› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Växellådan fast??
- Detta ämne har 7 svar, 1,091 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 1 månad sedan av Pontus_GT.
-
FörfattareInlägg
-
30 september, 2003 kl. 06:15 #2281Pontus_GTDeltagare
I morse när jag skulle till jobbet så fick jag ett mycke jobbigt problem för världen. Startade bilen och skulle backa ur garaget, backen lite seg att få in. Sen skulle jag lägga i ettan och det var helt omöjligt. Provade resten av växlarna men bara backen gick att få i.
Service gjord för 300 mil sedan. Drygt en månad.
Kan det vara bara en synkfråga eller är det värre än så?
<-En som inte vill köra 740 i onödan->
30 september, 2003 kl. 06:40 #50775SecretAgentManDeltagareKrokigt länkage kanske?
Tog du i för kung och fosterland för att få i backen?
Misshandlas lådan regelbundet?Synkringar sitter på varje drev (inte backen dock) – och att ALLA skulle fått problem samtidigt….nja. 😉
Om du kommer under bilen kan du faktiskt prova att skjuta och vrida på växelgaffeln – länkaget från växelspaken sitter bultat i en mässingsfärgad ”arm” som kommer ut från lådan, lossa den bulten och vik undan länkaget, och du borde kunna knuffa i växlar (man vrider och skjuter in, alt drar ut för att hitta de olika växlarna – görs med bestämd fast hand).
🙂
/J
30 september, 2003 kl. 06:48 #50780Pontus_GTDeltagareFick lirka in backen lite grann ja. Den har varit lite seg innan oxå men inget man har hängt upp sig på direkt. Lådan misshandlas inte av mig iaf, haft den sen början på juli och kört nästan 1000 mil och jag har väl inte gjort nåt som jag inte gjort med nån av mina andra bilar.
>Krokigt länkage kanske?
>Tog du i för kung och fosterland för att få i backen?
>Misshandlas lådan regelbundet?
>
>Synkringar sitter på varje drev (inte backen dock) – och att
>ALLA skulle fått problem samtidigt….nja. 😉30 september, 2003 kl. 07:36 #50776Janne248DeltagareJag var med om ett liknade problemi sommar. Jag startade bilen, men fick inte i en enda växel. Kopplade och släppte, inget hände.
Stängde av bilen, startade den igen & sedan gick det hur lätt som helst. Vad kan det ha varit.30 september, 2003 kl. 08:31 #50779SubbaristDeltagare>Jag var med om ett liknade problemi sommar. Jag startade
>bilen, men fick inte i en enda växel. Kopplade och släppte,
>inget hände.
>Stängde av bilen, startade den igen & sedan gick det hur lätt
>som helst. Vad kan det ha varit.Tillfällig förlamning i höger armen kanske 😉 😀 😛
kunde bara inte låta bli förlåt.30 september, 2003 kl. 08:45 #50777Janne248DeltagareHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHah
aHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHa
haHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHaha
HahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHa
haHahaHahaHahaHahaHahaHahaHahaHaha!!!!:D 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀14 oktober, 2003 kl. 11:08 #50778jrabergDeltagarestörsta sannoligheten var att du rörde på dig lite efter att du stängt av bilen.. brukar ha lite problem med 1:an och backen ibland men det brukar hjälpa att rucka lite på bilen, så dreven eller vad det nu är hamnar i rätt läge. jobbigast när man sitter vid ett rölyse och alla börjar köra men det brukar funka att gunga lite fram och tillbaka i stolen 😀
2:an brukar alltid gå att få annars..
:-/
Men du kanske lider av mer allvarliga växellåds problem än så.
-JR19 december, 2003 kl. 11:18 #50781Pontus_GTDeltagare> Men du kanske lider av mer allvarliga växellåds problem än
>så.
>-JRHar äntligen fått tillbaka bilen nu, dock 2 veckor sedan men jag har ju inte skrivit vad felet va. Det var ett drev som pajat. Det till backen. Det var även en synkring som hade gett vika vilket gjorde att backen och 5:an inte var i rätt läge. Hade 46 mil kvar till min försäkring inte gällde längre så det blev självrisk på 2000 istället för repkostnad på 8000. Lite tur i oturen. Tog lååååång tid med först subaruverkstan som skulle hitta felet. Sen var det försäkringsbolaget som var lite sega och sen skulle dom få hem en låsmutter….(fattar inte varför det skulle ta sån tid), men det blidde så. Så 6 veckor var min älskling borta. Men nu är det fullt ös igen:P :7
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.