SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Var ger Impreza 99,00 mest tryck /accelaration?

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2252
    Assazel
    Deltagare

      Ex: 0-100
      eller växla ner från 3:an till 2:an eller 2:an till 1:an

      ja ni förstår… ni som kör dessa bilar var upplever ni mest tryck?

      #50601
      Niklas
      Deltagare

        Från dess att jag släpper bromsen tills att jag stannar bakom polis med dragna vapen är det fullt tryck! 😀

        Skämt o sido, beror väl väldigt mycket på vilken bil vi snackar om. Jag tror att Svarten känner tryck i alla växlar hela tiden men om vi endast tänker på en standard GT så tycker jag 2an och 3an är de växlar där man känner sparken i baken allra mest. Då mellan 3000 och 6000 rpm. Sen spelar det ingen roll om du gasar 0-100 eller växlar ner då du redan har hastighet på bilen. Det är växeln och varvet som är intressant. 2an ger ju inte mer kraft bara för att 3an var i innan.

        #50593
        SecretAgentMan
        Deltagare

          Det brutalaste i min bil är en stillastående start med max attack – får man till det drar det iväg något eländigt.

          Men rent generellt så får man inte fullt laddtryck på de lägre växlarna, utan 3:an är den roliga växeln – och då runt 4000 varv.

          /J

          #50598
          Assazel
          Deltagare

            >Det brutalaste i min bil är en stillastående start med max
            >attack – får man till det drar det iväg något eländigt.
            >
            >Men rent generellt så får man inte fullt laddtryck på de lägre
            >växlarna, utan 3:an är den roliga växeln – och då runt 4000
            >varv.
            >
            >/J

            men borde det inte ge ett bättre tryck att ligga kanske på 50 km i 4:an och sen trycka i 2:an och fullt stamp?

            #50599
            Assazel
            Deltagare

              kanske är psykologiskt?

              #50594
              SecretAgentMan
              Deltagare

                Det handlar bara om laddtryck (tändning, kompression och soppa/luft med iofs – men de antar vi är konstanta mellan standardbilar), varvtal och utväxling trots allt. 😉

                En standardimpreza är klart roligast på krokiga vägar på 3:an.

                /J

                #50602
                Niklas
                Deltagare

                  Får hoppas att E20 har krokat till sig regält upp till Örebro då för där kör jag ikväll med ljusrampen monterad! 🙂

                  #50600
                  Assazel
                  Deltagare

                    Hur gör ni för att starta med maximalt tryck och acc utan att få sladd? vilket varv ligger ni på när ni släpper kopplingen och växel?

                    #50595
                    OzO
                    Deltagare

                      Det beror ju helt och hållet på underlaget och skicket på däcken.

                      Men generellt sätt är det välan en 4000+ rpm och kliv av koppling på ett kontrollerat sätt (?)… själv har jag inte labbat så mycket i frågan så andra kanske skall svara… 🙂

                      ________________________________________
                      http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif ::::: The Blue Pile Of… Cr@p! ::::: http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/smileys/smiley_ed16.gif
                      ~ I will shadow o ye Precious Silver Piles with NOS tour 2003 ~
                      ”Id be unstoppable… if I could just get started!”

                      #50597
                      zeaflower
                      Deltagare

                        de e nödvändigt att slira lite kopplingen för o få en snabb start väl? har aldrig klurat ut nåt annat sätt.
                        /zeaflower

                        #50596
                        Kvarnis
                        Deltagare

                          Med en orginal snurra är det ju endast roligt upp till 3000rpm ju …;):-(

                          Hmm hoppas nu turbon dyker upp snart…tyckte först att det känndes som det var drag med orginal snurra fmic grenrör etc…

                          Men jag ändrade mig ganska fort…efter 1 Bar händer inte mycket…om man säger så…:o

                          Kommer inte den nya snurran snart åker slipstiftet fram;):D}(

                          /Kvarnis med TD04 för närvarande…;(

                        Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.