SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Vad ska man hälla i styrservobehållaren?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    syke
    Blockerad

… ja jag vet att man ska ha styrservoolja, men exakt vad är det? Jag har hört automatväxellådsolja och ”ATF-olja”. Har någon ett definitvt svar på något man kan köpa på mekonomen eller micro?

BVS-Robban
      Deltagare

Mekonomen saluför ju RedLine och de har en produkt som heter ”power steering” om jag inte missminner mig ! kan inte uttala mig om hur det fungerar men att det fungerade det gjorde det !

MariaimprezaGT
        Deltagare

transmax z i första val
          atf qlII i andra val.

för övriga rekommendationer kolla in http://www.castrol.se gå in på ”rekommendationer” välj sen för konsument, sen tryck fram din bil. Skillnaden mellan konsument å autoriserad verkstad är att de finns olja för märkesverkstäder tex olja för vag bilar, de innehåller spåsatser. Så har man en bil med garantier kvar så bör man antingen köpa en sån olja om de finns till sin bil (har inte sett någon sån olja till subaru, men vag å volvo har de iaf!), eller vara VÄLDIGT noga med att få en olja med rätt specifikationer, då måste garantin gälla.

Maria

Audi is teh ####!!

syke
          Blockerad

Tack för svaren, blir till att shoppa bil-dricka imorrn då!

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.