Visar 10 inlägg - 76 till 85 (av 85 totalt)
  • Författare
    Rapp
    Deltagare

Hur har du satt det med deadline? Kommer bilen vara klar tills i sommar? 🙂

VictoRRR
      Deltagare

hehe nee har slutat sätta deadlines på mina fritids projekt, man blir bara besviken. får ta den tid det tar. men hoppas så klart att bilen är klar i sommar vore himla roligt..
        Nu har jag börjat gå o tänkt på att lacka om bilen, eftersom den ändå är såpass strippad.. färgförslag?

Grusdraparn
        Deltagare

Nu har jag börjat gå o tänkt på att lacka om bilen, eftersom den ändå är såpass strippad.. färgförslag?

Vit såklart :7

/Klas

Rapp
          Deltagare

hehe nee har slutat sätta deadlines på mina fritids projekt, man blir bara besviken. får ta den tid det tar. men hoppas så klart att bilen är klar i sommar vore himla roligt..Nu har jag börjat gå o tänkt på att lacka om bilen, eftersom den ändå är såpass strippad.. färgförslag?

Okej. Jag får hålla med, vitt är riktigt snyggt!

VictoRRR
            Deltagare

Twinscroll

Börjat linda, men 15m räckte inte till up-pipen

Har även börjat göra lite kolfiber paneler till instrument brädan, får se hur de blir

Kvarnis
              Deltagare

PÅ spritbränsle kan du nog plocka utt runt 400bhp med den motorn och snurran 🙂

Twinscroll aggen är är i stort VF30/34 med större avgashus.
                VF36 är kullagrad VF37 ej.

Turbovin
                Deltagare

De i England/på Scoobynet menar ju på att 2.0l JDM-maskinerna är goda upp mot 450 hk. Så de verkar hålla helt okej.

Klarar ditt sprut av att styra avcs-kammarna i den motorn?

Kvarnis
                  Deltagare

2.0l roverna i newage sti håller för +400Bhp, ja men orginal tuebon flödar inte så mycket 🙂

~samma lika botten del oavsett jdm/euro sti.

VictoRRR
                    Deltagare

Kommer förmodligen köra ecutek till en början iaf.
                      vad händer om man matar den med etanol då?
                      vet iof inte hur kinkigt det är med etanol och aluminium fuelcell, koll någon?
                      vad sitter det för spridare orginal på spec C?

STIred
                      Deltagare

Har för mig jag sett nånstans att det är 600cc på spec c. Det blir väl ganska nära gränsen misstänker jag om du ska köra på etanol.

När det gäller aluminiumtank ihop med etanol så har jag sett lite olika bud. Vissa säger att man inte ska ha det för att det korroderar om man använder etanol. Det ska däremot finnas(ingen aning vart det finns) aluminum tankar vars inre yta är behandlat med nån form av epoxy skikt som skyddar aluminiumet och de ska funka fint.

Tror iaf att plast och rostfritt är bättre val än aluminium för etanol.

Är iaf vad jag hört, inte experimeterat själv med etanol nån lägre tid. På min gamla bil var det plasttank och etanol och den funkar än, vad jag vet iaf.

/r

Visar 10 inlägg - 76 till 85 (av 85 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.