› SSC › Allmänt snack › Projekt › Vb projekt Legacy
- Detta ämne har 84 svar, 10,341 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år sedan av
STIred.
-
FörfattareInlägg
-
16 februari, 2010 kl. 18:37 #195275
Rapp
DeltagareHur har du satt det med deadline? Kommer bilen vara klar tills i sommar? 🙂
17 februari, 2010 kl. 06:20 #195258VictoRRR
DeltagareHur har du satt det med deadline? Kommer bilen vara klar tills i sommar? 🙂
hehe nee har slutat sätta deadlines på mina fritids projekt, man blir bara besviken. får ta den tid det tar. men hoppas så klart att bilen är klar i sommar vore himla roligt..
Nu har jag börjat gå o tänkt på att lacka om bilen, eftersom den ändå är såpass strippad.. färgförslag?17 februari, 2010 kl. 07:51 #195207Grusdraparn
DeltagareNu har jag börjat gå o tänkt på att lacka om bilen, eftersom den ändå är såpass strippad.. färgförslag?
Vit såklart :7
/Klas
17 februari, 2010 kl. 19:40 #195276Rapp
DeltagareHur har du satt det med deadline? Kommer bilen vara klar tills i sommar? 🙂
hehe nee har slutat sätta deadlines på mina fritids projekt, man blir bara besviken. får ta den tid det tar. men hoppas så klart att bilen är klar i sommar vore himla roligt..Nu har jag börjat gå o tänkt på att lacka om bilen, eftersom den ändå är såpass strippad.. färgförslag?
Okej. Jag får hålla med, vitt är riktigt snyggt!
20 februari, 2010 kl. 14:54 #195259VictoRRR
DeltagareTwinscroll
Börjat linda, men 15m räckte inte till up-pipen
Har även börjat göra lite kolfiber paneler till instrument brädan, får se hur de blir
21 februari, 2010 kl. 14:23 #195203Kvarnis
DeltagarePÅ spritbränsle kan du nog plocka utt runt 400bhp med den motorn och snurran 🙂
Twinscroll aggen är är i stort VF30/34 med större avgashus.
VF36 är kullagrad VF37 ej.22 februari, 2010 kl. 02:24 #195265Turbovin
DeltagareDe i England/på Scoobynet menar ju på att 2.0l JDM-maskinerna är goda upp mot 450 hk. Så de verkar hålla helt okej.
Klarar ditt sprut av att styra avcs-kammarna i den motorn?
22 februari, 2010 kl. 15:04 #195204Kvarnis
Deltagare2.0l roverna i newage sti håller för +400Bhp, ja men orginal tuebon flödar inte så mycket 🙂
~samma lika botten del oavsett jdm/euro sti.
23 februari, 2010 kl. 09:53 #195260VictoRRR
DeltagareKommer förmodligen köra ecutek till en början iaf.
vad händer om man matar den med etanol då?
vet iof inte hur kinkigt det är med etanol och aluminium fuelcell, koll någon?
vad sitter det för spridare orginal på spec C?23 februari, 2010 kl. 14:00 #195218STIred
DeltagareHar för mig jag sett nånstans att det är 600cc på spec c. Det blir väl ganska nära gränsen misstänker jag om du ska köra på etanol.
När det gäller aluminiumtank ihop med etanol så har jag sett lite olika bud. Vissa säger att man inte ska ha det för att det korroderar om man använder etanol. Det ska däremot finnas(ingen aning vart det finns) aluminum tankar vars inre yta är behandlat med nån form av epoxy skikt som skyddar aluminiumet och de ska funka fint.
Tror iaf att plast och rostfritt är bättre val än aluminium för etanol.
Är iaf vad jag hört, inte experimeterat själv med etanol nån lägre tid. På min gamla bil var det plasttank och etanol och den funkar än, vad jag vet iaf.
/r
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.