men i mina öron låter det som om du behöver byta koppling…. rätta mig någon annan om jag har helt fel nu.
men alltså om den känns som om den inte kopplar på drivningen som den ska alltså slirar rejält som om kopplingen vore lite nedtryckt så tänker vi nog på samma sak. 🙂
funderade på det jag med! men då är min nästa fråga!? hur ska den vara då? trådarna säger olika! ska den gå att blåsa igenom? eller ska det bara gå från ett håll?
har tyvär inte hunnit koppla in en mätare…
så svårt att se…
men jag kom och tänka på det nu när jag åkte hem att man hör att turbon börjar ladda vid typ 2000rpm normalt?
ok med andra ord så borde det inte vara det som är problemet? så jag borde inte ens lägga ner engergi på att ta bort det?
hur är det med solenoiden då? kan den skapa detta fenomen om den är geggad?
Orsaken till den dåliga accelerationen har jag inget svar på…att gasen ”släpar efter” hänger ihop med (typ) avgasreningen. Det är ECU:n som ser till att ge detta fenomen som många ogillar. Detta märks mest vid hårdare körning vid växling på högre varvtal.
ok men om vi säger såhär min kompis har samma modds och det märks inte lika mycket på hans bil som på min… så något bör det ju vara? samt att dne känns lite ryckig ibland…
Författare
Inlägg
Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.