Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1265
    rickey
    Deltagare

      Min bil tar in lite vatten i vänster sida av bagaget. Det verkar komma från två ställen.

      1.
      Någonstans under rutan på vänster sida verkar det läcka in vatten som tar sig ner i bagageutrymmet. Om man ligger i bagaget och tittar så ser man att det droppar vatten längst in och upp vid vänster hörn.

      Behöver kanske ta bort rutan för att kunna täta det ordentligt, är det svårt att ta bort den och sedan få dit den igen och täta det ordentligt?

      2.
      Främre delen av vänster baklykta verkar ta in lite vatten också från den främre delen där plåten delas i bagaget. Detta går nog att täta om man skruvar isär det igen, hade bort hela lyktan och tätade runt den, men der täckte kanske inte riktigt.

      Är det någon annan som har haft detta problem?

      Tacksam för svar. 🙂

      #43853
      Blocken
      Deltagare

        Min bil tar in lite vatten i vänster sida av bagaget. Det verkar komma från två ställen.1.Någonstans under rutan på vänster sida verkar det läcka in vatten som tar sig ner i bagageutrymmet. Om man ligger i bagaget och tittar så ser man att det droppar vatten längst in och upp vid vänster hörn.Behöver kanske ta bort rutan för att kunna täta det ordentligt, är det svårt att ta bort den och sedan få dit den igen och täta det ordentligt?2.Främre delen av vänster baklykta verkar ta in lite vatten också från den främre delen där plåten delas i bagaget. Detta går nog att täta om man skruvar isär det igen, hade bort hela lyktan och tätade runt den, men der täckte kanske inte riktigt.Är det någon annan som har haft detta problem?Tacksam för svar. 🙂

        Att det läcker genom bakrutan låter långsökt…

        Är det en ’99a så är väl möjligt att baklyktor och vinge varit/är bytta – kanske missat med tätningsmassan?

        /AB

        …………………..
        ThaiPerr!

        #43854
        Blocken
        Deltagare

          Kryp in i bagaget och be en kompis spola med vattenslangen på aktern, så lär du ju se var det rinner in…

          …………………..
          ThaiPerr!

          #43857
          rickey
          Deltagare

            Kryp in i bagaget och be en kompis spola med vattenslangen på aktern, så lär du ju se var det rinner in……………………..ThaiPerr!

            “Om man ligger i bagaget och tittar så ser man att det droppar vatten längst in och upp vid vänster hörn.”

            Det var precis vad jag gjorde, min bror tyckte jag var lite knäpp!

            Jag tror det läcker någonstans i kanten vid listen på rutan där.

            #43856
            kamikaze
            Deltagare

              Jag har oxå haft det problemet, på min bil läckte det in mellan vingen och bagageluckan då jag har en STI vinge som även vilar på luckan så jag tog bort vingen och tätade de hål som inte används med silikon. Sen drog jag även en gummilist runt hela underdelen av vingen, den som ligger an mot luckan.
              Slutligen så försökte jag även kleta dit lite silikon runt bultarna när vingen va monterad men innan jag skruvade fast den om du fattar vad jag menar.

              Det tog bort mycket av vattnet men har upptäckt att det lite då och då är en hel simbassäng i reservhjulsbaljan men det har jag inte orkat forska så mycket i

              #43858
              rickey
              Deltagare

                Jag hade förhoppningar om att torka upp sistan av fukten med en kupévärmare i bagaget innan idag men när jag stod där och skulle stoppa i den fastnade min blick på en liten swimmingpool i vänster bak vid hjulhuset. *suck*

                Var det någon som visste om man kan ta bort rutan på något smidigt sätt, eller är det ett herrans jobb? Tror nämligen det läcker i den vänstra listen där lite.

                #43855
                .zip
                Deltagare

                  Att byta ruta själv är inte att rekomendera. Det slutar alltid med att rutan knäcks.
                  Men därimot att lämna bilen på en firma kostar inte så mkt.

                  //.zip

                  #43859
                  rickey
                  Deltagare

                    Ska höra lite med morfar här. Han har mekanisk verkstad och har mekat en del med bilar så han kanske vet hur man ska göra.

                    Får ta en titt på det ganska omgående.

                  Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.