• Detta ämne har 19 svar, 1,967 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år sedan av Bodyshot.
Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 20 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1010
    Bodyshot
    Deltagare

      Tjaba! Då var det dags att uppgradera bilen lite, nämnligen så att en polare till mig köpte en Impreza WRX -03, mappad, dump, och rör ifrån turbon, samt luftfiler. Han drar mig, och nu ska han få se på fan, jag har därför bestämmt mig för att i smyg uppgradera bilen, då han blivit allt för kaxig. Har cirka 50lappar i budget.

      Skicka adresser till företag som säljer trimdelar till Impreza GT -00, vore hemskt tacksam.

      Kom också gärna med förslag vad jag kan göra för att få MKT bättre flås i maskineriet.

      Även begagnade delar av intresse, dock endast det bästa bra nog! 😉

      Glad påsk, Mvh William

      #41813
      Manu_Sti
      Deltagare

        Tja, JRM Racing ( http://www.jrm-racing.se ) säljer delar till Impreza, dem har fixat min bil och många andra…

        Mvh Manuel.

        #41812
        lunkan
        Deltagare

          Säger igen att jag har en turbo till salu 😉

          Vf23 MD304 Klarar ~350hk Den får bilen att röra på sig bra 😉

          Pris 6500:- (billigare än att köpa ny!)

          #41803
          SecretAgentMan
          Deltagare

            Att få mera drag i rovan är inga problem…kruxet är lådan (och då har du ett problem med budgeten).

            Om jag vore du skulle jag se till att budgetvässa, och spara så mycket som möjligt till lådproblemet som kommer…

            1. Greja en beggad turbo, TD05-16,18 eller 20G (330, 360 eller 380 riktiga pållar lite grovt uppskattat) – England rockar här…räkna med ~5′.

            2. Frontmonterad intercooler, Hybrid – där har jag kontakter i HK, landar runt ~5′ hemma, kommer ställa till det med luftfilterboxen, du åker på att köra med ett öppet luftfilter, och gör att det börjar bli svajigt med luftmassemätaren (leder till andra saker).

            3. Soppa, originalspridarna räcker till 350 pållar om man stressar dem, vill du vara på den säkra sidan så handlar du Nismos 720-spridare, passar rätt i, och är enkla att installera om man kan få tag i spridarkontakter från en Nissan 200sx S14, kostar styvt 4′.

            4. Mappning…här kommer det en potentiellt dyr post, antingen kör du med ecutek (ommappad originalbox kostar runt 10′) och Trollspeed är mest intressant här (oavsett hur många bilar JRM har gjort).
            Nackdelen är att du måste ha kvar luftmassemätaren – och det är en känslig rackare, kort sagt, jag personligen tycker att det är lite rysk roulette med motorn, speciellt med öppna luftfilter..

            Alternativet är att byta sprut mot något som inte använder lmm, Autronic, GEMS, Motec och Link – Link ger mest valuta för pengarna (kan hittas beggade från 6-7 och uppåt), Autronic är klart trevligt i förhållande till pengarna (kostar ~17′) – sedan ramlar det iväg med GEMS och Motec (30′).

            Trollspeed mappar allihopa, kostar i krokarna runt 4′ för en dag på deras rullar, och vill man ha det justerat/kontrollerat på gatan så grejar de det med.

            Låda senare är frågan om minst 30′ för att lösa det ordentligt.

            /J – trim är Dyr Skit ™ om det skall göras ordentligt

            #41815
            Bodyshot
            Deltagare

              Grymt tacksam för svaren!

              Skall skrapa ihop lite mer flis, när det gäller växellåda då, vad skall man se till att köpa då för att det skall hålla?

              #41808
              Kvarnis
              Deltagare

                Håller med Jerry i stort, men ränka med ca 10K för en 18/20G turbo, dom går ått som smör i solsken på beggat markanden. Ny är ca 4K upp.

                Det du BÖR SKAFFA OXÅ ÄR
                ladd&EGT temps mätare + Knock link(k x-tra men kan bli väldigt billigt i längden). Soppa pump och en ställbar regulator(inte 100 men väldigt bra om du ligger nära gränsen för spridarna)

                Sen så kommer kopplingen som ett brev på posten, och när den är slut så bytt den samtidigt som du fixar lådan.

                En 6-petare är ruggit rätt om det inte är 402M tider man är ute efter.
                PÅ köpet får man även en front diff som är väldigt trevlig 🙂

                #41816
                Bodyshot
                Deltagare

                  Okej det lät bra, vad är en sån där link du pratade om, och hur vet jag var gränsen på spridarna ligger då?

                  Det jag har tänkt byta är Turbo, spridare, soppapump, ic till en sti eller värre av något slag, sedan Motec eller nått liknande, låter lådan rasa sen köper jag ny.

                  #41809
                  Kvarnis
                  Deltagare

                    KL=Knock link = Knack senosor med display

                    ~spridare storlek/5 xantal=MAX BHP vid 100%IDC

                    Så 440cc’s som sitter i MY99/00 klara av ca 350Bhp vid max IDC alt 300 vid mer lämplig 85%IDC(Injector Duty Cycle)

                    Motec kostar mycket ,lägg pengar på ny låda i stället !!!

                    STI IC=rätt meninglös om du inte tar en från dom nyare bilarna

                    #41817
                    Bodyshot
                    Deltagare

                      Okej. Då hajjar jag lite mer.
                      Har mailat Deadbolt, tänkte köpa en turbo från dem.
                      Hur långt räcker orginal ic då? Om jag nöjer mig med cirkus 350hp duger den då?
                      Soppapumpen måste jag byta oavsett om jag byter spridare eller ej?

                      Underbart att ni finns här på forumet grabbar!

                      #41804
                      SecretAgentMan
                      Deltagare

                        Skall du upp på 350 riktiga så är det absolut frontmonterat som gäller.

                        /J

                        #41818
                        Bodyshot
                        Deltagare

                          Är det mycket krångligt att byta till frontmonterad ic då? Och vart kan jag köpa en sådan till bra pris?

                          #41819
                          Bodyshot
                          Deltagare

                            Hur blir det sen med dumpventilen då? Jag kommer väl tex inte kunna använda min Forge dump, eftersom det passar endast på orginal ic?

                            #41805
                            SecretAgentMan
                            Deltagare

                              Allt går…men det blir till att rodda ihop en fläns med rör, hybridpaketet använder vanligt 35 mm rörmontage för dumpventil.

                              /J – har monterat 2 hybrid-fmic-ar, det är inte ett överdrivet simpelt jobb…om man vill ha lite finish..

                              #41820
                              Bodyshot
                              Deltagare

                                Vad tror ni grabbar om en större topp-monterad ic då? Är det något att ha?

                                #41806
                                SecretAgentMan
                                Deltagare

                                  Näpp, det är inget jag skulle palta med, byter du så är det fmic du skall kika på (hybrid-modellen är så billig och kompetent att det inte finns några alternativ), alt. så nöjer du dig med 300 riktiga pållar (drar iväg så det räcker det med om man skall vara helt ärlig).

                                  Men var beredd på att det högst troligen blir problem med luftmassemätaren med öppna filter som frontmonterade ic-paket kräver (luftboxen får inte plats) – K&N:s konfilter verkar minst problematiska.

                                  /J

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 20 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.