- Detta ämne har 84 svar, 10,341 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 10 månader sedan av STIred.
-
FörfattareInlägg
-
7 april, 2009 kl. 11:57 #195226VictoRRRDeltagare
Borde kanske lyssna på er gamla rävar eller “ung” rävar
annars är det ju upplagt för en ” I told you so! ”Nån som har eftermarknads kammar eller STI kammar som ligger och skräpar?
7 april, 2009 kl. 20:10 #195227VictoRRRDeltagareSå här ser maskin ut för tillfället, blev inte alls nöjd med den röda färgen. blir antingen blästa och behålla alu färgen eller svart krymplack.
8 april, 2009 kl. 09:15 #195215STIredDeltagareTegelröd färg är ingen höjdare. Klarrött hade nog varit snyggare. Men blästra funkar nog fint med. Svart är annars ganska sjysst.
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/projectCDB/Eng2.thumb.jpg
/r
12 april, 2009 kl. 23:20 #195228VictoRRRDeltagarePÅSKHELG!
västkust segling, supa och bygga bil
john testar nya blästerskåpet 🙂
tegelrött SÖG ju som sagt men blir en jeffla fin yta av glasblästring
SOLSKEN ledde till att jag och John rullade ut bilen för att jobba på brännan
Här sitter jag och njuter =) just där på rullande grusväg mätte vi upp 0,1hk, starkt jobbat
Nu sitter främre delen av STI framvagnen fast
tillverkade egna bultar till bakre delen av framvagnen drog dom rakt igenom balk och golv
näst intill omöjliga att se innifrån
underifrån
Idolbild på John när han skär ut förstärkningar till bakre fjäderbenstornen med plasmaskäraren
Uppkapat för front intercooler
fjäderbenstorn förstärkningarna kanske inte vinner några skönhets pris men funktionella.
Over and out
/ V
13 april, 2009 kl. 18:30 #195229VictoRRRDeltagarebyebye reservhjulsbalja för att få plats med STI kränghämmarn
Allmänt bakfull och äcklig satte jag igång att rensa asfaltsmatta.. helt underbart dagen efter 😉 men nu är allt borta
13 april, 2009 kl. 19:46 #195206GrusdraparnDeltagareFränt projekt, blir riktigt hårt!
Men hur fasen vågar polarn köra brännarn så nära den kalufsen :+ 😉
http://i43.tinypic.com/wwnamr.jpg/K
14 april, 2009 kl. 08:52 #195270NickeHDeltagarefjäderbenstorn förstärkningarna kanske inte vinner några skönhets pris men funktionella. Over and out/ V
Vadå CNC 🙂
14 april, 2009 kl. 09:10 #195230VictoRRRDeltagarefjäderbenstorn förstärkningarna kanske inte vinner några skönhets pris men funktionella. Over and out/ V
Vadå CNC 🙂
Funderar på att fila till dom lite och lacka dom så ser det inte så jävla taskigt ut 😛
men eftersom vi ändrade bultcirkeln på bakre tornen så kändes det bra att förstärka lite.. hade kanske inte behövts egentligen?14 april, 2009 kl. 10:14 #195219GT99DeltagareHur gjorde du för att få bort asfalts mattorna så där rent o snyggt?
15 april, 2009 kl. 16:36 #195231VictoRRRDeltagareHur gjorde du för att få bort asfalts mattorna så där rent o snyggt?
gummiklubba och vibrationer funkade fin fint på denna matta!. men det är en hårfin skillnad mellan att få mattan att lossna och buckla plåten 😉
Polarn vann bromsningen nere på elmia nyligen och vann ett sprut som jag råkade köpa av honom =)
Emerald K3 motorstyrning, tändning och insprutning..
några erfarenheter? bra eller anus?
finns mer info på http://www.tsmotor.com
funkar tydligen fint med AIM dashlogger oxå x(Hur långt hänger orginal “coil on plug” spolarna med och nån som vet om det är inbyggda tändsteg i dom?
samt nån som har koll på trigger och kam signalen? har inte motorn i närheten nu så kan inte räkna15 april, 2009 kl. 16:58 #195232VictoRRRDeltagareFränt projekt, blir riktigt hårt!Men hur fasen vågar polarn köra brännarn så nära den kalufsen :+ 😉
Vi brukar ha eldvakt =) men han har ändå ett par kala fläckar på skallen 😉
15 april, 2009 kl. 18:34 #195200KvarnisDeltagareDu bör nog satsa på en cdi box och nyare spolar, gmaal spolar från Legacy lr GT är så där.
15 april, 2009 kl. 19:16 #195233VictoRRRDeltagareDu bör nog satsa på en cdi box och nyare spolar, gmaal spolar från Legacy lr GT är så där.
det är STI EJ20 -04 spolar men kanske är samma skit?, annars får det bli nån MSD variant
15 april, 2009 kl. 19:35 #195234VictoRRRDeltagareSpec på boxen:
Proffesionell motorstyrning för entusiaster och proffs
32 bits Motorola processor
Gratis programvara
Live mappning
3 valbara mappar
Automatisk tomgångskontroll
Bränslepumpstyrning
Kylfläktstyrning
Shiftlight
CAN-bus till AIM instrument
Full laddtryckskontroll
MAP-kompensering för laddtryck
Anti lag
Lambdakontroll (Closed Loop). Även bredband
Extra styrlogik på Vattentemp, Lufttemp och Avgastemp
Dubbel spridarkontroll med ställbar brytpunkt
Extra PWM utgång för t.ex. Lustgas
Klarar tomgångsmotor (2-tråd eller IACV)
1,2,3,4,5,6,8 eller 12 cylindrar (Upp till 6 individuella tändspolar)
8-kanals dataloggning med över 40 värde att välja bland
Klarar tändspolar med inbyggda tändmoduler (anges vid beställning)
Gratis FLASH uppdateringar (ej specialversioner)15 april, 2009 kl. 20:21 #195216STIredDeltagarehttp://www.emeraldm3d.com/em_k3.html 😉
Skulle gissa att det inte finns så extremt många subarus som kör med den vilket iofs. inte behöver betyda att det inte kan funka bra ändå. Hänger nog mer på den som mappar.
/r
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.