SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Var ger Impreza 99,00 mest tryck /accelaration?

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Assazel
    Deltagare

Ex: 0-100
      eller växla ner från 3:an till 2:an eller 2:an till 1:an

ja ni förstår… ni som kör dessa bilar var upplever ni mest tryck?

Niklas
      Deltagare

Från dess att jag släpper bromsen tills att jag stannar bakom polis med dragna vapen är det fullt tryck! 😀

Skämt o sido, beror väl väldigt mycket på vilken bil vi snackar om. Jag tror att Svarten känner tryck i alla växlar hela tiden men om vi endast tänker på en standard GT så tycker jag 2an och 3an är de växlar där man känner sparken i baken allra mest. Då mellan 3000 och 6000 rpm. Sen spelar det ingen roll om du gasar 0-100 eller växlar ner då du redan har hastighet på bilen. Det är växeln och varvet som är intressant. 2an ger ju inte mer kraft bara för att 3an var i innan.

SecretAgentMan
        Deltagare

Det brutalaste i min bil är en stillastående start med max attack – får man till det drar det iväg något eländigt.

Men rent generellt så får man inte fullt laddtryck på de lägre växlarna, utan 3:an är den roliga växeln – och då runt 4000 varv.

/J

Assazel
          Deltagare

>Det brutalaste i min bil är en stillastående start med max
            >attack – får man till det drar det iväg något eländigt.
            >
            >Men rent generellt så får man inte fullt laddtryck på de lägre
            >växlarna, utan 3:an är den roliga växeln – och då runt 4000
            >varv.
            >
            >/J

men borde det inte ge ett bättre tryck att ligga kanske på 50 km i 4:an och sen trycka i 2:an och fullt stamp?

Assazel
            Deltagare

kanske är psykologiskt?

SecretAgentMan
              Deltagare

Det handlar bara om laddtryck (tändning, kompression och soppa/luft med iofs – men de antar vi är konstanta mellan standardbilar), varvtal och utväxling trots allt. 😉

En standardimpreza är klart roligast på krokiga vägar på 3:an.

/J

Niklas
                Deltagare

Får hoppas att E20 har krokat till sig regält upp till Örebro då för där kör jag ikväll med ljusrampen monterad! 🙂

Assazel
                  Deltagare

Hur gör ni för att starta med maximalt tryck och acc utan att få sladd? vilket varv ligger ni på när ni släpper kopplingen och växel?

OzO
                    Deltagare

Det beror ju helt och hållet på underlaget och skicket på däcken.

Men generellt sätt är det välan en 4000+ rpm och kliv av koppling på ett kontrollerat sätt (?)… själv har jag inte labbat så mycket i frågan så andra kanske skall svara… 🙂

zeaflower
                      Deltagare

de e nödvändigt att slira lite kopplingen för o få en snabb start väl? har aldrig klurat ut nåt annat sätt.
                        /zeaflower

Kvarnis
                        Deltagare

Med en orginal snurra är det ju endast roligt upp till 3000rpm ju …;):-(

Hmm hoppas nu turbon dyker upp snart…tyckte först att det känndes som det var drag med orginal snurra fmic grenrör etc…

Men jag ändrade mig ganska fort…efter 1 Bar händer inte mycket…om man säger så…:o

Kommer inte den nya snurran snart åker slipstiftet fram;):D}(

/Kvarnis med TD04 för närvarande…;(

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.