Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #686
    pannan
    Deltagare

      Tänkte bara skriva lite här och be er vara lite observanta när ni tankar vid OK Globen.

      Brukar undvika det stället p g a en hel del drägg som brukar hänga där. Men var tvungen att tanka där i förrgår likaså ville jag handla en Engelsk tidning.

      Har hänt 3 st incidenter för mig där när jag antingen tankat eller varit inne och handlat.

      Förra året stod jag och tankade och hade på mig en Canada Goose Helicopter jacka. Slutade med att man hamnade i slagsmål tack vare att 3 personer försökte ta jackan ifrån en. Men den fick de inte.

      I somras skulle jag tanka ML55:an och när jag hade betalat och var började jag gå emot bilen och ser ca 3 människor stå runt bilen och fota regnr med kameramobil likaså känna på dörrarna. Slutade med att jag vart skitförbannad och hota med att kalla dit polis om de inte försvann. Hade deras bil efter mig på Nynäsvägen men lyckades köra ifrån dem.

      I förrgår händer ungefär samma incident. Står och tankar STI:n, går in och betalar. När jag kommer ut står det några runt bilen igen. Får nästan flytta på dem när jag skall gå in i bilen. När jag börjar backa därifrån börjar en av killarna gå emot bilen. Jag låser dörrarna innifrån för att inte de skall kunna öppna bilen. När jag sedan börjar åka ner mot Arenavägen så tittar jag i backspegeln och ser deras risiga bil åka efter mig. Åker ut på Nynäsvägen och de åker efter igen. Då växlar jag ner och gasar ifrån dem de försöker komma ifatt med lyckas inte.

      Så ni som är tvungna att tanka eller göra ärenden där var observanta. Hatar folk som inte kan skilja på deras och andras.

      Mvh
      Johan

      #39764
      Niklas
      Deltagare

        MatsN: Jo, lugnare område än Danderyd får man nog leta länge efter.

        #39759
        dlehtihet
        Deltagare

          Fy tusan 🙁

          Tack för varningen. Ska definitivt inte uppehålla mig där några längre stunder om möjligt.

          Det heter ju inte skärmabronx och drogsved för ingenting där borta, söder om söder….

          //Danne

          #39760
          Lefty
          Deltagare

            Låter otäckt!!! Tur att du har lite kräm så dom inte hakar på…

            Jag bor ju inte inärheten så har inte så mkt användning av tipset men ska försöka komma ihåg det om jag åker ner nästa sommar!

            En del har inget annat o göra än att förstöra för andra… tur man har bilen i garaget iaf! Tidigare vakna man och sprang till fönstret när man hörde nån bil utanför 😀

            #39762
            2ny
            Deltagare

              Det va som fan. jag har varit där ett par gånger men aldrig märkt nått liknande. iofs har jag oftast vart där dagtid men tack för varningen får man hålla sig därifrån eller kortare stunder. för dom har väldigt mkt bra saker där inne som oftast inte finns på andra bensinstationer.

              #39761
              pannan
              Deltagare

                >Låter otäckt!!! Tur att du har lite kräm så dom inte hakar
                >på…
                >
                >Jag bor ju inte inärheten så har inte så mkt användning av
                >tipset men ska försöka komma ihåg det om jag åker ner nästa
                >sommar!
                >
                >En del har inget annat o göra än att förstöra för andra… tur
                >man har bilen i garaget iaf! Tidigare vakna man och sprang
                >till fönstret när man hörde nån bil utanför 😀

                Jag har alla larm som går nu på bilen plus lite annat 😀 så man har gjort allt som går just nu.

                Bor i ett lugnt område där det har stått både EVI VI, Honda S2000, M3 m.m utan att det hänt något så det är skönt.

                Sedan finns det både dräggområden Söder och Norr om stan.

                #39758
                jraberg
                Deltagare

                  Jobbade i det området förut.. och ja, man vill inte lämna bilen där utan uppsikt..
                  Kan bara varna för Isstadion-garaget i samma område, parkera INTE där om du inte har en skräpbil och securitasvakt som tittar på den hela tiden..
                  Mina kollegor fick ständigt inbrott i sina bilar när de stod där 🙁
                  Men jag körde ficus så jag klarade mig 🙂

                  -JR

                  #39757
                  Manor
                  Deltagare

                    >Tack för varningen! Tur du klarat dig, dags att du börjar
                    >tanka på annan mack!

                    Alien…det var tur att du lyssnade på oss och flyttade till “norrort” :D.

                    Pannan…tur att du klarade dig :).

                    mvh Mats N

                    #39763
                    Niklas
                    Deltagare

                      Tack för varningen! Tur du klarat dig, dags att du börjar tanka på annan mack!

                    Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.