Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1297
    Stanley
    Deltagare

      Är i köpartagen av en Gt-00, har kikat lite på den här http://www.blocket.se/vi/12452722.htm?ca=8_s
      Det jag funderar på är bl.a sänkningen, han säger att den är sänkt cirka 30 mm med sänkningsfjädrar(okänt fabrikat).

      Skriver ner några frågor och om någon har tid lust och ork att svara blir jag väldigt glad.

      1.Blir den väldigt hård och stötig tror ni?
      2.Hur kan vinteregenskaperna tänkas bli med sänkning?
      3.Möjligheter att få tag på, och byta tillbaks till orginalfjädrar?

      4.Ecutek3 mappningen är väl inget att oroa sig för antar jag, men lurar lite på hur pass drastiskt soppaförbrukningen ökar. Och om även tjejen fixar att köra ett sånt monster!

      5.Det sitter något som heter shortshift låda i den och då började jag fundera på om det kanske är något som rattlås rejsarna brukar ha. Isåfall kan den ju vara rätt hårt plågad menar jag.

      Mvh Pavel.

      #44117
      .zip
      Deltagare

        Ser bra ut. Silver är snyggt och inte allt för vanligt bland Imprezor, dock så har vi silverpilen här på forumet/klubben 🙂

        1. Lite stötigare blir den allt, men det är inte frågan om njurbälte hårt. Ska du ha den som pendlarbil så blir det lite jobbigt i längden.
        2. Samma som 1:an, men vägegenskaperna borde va som orginal snö som asfalt.
        3. Lätt som en plätt. Många byter till coil-over så orginal säljs titt som tätt på blocket.
        4. Vissa hävdar att soppaförbrukningen minskar om man mappar, likadant om man byter till öppet filter. Själv har jag ingen aning eftersom jag kör orginal. Men jag misstänker att om du har samma körstil som om den skulle vara orginal så är soppaförbrukningen likadan.
        5. Alla Imprezor är/har varit plågad någon gång under deras livstid. Det är det dom är byggd för. Vem köper en Impreza för att kolla på den?
        Om jag inte har fått allt om bakfoten (akilleshäl) så är shortshifter en kortarare växelspak, det gör att det blir mindre moment vid växlingen (mindre handrörelse = snabbare växling)

        Någon får fylla i om jag babblar i saker jag inte kan.

        //.zip

        #44116
        AK_Impreza
        Deltagare

          Oftast vid mappning/chipsning så minskar soppaförbrukningen när man kör lugnt, men ökar när man gasar!

          #44118
          Stanley
          Deltagare

            OK, tack för svaren. Kanske kan vara nåt att titta närmare på då..

            //Pavel

          Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.