Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1409
    IMPREZA FOREVER
    Deltagare

      Jag har nämligen ingen värme i backspeglarna, av konstig anledning så har jag bara funderat över det.
      Bilen är tyskimporterad så jag tänkte att det kunde vara därför.
      Värmen till dom aktiveras väl med bakrutevärmeknappen.
      Speglarna kan vara utbytta då jag en för infällning av båda backspeglarna och det funkar inte heller.

      Någon som har en aning?

      /Björn

      Sign by Dealighted – Coupons & Discount Shopping
      #44784
      lunkan
      Deltagare

        Har oxå en import och på den finns inte någon värme till varken sido speglar eller stolar finns inte heller någon taklucka som dom flesta svensk sålda har.

        #44785
        IMPREZA FOREVER
        Deltagare

          Har oxå en import och på den finns inte någon värme till varken sido speglar eller stolar finns inte heller någon taklucka som dom flesta svensk sålda har.

          Nä precis våra e ju identiska lättviktare utan taklucka hehe!
          Men är det stolsvärme i swe bilarna?

          #44780
          Palm
          Deltagare

            MY00 var det rövgrill som standard innan dess var det tillbehör som var ganska dyrt vill jag minnas så inte många 99 och tidigare har det tror jag. Hade ju en ny MY00 men kan inte komma ihåg om det var uppvärmada speglar på den faktiskt, det finns inte på den MY99 som jag har nu i alla fall 🙁

            #44790
            Niklas
            Deltagare

              Ingen elvärme i speglarna på GTn. Det går tre kablar till speglarna och det är styrningen av motorn för justering av glaset.

              #44786
              IMPREZA FOREVER
              Deltagare

                Ja där ser man. Har dom inte kunnat dragit 1 kabel till för värmen oxå då 🙁 Frustrerande att behöva skrapa dom där och sen hoppa in och justera dom oxå.

                //Björn

                #44788
                Twinturbo
                Deltagare

                  WRX’en har värme i speglarna 😉 😛

                  #44791
                  Niklas
                  Deltagare

                    Men problemet är väl om du köper speglar som inte har elvärme och du vill ha det. Om du har speglar med värme så är det väl en bagatell att koppla el från bakruteknappen på instrumentpanelen och ut till speglarna. Fram med lödkolv! 😮 🙂

                    #44781
                    Palm
                    Deltagare

                      Har för mig jag har sett universal “värmematta” som man ska kunna sätta på baksidan av glaset men återkommer i ämnet när jag vaknat :s

                      #44787
                      IMPREZA FOREVER
                      Deltagare

                        Har för mig jag har sett universal “värmematta” som man ska kunna sätta på baksidan av glaset men återkommer i ämnet när jag vaknat :s

                        Jag har grunnat på det jag oxå annars får man väl slakta två gamla
                        backspeglar och se hur det ser ut.

                        #44789
                        whitestripe
                        Deltagare

                          Skit i lödkolven och allt det där och köp Turtle ice remover. En dusch på varje spegel sen är det bara åka.

                          #44782
                          Palm
                          Deltagare
                            #44783
                            Palm
                            Deltagare

                              Handtagsvärmare för ATV eller mc kanske funkar, frågan är ju hur mycket dom värmer och om det finns någon bättre modell, läste något om värmetråd på clas ohlson men hittade ingen sådan nu.

                              http://funride.jetshop.se/pub_images/large/handwarm1_689.jpg

                            Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.