Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #969
    wrx-01
    Deltagare

      Är subaru så speciell att det enbart finns några få som har utrustning till att uppgradera programvaran och där av priset, jag har sett chipp till “vanligare” bilar från 3k-5k ca men på subban börjar det vid 8k..

      Eller är det omständigare större process på subaru än andra bilar?
      Och i så fall varför? Har sökt men inte fått några svar jag är nöjd med. Chipp som chipp tänker jag, ska ju bara höja ladd, luft/bränsle-blandning typ 😉

      Om någon här har koll blir jag mycket tacksam för ett svar på lekmans-nivå. Inga invecklade diagram med flummiga variabler m.m. tack 😉 😀

      #41558
      SecretAgentMan
      Deltagare

        Det är enbart för att det innan Ecutek inte funnits något riktigt sätt att se över tändning, laddtryck och soppablandning med enbart ny programvara i standardboxen.

        Det har alltid varit påhängspryttlar, eller utbytessprut det handlat om (till de äldre bilarna finns det omprogrammerade “chip” att köpa dock).

        Ecuteklicensen (det är bara mjukvara det handlar om) är rätt dyr för en vanlig “TEK2” (läs “chippning” a’la BSR, etc), men gör man rätt och byter lite mer saker, och ser till att få bilen individuellt justerad…så blir det inte mycket dyrare, och fasen så mycket bättre.

        /J

        #41560
        wrx-01
        Deltagare

          Det är enbart för att det innan Ecutek inte funnits något riktigt sätt att se över tändning, laddtryck och soppablandning med enbart ny programvara i standardboxen.Det har alltid varit påhängspryttlar, eller utbytessprut det handlat om (till de äldre bilarna finns det omprogrammerade “chip” att köpa dock).Ecuteklicensen (det är bara mjukvara det handlar om) är rätt dyr för en vanlig “TEK2” (läs “chippning” a’la BSR, etc), men gör man rätt och byter lite mer saker, och ser till att få bilen individuellt justerad…så blir det inte mycket dyrare, och fasen så mycket bättre./J

          Ahh ok, tackar för det! Jag tog kontakt med Turbocenter men de kunde tydligen inte hjälpa mig med att få mer mos i bettan, är JRM-Racing den enda i Sthlm som sysslar med detta, någon som vet?

          #41559
          SecretAgentMan
          Deltagare

            Ecutek körs just nu enbart av JRM, men bara för sakens skull – ring och tjata på Trollspeed, de har tydligen klurat på det ett bra tag nu, de behöver bara ett par knuffar i rätt riktning. 🙂

            /J

            #41561
            wrx-01
            Deltagare

              Ecutek körs just nu enbart av JRM, men bara för sakens skull – ring och tjata på Trollspeed, de har tydligen klurat på det ett bra tag nu, de behöver bara ett par knuffar i rätt riktning. :)/J

              Hahah ok jag ska sätta blåslampan i röven på dem 😀

            Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.