SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Växellåda GT-00

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    skoog
    Deltagare

Efter att haft problem med att femmans växel hoppade ur och det var näst intill omöjligt att få i backen så lämnade jag in bilen på verkstad för rep och tipsade dem om att muttern på ingående axel i lådan förmodligen har lossnat.
      Fick tillbaka bilen efter de åtgärdat felet med muttern och problemet med femmans växel var av klarat, men de sa att backen nu inte fungerade alls! De så att reparation av felet på backen skulle bli kostsamt och att jag skulle komma undan billigare om jag bytte ut växellådan mot en beg.
      Jag körde bilen så under några månader men har nu blivit less och rivit ned lådan, sen delade jag på den för jag tänkte att det kaske ändå skulle kunna gå att laga backen med lite bra beg delar.

Men döm om min förvåning när jag tittar på min delade växellåda så kan jag inte se något som skulle vara trasigt eller fel, fast jag vet ju att backen inte gick att få i och det var som att där backen borde funnits fans inget alls!

Har någon något tips om vad som är felet på backväxeln?

skoog
      Deltagare

När man för växelförararmen framåt så glider medbringardrevet lätt över snynkringen och in på femmans kugg, men om man för växelförararmen bakåt så blir det stumt när medbringardrevet når synkringen för backen!
        Om jag förståt det hela rätt så skall väl medbringardrevet gå över synkringen och bak mot bygeln samtidigt som backdrevet skjuts fram för att kuggas in.

Någon som kan svara på om det är rätt och vad det kan vara för fel när det blir stumt mot synkringen?

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.