SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Vatten i bagageluckan

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Tobbe_77
    Deltagare

Halloj allihopa!
      Nybliven WRX -01 ägare i helgen.
      Men har upptäckt ett fel.
      Verkar som det läcker in vatten i bagageluckan som samlas nere i reservhjulsbaljan. Vad kan vara fel?

Sen så ser man vit fogmassa mellan plåtarna bak i bagagerummet, betyder det att den varit krockad o lagad eller ska det vara så orginal?
      Mvh Tobbe

Wanderer
      Deltagare

Kolla om det läcker in via vingen.
        Listen där kanske börjar bli dålig.

//Mvh B

arellano
        Deltagare

Kolla lamphållare bak.
          Har haft en GT som läckte vid ena hållaren, fullt med vatten vid reservhjulet.

Tobbe_77
          Deltagare

Jag har hittat felet! 🙂

OzO
            Deltagare

…och det va? :+

_______________________________________________________________________________
              ::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssi#2 :::::

Oak
              Deltagare

Ja, vad var felet nu då? Jag har samma fenomen, nämligen. På en STI dock men det är säkert samma orsak?

(Gammal tråd, men ändå 🙂 )

Pasi_k
                Deltagare

Ja, vad var felet nu då? Jag har samma fenomen, nämligen. På en STI dock men det är säkert samma orsak?(Gammal tråd, men ändå 🙂 )

Vilken Variant på sti?
                  Gammal eller nyare..?

På min -02 läkte det in via vingen. (te-bricke vingen dvs lilla sti vingen)
                  Ett par o-ringar runt skruvhålen och det löste sig.

kamikaze
                  Deltagare

Har oxå haft samma bekymmer fast med en GT-00, efter att ha tätat både vingen och bakljusen så läckte det fortfarande in och det visade sig komma från dräneringen i takluckan som rinner i en slang och finns bakom domkraften som är till vänster när man står med krökt rygg ner i bagaget.

Edit: När jag tänker efter så finns det väl ingen taklucka på STI :+

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.