SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Växellåda och dylikt?

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2014
    vskogh
    Deltagare

    Är lite nyfiken av mig och så har jag lite funderingar kring växellådor till Impreza GT.
    Jag har kikat runt lite utan att får någon konkret info, är helt novis på växellådor skall tilläggas.
    Vad jag undrar är vilka alternativ det finns till att uppgradera växellådan i en GT. Vad är skillnaden mellan de olika? Dog box, drevsats osv osv?
    Vad kostar de olika alternativen?
    Vilka fungerar under vardagskörning osv? Vad tål det osv?
    En massa info om växellådor helt enkelt.
    Sen har jag varit i kontakt med en polare som trimmar lite bilar och dylikt och kommit fram till FMIC bygge om/när det blir en Impreza. MEn jag har kikat lite på bilder och inte fattat riktigt hur rördragningen går till. Alltså inloppsröret till IC, drar man det genom höger framskärm eller vad? Förklara gärna någon.

    Vore kul med lite svar 😉

    Mvh Viktor
    Söker: GT -00:a

    #48617
    vskogh
    Deltagare

    En fråga till; vart får man tag på justerbar bränsletrycksregulator till MY99/00?

    Mvh Viktor
    Söker: GT -00:a

    #48614
    SecretAgentMan
    Deltagare

    Dogbox – osynkad låda, oftast rakskurna drev….håller för massor, men är ett elände att åka med till vardags (dubbeltrampa, låter mycket).

    Jag har nyss rasat 3:ans drev, och varit i valet och kvalet hur jag skulle göra.
    Till slut landade valet på en synkad drevsats från PAR Engineering (Chalak) via min ständige leverantör på Lateral Performance (som kan skaka fram precis allt du är ute efter till drivlinan).

    🙂

    /J

    Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
    Banträffsansvarig SSI
    12,7@177 – Gelleråsen 1.21 – under 1.20 2003?

    #48615
    SecretAgentMan
    Deltagare

    LAST EDITED ON Jan-12-03 AT 04:58PM (GMT)
    Rördragningen till ic:n görs ofta på samma sätt – på höger sida drar man den via innerskärmen (det betyder att man inte kan köra med standard luftfilterbox), och på vänster sida går man bredvid motorn, och ned i framkant mellan kylare/motor.

    /J

    Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
    Banträffsansvarig SSI
    12,7@177 – Gelleråsen 1.21 – under 1.20 2003?

    #48618
    vskogh
    Deltagare

    >Dogbox – osynkad låda, oftast rakskurna drev….håller för massor, men
    >är ett elände att åka med till vardags (dubbeltrampa, låter mycket).
    >
    >Jag har nyss rasat 3:ans drev, och varit i valet och kvalet hur jag
    >skulle göra.
    >Till slut landade valet på en synkad drevsats från PAR Engineering
    >(Chalak) via min ständige leverantör på Lateral Performance (som kan
    >skaka fram precis allt du är ute efter till drivlinan).
    >
    >:)
    >
    >/J
    >
    >Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
    >Banträffsansvarig SSI
    >12,7@177 – Gelleråsen 1.21 – under 1.20 2003?

    Berätta gärna lite mer om denna drevsats.
    Vad innebär det, vad håller det för, svårt att montera (har aldrig själv haft isär en växellåda), kostnader osv osv?

    Mvh Viktor
    Söker: GT -00:a

    #48616
    SecretAgentMan
    Deltagare

    Jag väntar fortfarande på paketet. 😉 Så jag vet inte hur besvärligt det blir att få dit den…

    Den pallar betydligt mer vrid än vad jag har, därför valde jag den istället för en rakskuren dogbox.
    1:an är rakskuren, 2:an och 3:an nästan rakskurna, och 4:an är av den vanliga sorten…5:an ingår inte i satsen utan man använder standardbitarna.

    Jag återkommer i saken när den sitter där.

    /J

    Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
    Banträffsansvarig SSI
    12,7@177 – Gelleråsen 1.21 – under 1.20 2003?

    #48619
    vskogh
    Deltagare

    Låter trevligt.
    Finns det någonstans man kan läsa om detta?
    Ungefärligt pris utan montering?

    Mvh Viktor
    Söker: GT -00:a

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.