ska köpa min första Subaru GT -99 manuel på lördag förhoppningsvis, men växellådan på den bilen är dålig å behöves bytas, kille sa att de bästa man kan göra är att köpa en från ebay, så nu till fråga:
kan man köpa vilken låda som helt bara att de är -99 ås låda?
eller kan vissa skilja sig ,med utväxlingen osv om de gör de hur kan man kolla så att de blir rätt?
en polara te mig trodde att de kunnde centrumdiffen vad kostar ett sånt byta om man lämmnar in ca?
Min STI-låda köptes från GradeA av Tolle här på forumet för 2-3 år sedan så jag vet inte exakt vad som ingick då men som jag förstått så är min låda ombyggd för rätt utväxling och det behövs bara axlar och en kardan samt spakstället såklart. Ska man däremot ha en ännu nyare så får man nog antingen byta utväxling eller bakdiff. http://www.gradea-subaru.co.uk/first.html
Detta är som sagt ett dyrare alternativ men jävlar vad skönt det är att växla med sexpetat och STI short shift-kit 🙂
Jag kommer ha en förstärkt låda till salu i vinter men den ska inspekteras och eventuellt renoveras först så det kommer ta lite tid.
Det blir ju liksom helt andra pengar och mera jobb och sätta i STI låda! Så värdelös är inte en GT låda som alla säger. Det beror på hur man kör också. Använder man kopplingen och inte har alltför mycket mos så går det bra. Är du intresserad så har jag 2 GT lådor som jag kan sälja. Dom säljes pga att jag har andra lådor i rallybilarna.