Visar 10 inlägg - 76 till 85 (av 85 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #195275
    Rapp
    Deltagare

      Hur har du satt det med deadline? Kommer bilen vara klar tills i sommar? 🙂

      #195258
      VictoRRR
      Deltagare

        Hur har du satt det med deadline? Kommer bilen vara klar tills i sommar? 🙂

        hehe nee har slutat sätta deadlines på mina fritids projekt, man blir bara besviken. får ta den tid det tar. men hoppas så klart att bilen är klar i sommar vore himla roligt..
        Nu har jag börjat gå o tänkt på att lacka om bilen, eftersom den ändå är såpass strippad.. färgförslag?

        #195207
        Grusdraparn
        Deltagare

          Nu har jag börjat gå o tänkt på att lacka om bilen, eftersom den ändå är såpass strippad.. färgförslag?

          Vit såklart :7

          /Klas

          #195276
          Rapp
          Deltagare

            Hur har du satt det med deadline? Kommer bilen vara klar tills i sommar? 🙂

            hehe nee har slutat sätta deadlines på mina fritids projekt, man blir bara besviken. får ta den tid det tar. men hoppas så klart att bilen är klar i sommar vore himla roligt..Nu har jag börjat gå o tänkt på att lacka om bilen, eftersom den ändå är såpass strippad.. färgförslag?

            Okej. Jag får hålla med, vitt är riktigt snyggt!

            #195259
            VictoRRR
            Deltagare

              Twinscroll


              Börjat linda, men 15m räckte inte till up-pipen

              Har även börjat göra lite kolfiber paneler till instrument brädan, får se hur de blir

              #195203
              Kvarnis
              Deltagare

                PÅ spritbränsle kan du nog plocka utt runt 400bhp med den motorn och snurran 🙂

                Twinscroll aggen är är i stort VF30/34 med större avgashus.
                VF36 är kullagrad VF37 ej.

                #195265
                Turbovin
                Deltagare

                  De i England/på Scoobynet menar ju på att 2.0l JDM-maskinerna är goda upp mot 450 hk. Så de verkar hålla helt okej.

                  Klarar ditt sprut av att styra avcs-kammarna i den motorn?

                  #195204
                  Kvarnis
                  Deltagare

                    2.0l roverna i newage sti håller för +400Bhp, ja men orginal tuebon flödar inte så mycket 🙂

                    ~samma lika botten del oavsett jdm/euro sti.

                    #195260
                    VictoRRR
                    Deltagare

                      Kommer förmodligen köra ecutek till en början iaf.
                      vad händer om man matar den med etanol då?
                      vet iof inte hur kinkigt det är med etanol och aluminium fuelcell, koll någon?
                      vad sitter det för spridare orginal på spec C?

                      #195218
                      STIred
                      Deltagare

                        Har för mig jag sett nånstans att det är 600cc på spec c. Det blir väl ganska nära gränsen misstänker jag om du ska köra på etanol.

                        När det gäller aluminiumtank ihop med etanol så har jag sett lite olika bud. Vissa säger att man inte ska ha det för att det korroderar om man använder etanol. Det ska däremot finnas(ingen aning vart det finns) aluminum tankar vars inre yta är behandlat med nån form av epoxy skikt som skyddar aluminiumet och de ska funka fint.

                        Tror iaf att plast och rostfritt är bättre val än aluminium för etanol.

                        Är iaf vad jag hört, inte experimeterat själv med etanol nån lägre tid. På min gamla bil var det plasttank och etanol och den funkar än, vad jag vet iaf.

                        /r

                      Visar 10 inlägg - 76 till 85 (av 85 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.