SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Vassare grenrör

• Detta ämne har 21 svar, 2,432 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år sedan av Fricke.w.
Visar 7 inlägg - 16 till 22 (av 22 totalt)
  • Författare
    Kvarnis
    Deltagare

Det som kommer göra störst innverkan är diametern på up-pipen.
      Den är A&O.

Att porta lite gör man lätt med dremel lr ännu bätttre trycklufts slip.
      En väl avstämd upipe, kommer göra under för spool och effekten även vid mindre uttag.

Annars så är det 3-bultat GT spec som gäller gärna med en anna up-pipe fån Harvey.
      Vid runt 350> börjar ett GT-spec göra nytta när det gäller effekt, vikt besparingen är annars den trevligast vid lägre effekt 😉
      Billiga skit grenrör bör undvikas skappar mer problem än dom tillför.

Org. twin scroll variant är dock väldigt bra 🙂

Torgan
      Deltagare

sitter kakumei uppipe på min så vet inte hur den funkar men såg ju att http://www.importimageracing.com/p/Grimmspeed-Header-combo-wrx-sti.html kör med 2″mellan rör så kör på de ja med så få man se vad det blir av allt:P Kommer förhoppnings vis se roligare ut när man byter olja då de är enda gången de syns!

Nikke McRae
        Deltagare

Som Kvarnis skriver så är Harveys uppipe riktigt väl avstämd. Perfekt med portat orginalgrenrör eller GT-spec.

Harveys uppipe köper man direkt från Harvey Smith i England.
          Här är hans enkla hemsida: http://www.geocities.com/harveysmith3000/
          Det finns ett par artiklar där de jämför portat orginalgrenrör med hans uppipe mot dyra nya grenrör. Beställningar görs via email.

Kvarnis
          Deltagare

Precis Harvey ha alt Lateralperformance…det är dock inte ebay priser men va f-n bättr det funkr å är lite dyarare än att det är skit och kostar några hundringar mindre

Fricke.w
            Deltagare

Har köpt mig ett Tomei grenrör ja med upp pipe och avgas bandage och allt vad de var i en och samma kartong.
              Lite halvdyrt var de vell allt, men visst är vell tomei bra skit va? 🙂

Kvarnis
              Deltagare

Samma lika som GT spec, så det funkar 😀

Fricke.w
                Deltagare

Jo vars, är vell exakt lika som GT spec vad man sett på bilder, så hade ju varit biligare med GT spec :D, man fanns inget hemma på hyllan så fick bli Tomei i stället, men till de roliga hör ju att samtidigt som jag la min bestälning så såldes de sissta tomei grenröret också, så får ändå vänta 🙁 hade bara ett equal tomei, och jag vill ju ha un equal, vill inte att subba ljudet ska försvina 🙂

Visar 7 inlägg - 16 till 22 (av 22 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.