SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Vatten i bagageluckan

• Detta ämne har 7 svar, 1,290 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år sedan av kamikaze.
Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Tobbe_77
    Deltagare

Halloj allihopa!
    Nybliven WRX -01 ägare i helgen.
    Men har upptäckt ett fel.
    Verkar som det läcker in vatten i bagageluckan som samlas nere i reservhjulsbaljan. Vad kan vara fel?

Sen så ser man vit fogmassa mellan plåtarna bak i bagagerummet, betyder det att den varit krockad o lagad eller ska det vara så orginal?
    Mvh Tobbe

Wanderer
    Deltagare

Kolla om det läcker in via vingen.
    Listen där kanske börjar bli dålig.

//Mvh B

arellano
    Deltagare

Kolla lamphållare bak.
    Har haft en GT som läckte vid ena hållaren, fullt med vatten vid reservhjulet.

Tobbe_77
    Deltagare

Jag har hittat felet! 🙂

OzO
    Deltagare

…och det va? :+

_______________________________________________________________________________
    ::::: ssiwebmaster | “I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssi#2 :::::

Oak
    Deltagare

Ja, vad var felet nu då? Jag har samma fenomen, nämligen. På en STI dock men det är säkert samma orsak?

(Gammal tråd, men ändå 🙂 )

Pasi_k
    Deltagare

Ja, vad var felet nu då? Jag har samma fenomen, nämligen. På en STI dock men det är säkert samma orsak?(Gammal tråd, men ändå 🙂 )

Vilken Variant på sti?
    Gammal eller nyare..?

På min -02 läkte det in via vingen. (te-bricke vingen dvs lilla sti vingen)
    Ett par o-ringar runt skruvhålen och det löste sig.

kamikaze
    Deltagare

Har oxå haft samma bekymmer fast med en GT-00, efter att ha tätat både vingen och bakljusen så läckte det fortfarande in och det visade sig komma från dräneringen i takluckan som rinner i en slang och finns bakom domkraften som är till vänster när man står med krökt rygg ner i bagaget.

Edit: När jag tänker efter så finns det väl ingen taklucka på STI :+

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.