SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Var ger Impreza 99,00 mest tryck /accelaration?

  • Detta ämne har 10 svar, 1,004 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år sedan av Kvarnis.
Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2252
    Assazel
    Deltagare

    Ex: 0-100
    eller växla ner från 3:an till 2:an eller 2:an till 1:an

    ja ni förstår… ni som kör dessa bilar var upplever ni mest tryck?

    #50601
    Niklas
    Deltagare

    Från dess att jag släpper bromsen tills att jag stannar bakom polis med dragna vapen är det fullt tryck! 😀

    Skämt o sido, beror väl väldigt mycket på vilken bil vi snackar om. Jag tror att Svarten känner tryck i alla växlar hela tiden men om vi endast tänker på en standard GT så tycker jag 2an och 3an är de växlar där man känner sparken i baken allra mest. Då mellan 3000 och 6000 rpm. Sen spelar det ingen roll om du gasar 0-100 eller växlar ner då du redan har hastighet på bilen. Det är växeln och varvet som är intressant. 2an ger ju inte mer kraft bara för att 3an var i innan.

    #50593
    SecretAgentMan
    Deltagare

    Det brutalaste i min bil är en stillastående start med max attack – får man till det drar det iväg något eländigt.

    Men rent generellt så får man inte fullt laddtryck på de lägre växlarna, utan 3:an är den roliga växeln – och då runt 4000 varv.

    /J

    #50598
    Assazel
    Deltagare

    >Det brutalaste i min bil är en stillastående start med max
    >attack – får man till det drar det iväg något eländigt.
    >
    >Men rent generellt så får man inte fullt laddtryck på de lägre
    >växlarna, utan 3:an är den roliga växeln – och då runt 4000
    >varv.
    >
    >/J

    men borde det inte ge ett bättre tryck att ligga kanske på 50 km i 4:an och sen trycka i 2:an och fullt stamp?

    #50599
    Assazel
    Deltagare

    kanske är psykologiskt?

    #50594
    SecretAgentMan
    Deltagare

    Det handlar bara om laddtryck (tändning, kompression och soppa/luft med iofs – men de antar vi är konstanta mellan standardbilar), varvtal och utväxling trots allt. 😉

    En standardimpreza är klart roligast på krokiga vägar på 3:an.

    /J

    #50602
    Niklas
    Deltagare

    Får hoppas att E20 har krokat till sig regält upp till Örebro då för där kör jag ikväll med ljusrampen monterad! 🙂

    #50600
    Assazel
    Deltagare

    Hur gör ni för att starta med maximalt tryck och acc utan att få sladd? vilket varv ligger ni på när ni släpper kopplingen och växel?

    #50595
    OzO
    Deltagare

    Det beror ju helt och hållet på underlaget och skicket på däcken.

    Men generellt sätt är det välan en 4000+ rpm och kliv av koppling på ett kontrollerat sätt (?)… själv har jag inte labbat så mycket i frågan så andra kanske skall svara… 🙂

    ________________________________________
    http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif ::::: The Blue Pile Of… Cr@p! ::::: http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/smileys/smiley_ed16.gif
    ~ I will shadow o ye Precious Silver Piles with NOS tour 2003 ~
    “Id be unstoppable… if I could just get started!”

    #50597
    zeaflower
    Deltagare

    de e nödvändigt att slira lite kopplingen för o få en snabb start väl? har aldrig klurat ut nåt annat sätt.
    /zeaflower

    #50596
    Kvarnis
    Deltagare

    Med en orginal snurra är det ju endast roligt upp till 3000rpm ju …;):-(

    Hmm hoppas nu turbon dyker upp snart…tyckte först att det känndes som det var drag med orginal snurra fmic grenrör etc…

    Men jag ändrade mig ganska fort…efter 1 Bar händer inte mycket…om man säger så…:o

    Kommer inte den nya snurran snart åker slipstiftet fram;):D}(

    /Kvarnis med TD04 för närvarande…;(

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.