Jag behöver en ny packning mellan down-pipe och mellanröret.
Packningen ser exakt ut som packningen mellan grenrör och up-pipe, fast i 3″
Vart kan man beställa packningar som Subarus org. packningar, dvs i aluminium.
Subaru har säkert samma packning i 3″, fast dom kräver alltid art. nr.
I värsta fall så får jag köpa grafitpackning från Mekonomen och klippa till själv.
Jag letade som fan efter just en sån packning utan lyckat resultat. Istället fick jag en packning tillverkad åt mig av vanlig aluminium plåt. Det var bara att göra en mall av kartong och såga och borra till en packning.
(Finns säkert att få tag på men jag kom att fram till att det är enklare att bara tillverka en)
Tillverkaren av downpipen borde ju tillverka även packningar till den.
Så var det iaf i mitt fall. Har en HKS-dp och ringde till JRM och beställde..
Förövrigt så är jag ganska säker på att _alla_ dp har samma-lika flänsar mellan dp och mellanröret, så det passar med vilket fabrikat på packningen som helst 🙂
Jag har faktiskt ingen aning vilket märke det är på down-pipen men som du säger, flänsen är den samma, fast med 3″ hål vette tusan om det finns på Subaru 🙁
Det är alltså denna jag syftar på http://www.rallysportdirect.com/shop/generic-inch-exhaust-gasket-p-694.html
Men det känns flådigt att beställa en packning från staterna 😛
Nu är en grafitpackning beställd från Mekonomen så man får se hur det funkar.
Men om det är någon som sitter på en länk eller kan tipsa om vart man kan få tag i en likadan packning så hojta till, det går nämligen åt en packning varje år vid besiktningen.
I och med att alla eftermarknads system är 2,5 -3 ” så är ju rimligvis packningarna till dem det med.
HKS-packingarna är tex 3 ”
Alltså, ring till varlfri firma som säljer DP eller aga och fråga 🙂