Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #36283
    Street Bandit
    Deltagare

      Hej, precis köpt en outback 2110,diesel ca23500mil. Bara kört den lite grann,nu började varningslampan för partikelfilter att blinka, vad gör jag, kan jag göra något själv? Tacksam för all hjälp jag kan få, mvh Street Bandit.

      #289514
      Street Bandit
      Deltagare

        Ingen som kan?

        #289513
        94LX46
        Deltagare

          Frågan är men väl mer varför den blinkar om det bara är en service återställning eller det är att den vill få gjort en renerering eller hur det stavas..
          är väl en process att ut på lägre växel och kör en viss tid så att bilen startar en rensning ifall om nu bilen bara har gått mycket korta turer på sista tiden.

          Men ja det bästa hade varit och kollat om det är felkod på den och utgå därifrån istället för att man ska gissa sig fram

          #289515
          Street Bandit
          Deltagare

            Har varit inne på Subaru med den idag, gjort en regenerering på den. 34%sot kvar iallafall….Och 1%aska. Den måste tydligen bytas till den goda kostnaden på 16800+arbete……

            #289511
            Manor
            Deltagare

              Har varit inne på Subaru med den idag, gjort en regenerering på den. 34%sot kvar iallafall….Och 1%aska. Den måste tydligen bytas till den goda kostnaden på 16800+arbete……

              Jo, men det kan ju inte komma som en total överraskning på en äldre diesel med partikelfilter. Det är som att köpa en äldre elbil och bli förvånad att batteriet måste bytas (till samma kostnad som värdet på bilen).

              Är detta inte en grej som kan “rensas på innehåll” och så kodar man förbi varningslampa och regenerering i ECU:n? Det har jag för mig att man sett tidigare på forum eller “nätet”. Finns nog någon här som kan tipsa mer runt detta…några 16800+arbete skulle åtminstone inte jag vilja betala.

              #289512
              perraiskogen
              Deltagare

                Eller så plockar man ur filter och skickar den på rengöring gör ca 5 tusen

              Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.