SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Var kan jag finna ett större sortiment fälgar?

• Detta ämne har 6 svar, 1,365 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år sedan av Grusdraparn.
Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    blue-angel
    Deltagare

Är ute efter en uppsättning nya fälga till min GT’00.
      Har kollat runt en hel del. Problemet som jag råkat ut för är att jag inte kan hitta något företag som har ett större utbud. Utan utbudet består oftast av 1-2st olika modeller. Detta på grund av ET som är på bilen.

Nu undrar jag om det finns någon som har koll på något företag som har ett lite större utbud?

Tacksam för svar!

Olaaa
      Deltagare

Har du kollat på OCL?

Ta och skicka ett mail till Johan Sabel på OCL och hälsa från Ola Svensson så lovar jag att han hjälper dig 😉

Kontaktinfo finns på http://www.oclbrorssons.se/6298_SE.0

Hoppas du hittar något!

FeA
        Deltagare

Rota har ju några riktigt schyssta fälgar att välja på.

blue-angel
          Deltagare

Tack skall du ha. Har varit i kontakt med dem tidigare och har haft ett sponskontrakt på gång. problemet var bara att dem bara kunde erbjuda två olika fälger som passade med orginal ET. 🙁

specialized
            Deltagare

Varför måste du ha orginal ET då ?

Är inte så insatt, men är nog ganska få, eller ingen, som har exakt samma ET på sina eftermarknadsfälgar som på fälgarna som sitter orginal…

Mvh.Mattias – Nu med VF35:a http://www.garaget.org/?car=18857
              ———————————-
              Google gör mig smart, Photoshop gör mig snygg

blue-angel
              Deltagare

Nej behöver inte vara exakt rätt ET. Dock har jag hadt problem med andra fälgar däcken har tagit i skärmkanten. detta trotts att jag har kört med 17″ 225/30 däck…
                Har inte valsat skärmkanterna än, funderar dock på att göra det. så att man kan få på lite andra fälgar.

Grusdraparn
                Deltagare

Nej behöver inte vara exakt rätt ET. Dock har jag hadt problem med andra fälgar däcken har tagit i skärmkanten. detta trotts att jag har kört med 17″ 225/30 däck…Har inte valsat skärmkanterna än, funderar dock på att göra det. så att man kan få på lite andra fälgar.

Kör lite smalare däck, 215 passar bättre.

/K

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.