› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Värderingshjälp wrx -01
- Detta ämne har 8 svar, 924 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 4 månader sedan av kimppa.
-
FörfattareInlägg
-
26 augusti, 2003 kl. 12:22 #7087HenrikDeltagare
Har lite småplaner på att gå upp till en STi så småningenom. Började häromdan fundera på vad jag kan tänkas få ut vid en ev försäljning av min pärla. Det är som sagt en WRX 01 (röd).Följande är gjort;
Ferrita 3″ (racekat)
Apexi power intake
Mappning (JRM)
Ditec lackförsegling
Stänkskydd från raceequip
Fullständig rekon in och utvändigt för 1 månad sen.
Avgas+luftfilter original finns + vinterdäck.
Har gått 2500 mil
Bra skick (lite små stenskott)
Är det nån som har en idé om vad den är värd? Vill helst inte annonsera ut ”på skoj” för de e lite oseriöst tycker jag.
Jag har en idé om att den bör ligga mellan 210-230.000 förutsatt att köparen uppskattar moddarna.
Har fått ”skambud” av några bilskojare på 180.000.Nog bör jag lätt kunna få över 200k? Det är ju vanligt att se WRX01´ or annonseras original för runt 210k.
//Henrik
26 augusti, 2003 kl. 14:40 #83695ImpDeltagaretror tyvär inte att du kan räkna med att få ut några pengar för moddarna.
möjligt vis rekond biten då men saker som avgas och ecutek3 brukar inte ge nått förens man närmar sig 350 kusar eller så. tyvär. nog bätre att återställa till orginal och sälja delarna separat.
är vad jag gör med min bil den dagen det blir aktuellt.
26 augusti, 2003 kl. 19:22 #83697kimppaDeltagareSåg en röd wrx-01 i gula tidningen som gått 2000mil, han begärde 210000:-
När jag sålde min 02a i julas som var 6månader gammal och extra utrustad för ca 70000:- hade jag svårt att få ut 240000:-
Jag tror att man får runt 200000:- för en hyffsat orginal. Lite mer för extrautrustningen om köparen är medveten. Tror dock att du får mest av att sälja org och sälja extra grejjerna på sidan om. Men då kanske man blir stående med sakerna i stället.
Lycka till! 🙂
//Kim
27 augusti, 2003 kl. 10:28 #83700YonazDeltagareVill du sälja ditt Apexi power intake vid sidan av så köper jag.
Om inte, vart köpte du Apexi kittet och för hur mycket?Jag skulle tippa på att du skulle kunna få ut 200-210k för din bil.
// Jonas27 augusti, 2003 kl. 12:29 #83694dlehtihetDeltagareRöd ska vid sidan om vit och framför allt gul vara knepiga på andrahandsmarknaden. Men 210 ska du nog kunna få utan problem hursomhelst.
M v h
Danne
27 augusti, 2003 kl. 12:36 #83701JimmieDeltagareOm du funderar på att sälja trimgrejorna kan jag köpa avgassystemet
(om det går att avbeställa ferrita-systemet jag nyss beställt)/Jimmie
27 augusti, 2003 kl. 12:58 #83698kimppaDeltagare>Röd ska vid sidan om vit och framför allt gul vara knepiga på
>andrahandsmarknaden. Men 210 ska du nog kunna få utan problem
>hursomhelst.
>
>M v h
>
>DanneJag fattar att Röd kan vara knepig att få såld men jag tycker att Vita subbor är dom snyggaste, kanske bra för mig att dom är svårsålda.Då kanske man kan få dom för lite mer rätta pengar. Skulle jag få för mig att köpa en GT så skulle den absolut vara vit. Fast i o försig kanske man gör många en tjänst om man köper en rallyblå och lackar om den, vit naturligtvis. 😉 Är personligen så less på dom blåa framför allt med guld fälgar…
Kim
27 augusti, 2003 kl. 19:31 #83696ImpDeltagare>>Röd ska vid sidan om vit och framför allt gul vara knepiga
>på
>>andrahandsmarknaden. Men 210 ska du nog kunna få utan
>problem
>>hursomhelst.
>>
>>M v h
>>
>>Danne
>
>Jag fattar att Röd kan vara knepig att få såld men jag tycker
>att Vita subbor är dom snyggaste, kanske bra för mig att dom
>är svårsålda.Då kanske man kan få dom för lite mer rätta
>pengar. Skulle jag få för mig att köpa en GT så skulle den
>absolut vara vit. Fast i o försig kanske man gör många en
>tjänst om man köper en rallyblå och lackar om den, vit
>naturligtvis. 😉 Är personligen så less på dom blåa framför
>allt med guld fälgar…
>
>Kim
>
hur kan man bli trött på världens bästa bil?27 augusti, 2003 kl. 23:43 #83699kimppaDeltagare>>
>hur kan man bli trött på världens bästa bil?Ville bara reta lite insnöade Gt fanatiker. Ta inte illa upp..
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.