Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #233
    Raffe
    Deltagare

      kanske dags för en motortvätt?
      Kan inte tänka mig nått annat! det kan ju typ vara en ekorre som siktit på motorn? på vår gammal golf hade en ekorre lagt ekolon på grenröret, fan vad det rök!!!

      #36361
      Subbarist
      Deltagare

        ska kolla det genast! men är tacksam för andra tips också…

        #36362
        Subbarist
        Deltagare

          Tack för det ska kolla upp det i helgen, och ser jag nån katt helvete så ska de få smaka på gröna farans dubbdäck…

          #36359
          Raffe
          Deltagare

            kom på att kylvätska kan lukta lite bajs eller liknande när det föråndas kan väl vara värt att kolla att alla slangar sitter, det blir ju ordentligt snurr på vatten pumpen när du gasar… kanske bara är nån slangklämma som släppt lite. annars får du väl hänga wounderbaums under motorhuven! 😀

            #36358
            hogmark
            Deltagare

              Jag har själv erfarenheten av att medpassagerare kan börja lukta konstigt efter en glädjetur i Subban…

              Om de spyr så syns det ju, men om de bajsar på sig…

              /Hogis

              #36363
              Aquila
              Deltagare

                LOL

                Aquila Without Wheels

                #36356
                ExOrdis
                Deltagare

                  1. Kolla så att det inte läcker olja vid Turbon, blir lätt motorbrand isåfall.
                  2. Eventuellt är det för mycket olja i växellådan och kontrollstickanstickan är inte nedstucken tillräckligt, sitter innanför Turbon under IC´n.
                  3. Slangen till vevhusventilationen har släppt och oljedimman träffar Turbon/Grenröret, samma risker som i alt 1.
                  En motortvättkan hjälpa för att lokalisera ett läckage om det är “grisigt”.

                  Annars får du väl avliva grannens katt som uträttar behoven i ditt IC Scoop… }>

                  #36357
                  ExOrdis
                  Deltagare

                    Hahaha.

                    Kaarlo hade med sig blöjor till den som ville på förarkursen.
                    Eftersom kursledningen varnade att det fanns ett sånt behov inför åkturen med
                    Wicksell i hans WRC. Bungyjump framstår som en hängmatta i jämförelse.. 😉

                    /K

                    #36360
                    Subbarist
                    Deltagare

                      När man gasar på eller varvar motorn så brukar det lukt ren barnbajs var för är det så jag kan inte ett skit om motorer vore tacksam för råd från er andra kunniga impreza ägare har en Impreza GT årgång 97….

                    Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.