› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Var ger Impreza 99,00 mest tryck /accelaration?
- Detta ämne har 10 svar, 1,004 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 5 månader sedan av
Kvarnis.
-
FörfattareInlägg
-
4 september, 2003 kl. 11:38 #2252
Assazel
DeltagareEx: 0-100
eller växla ner från 3:an till 2:an eller 2:an till 1:anja ni förstår… ni som kör dessa bilar var upplever ni mest tryck?
4 september, 2003 kl. 11:43 #50601Niklas
DeltagareFrån dess att jag släpper bromsen tills att jag stannar bakom polis med dragna vapen är det fullt tryck! 😀
Skämt o sido, beror väl väldigt mycket på vilken bil vi snackar om. Jag tror att Svarten känner tryck i alla växlar hela tiden men om vi endast tänker på en standard GT så tycker jag 2an och 3an är de växlar där man känner sparken i baken allra mest. Då mellan 3000 och 6000 rpm. Sen spelar det ingen roll om du gasar 0-100 eller växlar ner då du redan har hastighet på bilen. Det är växeln och varvet som är intressant. 2an ger ju inte mer kraft bara för att 3an var i innan.
4 september, 2003 kl. 11:51 #50593SecretAgentMan
DeltagareDet brutalaste i min bil är en stillastående start med max attack – får man till det drar det iväg något eländigt.
Men rent generellt så får man inte fullt laddtryck på de lägre växlarna, utan 3:an är den roliga växeln – och då runt 4000 varv.
/J
4 september, 2003 kl. 11:58 #50598Assazel
Deltagare>Det brutalaste i min bil är en stillastående start med max
>attack – får man till det drar det iväg något eländigt.
>
>Men rent generellt så får man inte fullt laddtryck på de lägre
>växlarna, utan 3:an är den roliga växeln – och då runt 4000
>varv.
>
>/Jmen borde det inte ge ett bättre tryck att ligga kanske på 50 km i 4:an och sen trycka i 2:an och fullt stamp?
4 september, 2003 kl. 12:17 #50599Assazel
Deltagarekanske är psykologiskt?
4 september, 2003 kl. 12:20 #50594SecretAgentMan
DeltagareDet handlar bara om laddtryck (tändning, kompression och soppa/luft med iofs – men de antar vi är konstanta mellan standardbilar), varvtal och utväxling trots allt. 😉
En standardimpreza är klart roligast på krokiga vägar på 3:an.
/J
4 september, 2003 kl. 12:23 #50602Niklas
DeltagareFår hoppas att E20 har krokat till sig regält upp till Örebro då för där kör jag ikväll med ljusrampen monterad! 🙂
4 september, 2003 kl. 12:28 #50600Assazel
DeltagareHur gör ni för att starta med maximalt tryck och acc utan att få sladd? vilket varv ligger ni på när ni släpper kopplingen och växel?
4 september, 2003 kl. 13:40 #50595OzO
DeltagareDet beror ju helt och hållet på underlaget och skicket på däcken.
Men generellt sätt är det välan en 4000+ rpm och kliv av koppling på ett kontrollerat sätt (?)… själv har jag inte labbat så mycket i frågan så andra kanske skall svara… 🙂
________________________________________
http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif ::::: The Blue Pile Of… Cr@p! ::::: http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/smileys/smiley_ed16.gif
~ I will shadow o ye Precious Silver Piles with NOS tour 2003 ~
”Id be unstoppable… if I could just get started!”4 september, 2003 kl. 14:10 #50597zeaflower
Deltagarede e nödvändigt att slira lite kopplingen för o få en snabb start väl? har aldrig klurat ut nåt annat sätt.
/zeaflower4 september, 2003 kl. 14:47 #50596Kvarnis
DeltagareMed en orginal snurra är det ju endast roligt upp till 3000rpm ju …;):-(
Hmm hoppas nu turbon dyker upp snart…tyckte först att det känndes som det var drag med orginal snurra fmic grenrör etc…
Men jag ändrade mig ganska fort…efter 1 Bar händer inte mycket…om man säger så…:o
Kommer inte den nya snurran snart åker slipstiftet fram;):D}(
/Kvarnis med TD04 för närvarande…;(
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.