• Detta ämne har 3 svar, 814 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år sedan av lunkan.
Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #998
    lunkan
    Deltagare

      Behöver en liten momentnyckel (spärrskaft). Vart köper man det till rätt slantar? Behöver ingen värsting pryl utan en som jag kan dra åt diverse skruv till samma moment. Har en för 20-?nm men det behövs väl en som har en lägre skala när man ska skruva lite motor?

      #41761
      jraberg
      Deltagare

        hmm. ska du ha lägre moment än 20nm? då är det nog tyvärr värstingpryl du letar efter 🙁 men vad är det som ska dras så lätt?

        mekonomen köpte jag min men den är inte så finkänslig direkt..och en sån har du ju redan.

        -JR

        #41760
        SecretAgentMan
        Deltagare

          Fingängat i M6 och aluminium…det är saker som absolut skall dras med lite finess (och just noggrannhet på lägre moment = dyr skit).

          Biltemas “stora” på 20-200-någonting ärfaktiskt helt ok till lite elakare saker (och tydligen relativt exakt).

          /J

          #41762
          lunkan
          Deltagare

            Biltemas har jag men dom hade ingen mindre modell tyvärr! Får kika runt lite här i stan. Kanske går att låna av garage grannen som är en riktig bil verkstad så slipper man köpa=spara några slantar

          Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.